Autor: Agarwel Idiriz Publikováno: 22.července 2009 | Verze: PC/finální/anglická Doba recenzování: 2 týdny |
![]() ![]() ![]() Oproti minulému dílo došlo ke změně tvaru hrací plochy. Ze čtverců na šestiúhelníky. A nové kameny nepadají zvrchu. Ale směrem, kterým jste přesunuli kámen. I když mohou změny znít titěrně, na hratelnost mají zásadní vliv a je třeba přemýšlet jinak. Úplné vykrádačky prvního dílu, v nové grafice, se tedy bát nemusíte. Pro případ, že by popis zněl příliš zmateně, lze si ukázkovou bitku vyzkoušet online zde. Na podobnou minihru narazíte v mnoha obdobách i mimo souboje. Ať již při těžení, smlouvání cen, odemykání hvězdných bran nebo výrobě vlastních lodí. Každá z variant má maličko obměněná pravidla a cíle, aby se co nejvíce zabránilo stereotypu. Budete tak hrát na čas, odepisovat pouze určitý typ kamenů nebo třeba ničit co nejvíce kamenů na ploše, aniž by jste dostávali nové. ![]() ![]() ![]() Vedou hry k agresi? Ano U minihry si bohužel musím postěžovat na umělou inteligenci počítačově řízených protivníků. Ta je velmi slabá a často vybírá slabší útok nebo zcela přehlédne možnost získat tah zcela zadarmo. Aby hra nebyla snadná, tak autoři tento nedostatek vyvážili množstvím hit-pointů, který často přesáhne váš o dvojnásobek. A stejně jako v minulém díle budete velmi často nadávat a přísahat, že počítač zcela zajisté podvádí. Zatímco vám padají nové kostičky naprosto nevhodně, počítači téměř vždy spadnou takové, které hned vytvoří další trojici a vedou k šíleným zřetězeným kombům. Nejednou se mi stalo, že jsem byl poražen do dvou tahů. Jen proto, že sám jsem neměl jak provést útok, zatímco počítači napadalo několik útoků hned za sebou. I u ostatních typů miniher, které jsou pouze pro jednoho hráče, jsem pozoroval problémy s vyvážeností. Zejména u velmi časté minihry pro odemykání hvězdných bran, která byla na čas. A její výsledek vůbec nezáležel na hráčově pozornosti a přemýšlení. Ale pouze na tom, zda vám napadají dobré kostičky. Tento pocit naprosté závislosti na náhodě, spolu s ultra komby protivníků, vyvolávají ve hráči pocit bezmoci, frustrace a vedou k chuti třísknout pěstí do klávesnice a jít dělat cokoliv jiného. Což je, podle mě, u her zásadní chyba. ![]() ![]() ![]() RPG prvky byly maličko zjednodušeny. Hned v úvodu mě zarazila absence různých povolání, které v minulém díle nutily používat různé strategie. Za levelování tentokrát nezískáte ani nové schopnosti, které dříve motivovaly k postupu na další úroveň, kvůli přislíbenému silnému kouzlu. Tentokráte ustupuje RPG systém maličko do pozadí a na hratelnost nemá velký vliv. Mnohem víc záleží na typu lodi, který osedláte a zbraních, které do ní narvete. Je zvláštní, že výbavu lze pouze kupovat a nebo vyrábět minihrou. Získávání unikátních předmětů formou odměny za questy se také nekoná. Což mě velmi zarazilo, protože jde o jeden z velmi silných motivačních prvků, proč hrát dál. Kvantita na úkor kvality Galactrix se snaží svou roli následníka obhájit tím, že přináší všeho víc. Mapa je větší, questů je více, minihry na každém rohu. Tento přístup mi přišel jako krok zpět a největší slabina celé hry. V prvním Puzzle Questu všechno rychle odsejpalo. Dostali jste quest, vyhráli jednu minihru, shrábli zajímavou odměnu a příběh se posunul o kus dál. Člověk si vždycky dal ještě jeden, už zaručeně poslední quest a najednou byly tři hodiny ráno. Druhý díl už působí mnohem pomaleji a roztahaněji. Tentokrát trvají jednotlivé questy mnohem déle. Mezi všemi slunečními soustavami je potřeba poodemykat hvězdné brány. Pokud letíte přes nepřátelské území, čekají vás neustále stejné souboje, protože budete přepadeni skoro v každém systému po cestě. Dokončení jednoho questu může znamenat dohrání zrhuba sedmi miniher. Na první pohled může více obsahu znít jako klad. Ale najednou už nejdete dokončit "zaručeně poslední" quest a spát. Ale raději jdete spát a quest si odložíte na zítra. Případně na neurčito. ![]() ![]() ![]() ![]() |
Agarwel Idiriz | |
autorovi je 25 let, pracuje v IT odvětví, volný čas tráví hraním her, o nichž pak píše na svém blogu; nejvíce si potrpí na kvalitní příběh a herní svobodu, RPG, budovatelské strategie, případně propracovanější simulátor |