Autor: Tomáš Grimm Publikováno: 27.prosince 2007 | Verze hry: anglická/prodávaná/Wii Doba recenzování: 1 týden |
Akrobacie Jak už je v sérii PoP zvykem, princ je obdařen nadmíru vyvinutými akrobatickými schopnostmi zahrnujícími dlouhé skoky po střechách, sloupech a balkónech, běhy po zdech, salty, výmyky, ručkováním po římsách nebo kotouly plavmo. To vše umí využít i v boji, kde pak předvádí souboje alá ninja. Vše je vyvedené v detailní a realistické animaci, která nepostrádá svižnost. Prostředí jednotlivých úrovní je pečlivě navrženo tak, aby i přes striktní linearitu princovi cesty nezačalo nudit. Hráč je vtažen do hry atmosférou starověkého Babylonu, svižnou akcí střídající akrobatické prvky s famózními souboji a především samotným Wii ovládáním, které přináší akci nejen na obrazovku, ale i do vašeho pokoje. Ovládání, jako jediný podstatnější rozdíl Rival Swords vůči The Two Thrones, se pro Wii skutečně povedlo. Zapeklitá kamera umí v tomto druhu her řádně pozlobit, ale zde je vyřešena s grácií. Ovládá se buď nakláněním Wii mote podle jeho podélné osy – otáčení kamery doleva-doprava, nebo směrovým křížem, kde tlačítka do stran plní stejnou funkci a tlačítka nahoru - dolů zajišťují svislý pohyb. Levopravé otáčení kamery pomocí náklonu je intuitivní, bezproblémové a přispívá k dynamice hry. Směrový kříž se hodí zejména pro hledání cesty tam, kde princ musí překonat pomocí skoků a jiných „kejklí“ větší výškové rozdíly. Pohyb postavy... ...je kontrolován analogovým joystickem na Nunchaku. Jeho dvě tlačítka slouží k házení/sbírání sekundární zbraně, k seskakování z říms a k aktivaci kouzel času. Tlačítka na Wii mote dávají postavě pokyny ke skokům, běhu po zdech a dalším akcím. Ovládání zbraní zajišťují samotné pohyby ovladačů. Bohužel jsou omezeny pouze na kmitání nahoru-dolů. Žádné šermování, kdy by meč kopíroval pohyby hráčovi ruky, se nekoná. Nicméně i to stačí, abyste byli maximálně vtaženi do hry. Přispívá k tomu bezpočet různých kombo úderů, kdy kombinací Wii mote, Nunchaku a jejich tlačítek, donutíte prince k nevídaným a mnohdy krkolomným útokům na nepřítele. V zajetí hry si ani neuvědomíte, že vás po pár hodinách pěkně bolí ruce. To však považuji za další pozitivum Wii ovladačů, protože zde nenamáháte pouze zápěstí, ale i předloktí a zejména svaly. Osobně jsem zaznamenal za dobu hraní PoP minimálně 15% přírůstek svalové hmoty na obou bicepsech. No, vážně! Související články: Novinky, Prince of Persia Two Thrones PC recenze, Vše o sérii Prince of Persia |
Tomáš Grimm | |