Autor: Pavel Oreški Publikováno: 7.června 2007 | Verze hry: anglická/prodávaná/PC Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() ![]() Naneštěstí se ale od minule nezměnilo téměř nic v hratelnosti. Pod vašima rukama se střídají všechny důležité postavy z filmu a plní zadané úkoly. Ty mají sice různé cíle, ale jen jeden způsob řešení. Sekat, sekat, sekat. Buď sekáte lehce nebo silně a tím se probojováváte na konec úrovně, kde buď čeká tužší protivník a nebo ne. Smutné je, že je hra, až na pár světlých momentů, naprosto monotónní... Jdete a zpoza roku na vás vyskočí tři protivníci. Když jednoho z nich zabijete, přijde na pomoc další a takhle to trvá do doby, než si na daném místě poradíte s určitým počtem špinavců. Když vám ubude zdraví, stačí sníst virtuální kuřátko a hned je vám fajn. Když zásoba jídla mizí, rázem jich mají mrtví nepřátelé plné kapsy a hrozba smrti je tak naprosto nehmatatelná. Kromě sekání můžete používat speciální předměty (pistoli, bombu). Ale než je navolíte a aktivujete, tak si spíše uškodíte, než pomůžete. ![]() ![]() ![]() Autoři se sice snažili fádní hratelnost vyšperkovat občasnými specialitkami, ale je jich tak málo, že poklidné vody nekonečných soubojů rozčeří jako pád jepice na hladinu Orlické přehrady. Občas si můžete zahrát kostky nebo karty. Jenže ty jsou tak jednoduché, že většinou stačí pouze přisazovat a spoluhráči to dříve nebo později zabalí. ![]() Povrchnost a uspěchanost Stejně jako film, i hra nemá žádnou větší hloubku. Používá nádherné efekty a silně předvídatelné postupy, které mohou pobavit na krátkou dobu širší publikum, ale moc dlouho to vydržet nejde. Také jsem měl pocit, že hra vykrádá, kde se dá. Hratelnost má sice spád, odehrává se v nádherném prostředí, ale jak už jsem řekl, jaksi za ní nic není. Občas se uchechtnete, tu a tam si řeknete, že je fajn, že víte něco o tom, jak probíhaly události, které jsou ve filmu okrajově zmíněny, ale to je vše. Jestli jste hráli minulý díl, víte přesně co vás čeká, jestliže ne, víte to také, stačí si vzpomenout na Fantastic 4, Eragon nebo Golden Axe. Naštěstí to utrpení netrvá moc dlouho a za šest, sedm hodin máte po starostech. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Co se zpracování týče, je smutné, že je PC vhozeno do té samé kategorie jako Playstation 2 a že byla svěřena vývojářům z Eurocomu specializovaným právě na PS2 tituly. Textury jsou v hrozném rozlišení, modely mají málo polygonů a animace jsou na tom rovněž příšerně. Taková X360 verze je na tom po grafické stránce výrazně lépe (viz trailer níže). Proč majitelé osobních počítačů stále častěji dostávají jen "old-gen verzi", to ví jen v Disney, ale nabízí se logické vysvětlení. A to že takové filmové hry si nejvíce kupují příležitostní hráči se starou hardwarovou výbavou, kteří by si stěžovali, kdyby se jim moderněji zpracovaná hra trhala. Nebo by si ji spíš vůbec nepořídili, kdyby byla na krabici uváděná doporučená sestava krapet lepší. A tvůrci asi neměli dostatek času na to, aby eventuální pokročilejší PC verzi (aby byla graficky shodná s X360) pořádně optimalizovali na tisících různých konfiguracích? Každopádně u Pirátů Karibiku na PC mě překvapilo, že nižší rozlišení je použito na postavách, ale textury povrchů (zdi, paluby), jsou detailnější. Tohle vše zachraňuje výpravné zasazení, úrovně jsou totiž velmi pěkně navrženy a přestože je jejich zpracování úděsné, jako celek působí velmi dobře. Například Zátoka vraků, Tortuga nebo Davy Jones Locker mají svou osobitou atmosféru. Což ale opět sráží do kolen velmi časté úrovně odehrávající se na moři, jejichž vykreslení mi připomíná hry z doby před deseti lety. Poprava ![]() stažitelná verze (30 MB, 1280x720) Stáhněte si: Trailery Související články: Recenze filmu, Piráti z Karibiku: Legenda Jacka Sparrowa recenze, Novinky |
Pavel Oreški | |
autorovi je 25 let, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem |