Autor: ABE Publikováno: 24.července 2001 |
Snad každý se někdy ve svém životě chtěl stát nějakým bájným hrdinou, zabíjet draky a ochraňovat princezny. V Persian Wars se vtělíte do slavného Sindibáda. Draky sice zabíjet nebudete, ale místo toho se pokusíte nalézt mocný Šalamounův prsten, který svému vlastníkovi umožní vládu nad světem. Onen prsten totiž spadl z nebe a 3 různé národy - Amazonky, beduíni a ghůlové - se ho snaží zmocnit ve svůj prospěch. Vy, jakožto Sindibád, se ho pokoušíte získat pro svůj národ, ale postupem času zjišťujete, že beduíni nemusejí být těmi pravými pro vládu nad světem. Hra má totiž velice nelineární příběh a umožňuje všelijaké zrady a nová spojenectví, což vám dává mnoho možností jak úspěšně Šalamounův prsten získat. Věřte mi, že tím hra zdaleka nekončí, právě naopak. Tak takhle nějak vypadá příběh nové strategické hry od Cryo Interactive, která jako by z oka vypadla starší hře Black Moon Chronicles. S touto hrou má však společný pouze použitý engine, který je už sice poměrně starý, ale potřebám hry plně vyhovuje. Dvě kampaně Hra obsahuje dvě kampaně. První z nich se jmenuje Šalamounův prsten a (nečekaně) v ní musíte získat právě tento prsten. Ve druhé, bonusové a o hodně menší kampani, s názvem Orientální dobrodružství, musíte zachránit amazonskou princeznu, kterou unesli ghůlové. Celá hra se v podstatě odehrává v první kampani, která je však hodně dlouhá a díky nelineárnímu ději ji můžete hrát i několikrát a pokaždé můžete zvolit jinou cestu k získání Šalamounova prstenu.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
První kampaň začíná tutoriálem, ve kterém začínáte pouze se Sindibádem a musíte se stát vůdcem jednoho menšího pouštního kmene beduínů. Je dobré si tento tutoriál zahrát, protože na něj plynule navazuje děj zbytku hry. Hru začínáte jako spojenec beduínů, ale jak sem psal už výše, neznamená to, že byste s nimi museli být až do konce. Pokud se naskytne příležitost, můžete beduíny opustit a spojit se s někým jiným. Tato vlastnost společně s velkou nelinearitou děje je největší předností Persian Wars.
Kromě uzavírání spojenectví je také důležité, jak často a hlavně s kým bojujete. Hra totiž velmi dobře reaguje na vaše činy a pokud například obsadíte vesnici beduínů, budou si to pamatovat a při nejbližší příležitosti se vám pokusí pomstít. Navíc pokud po nich budete chtít v budoucnosti nějakou pomoc, otočí se k vám zády a ještě na vás s největší pravděpodobností zaútočí. Proto je velmi důležité si svoji cestu k Šalamounovu prstenu pečlivě naplánovat a zbytečně nezabíjet každého, koho potkáte.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Rozdělení hry na dvě části Samotná hra se skládá ze dvou částí. Tou první je jakási mapa oblasti na které hrajete. Na této mapě se pohybujete se svojí armádou, vidíte na ní rozmístění ostatních armád, dále potom města, řeky a další místa, na kterých můžete bojovat. Pokud jste na mapě, máte také přístup do svého města, které můžete vylepšovat o různé nové budovy a samozřejmě v něm můžete nakupovat nové jednotky pro svoji armádu. Velice podivné na tom všem je fakt, že jednotky, které ve městě nakoupíte, se ihned objeví ve vaší armádě, i když se s ní můžete nacházet třeba na druhém konci světa.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Druhou částí je samotný boj probíhající na pseudo3D terénu, který sice vypadá docela pěkně, ale obsahuje i několik menších nedostatků. Většinou se naštěstí jedná pouze o drobné kosmetické detaily, o kterých nemá cenu se podrobně rozepisovat. Daleko větším nedostatkem celé hry je ale umělá inteligence, ať už jednotek vašich nebo nepřátelských. Pokud totiž jednotkám zadáte směr postupu přes nějaké zúžené místo, většinou se v něm zaseknou a musíte je po jedné pracně přesunovat ven. To samé platí u provádění útoku - něco jako držení formace je pro armády absolutní tabu. Veškeré bitvy se proto zvrhnou v ničím neřízený chaos, ve kterém útočí všichni na nejbližšího nepřítele. Jediným plusem je možnost zapauzování hry, kdy můžete v klidu udílet rozkazy svým jednotkám a když budete mít štěstí, tak je po odpauzování některé i provedou.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Grafické zpracování jsem popsal už výše, takže zbývá zmínit ještě něco málo o zvukové stránce hry, která je, stejně jako celá hra, takovým průměrem. Ničím moc nepotěší, ale ani nezklame. Jediné, co vcelku potěší, je arabské žvatlání vašich jednotek. Nebýt slabé umělé inteligence a několika nedostatků v grafice, mohla to být i vcelku dobrá hra, takhle ale spadá pouze do šedého průměru.
Čas zúčtování Strategie se zajímavým příběhem a nelineárním dějem. Bohužel dost odfláknutě udělaná. Obsahuje spoustu drobných i větších chyb a nedostatků, v čele s podprůměrnou umělou inteligencí.
|