Autor: Warlock Publikováno: 30.listopadu 2006 | Verze hry: finální/česká Doba testování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Výroba jednotek se nějak výrazně neodlišuje od standardních RTS a kromě železa a hliníku, které získáváte z průmyslových budov umístěných na základně, potřebuje ještě naftu, jenž se dováží z vaší vlasti. Neméně důležité peníze vyděláváte v již zmiňovaných průmyslových komplexech. Kromě nich můžete stavět mnoho dalších budov od kasáren přes letiště až po protiletadlová děla. ![]() Vše výše zmíněné je pouze nástin těch nejdůležitějších hledisek válečného tažení a skutečnost je daleko horší. Což je trošku relativní pojem a jistě se najdou davy hráčů, jenž se vyžívají ve správě základny do nejmenších podrobností a jistě ocení složitost celého systému. Naopak ti druzí, kteří příliš neholdují čtení manuálů a sáhodlouhých tutoriálů, dají zavděk alespoň automatické správě. Ta zastane nejdůležitější organizaci základy a její postupnou modernizaci. ![]() ![]() ![]() Dlouho očekávaná bitva Pokud jste ve zdraví přežili účetní dřinu a hrátky s barevnými vlaječkami představující celé flotily na mapě Tichomoří vás přestali bavit, není nic jednoduššího než se přímo vrhnout do akce v RTS režimu. V něm získáte kontrolu nad jednotlivými loděmi, ponorkami a letadly všech možných typů, které se hodí třeba pro samostatné nálety či chránění bombardovacích svazů. Škoda jen, že AI je v některých situacích příliš prchlivá a počítač ustupuje i ve chvílích, kdy by se dal nepříznivý vývoj událostí ještě zvrátit v jeho prospěch. ![]() Ani tento druhý režim hry nepostrádá všestranné nastavení zahrnující různé formace, stupně agresivity nebo dodržování určité vzdálenosti od nepřítele a v ničem si nezadá s klasickou RTS. Tedy až na tu drobnost, že veškeré klávesové zkratky jsou dány napevno a nelze je již upravovat, což zkušenějším hráčům může zkazit pěkně načaté odpoledne. Bitvy se dají generovat naprosto automaticky a vám je okamžitě sdělen výsledek. Existuje však další důvod, proč se odtrhnout od pouhého taktizování nad mapou. Vzhůru do oblak V Pacific Storm můžete kromě celých flotil ovládat i konkrétní bojové prostředky hezky z vlastního pohledu. Rázem je na světě klasický letecký simulátor, který by však ve srovnání s konkurencí shořel jako papír. Pokud totiž nevlastníte joystick, jste odkázáni pouze na klávesnici, se kterou je velké umění udržet se ve vzduchu, natož se pouštět do leteckých soubojů. V tomto ohledu je to pro tvůrce velké mínus a nepomůže ani nutnost dobíjení kulometů, jenž se v arkádových simulátorech běžně nevyskytuje. ![]() ![]() ![]() Velice rozmanitou kolekci bombardérů nebo stíhačů zahrnující třeba Corsair, Wildcat nebo Warhawk opět kazí chyby v umělé inteligenci. Při návratu zpět do režimu RTS se letadlo v některých situací vrhne bezdůvodně k zemi a vám nezbude nic jiného než doplnit stav na letadlové lodi. V případě, že se u vás doma najde joystick a dokážete s ním slušně zacházet, dají se výše zmíněné nedostatky překousnout a tento režim se stává příjemným zpestřením po čase stereotypním dobývání jednotlivých sektorů. ![]() Grafický kabátek nějak výrazně neoslní. Na strategické mapě Tichomoří se nedá co zkazit a všechny tabulky jsou přehledně řazeny. RTS část nepostrádá celkem slušně zpracované modely lodí nebo letadel, které však ve srovnání s dnešní špičkou nejsou tolik detailní. Přeci jenom se jich v boji zobrazuje několik desítek a pro zachování alespoň trochu přijatelných hardwarových nároků si ušetřili grafici trochu práce. Ani přesto se nepodařilo udržet minimální požadavky tak úplně u země a na hraní potřebujete alespoň Pentium 2Ghz, 512MB RAM a grafickou kartu s 64MB paměti. Na testovací sestavě Core2 Duo E6300, 2GB RAM, Radeon X1900 GT běželo vše na plné detaily v rozlišení 1024x768 při 50 snímcích za vteřinu. ![]() ![]() ![]() Více generálů u jednoho stolu Vývojáři nezapomněli ani na multiplayer a jednotlivé režimy hry si můžete zkusit až s osmi živými protivníky. Pro pořádek je to plánování bitev, letecký simulátor a kooperativní spolupráce hráčů, kde plníte úkoly taktických operací. To vše na jedné ze čtyřiceti různých mapách včetně výběru jednotek, které se budou bitvy účastnit.
Na vysoké úrovni je český překlad a autoři si skutečně vyhráli s každou drobnou hláškou tutoriálu. To samé platí i pro popisy misí nebo překlady odborných výrazů, které dávají smysl a ani zkušenější hráči nemusejí shánět anglickou verzi. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si můžete prohlédnout v naší galerii Resumé Pacific Storm v sobě zahrnuje v podstatě tři různé žánry a každý z nich by vydal na samostatnou hru, která by se však nedokázala pořádně odrazit ode dna. Dohromady je to však dobře fungující celek, jenž nenutí hráče zabývat právě pro něho nezajímavými věcmi. Od nich mu ulehčí počítačem řízená správa základny, automatické generování bitev a do kokpitu letadla není nutné za celou dobu hraní usednout. Naopak váleční teoretikové si dosytnosti užijí vymýšlení nepřeberného množství situací, jak by se asi vyvíjela válka, kdyby... ![]() Stáhněte si: Demo, Trailery Související články: Novinky... | ||
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |