Autor: Warlock Publikováno: 17.července 2007 | Verze hry: prodávaná/anglická/PC Doba recenzování: 1 týden |
![]() Komplexnost V případě série Pacific Storm znamená toto slovo tři odlišné žánry tvořící celou hru. Na začátku jste vrženi na strategickou mapu Tichomoří rozdělenou do 127 sektorů. V některých z nich lze vybudovat základny, jiné poslouží jako zdroj suroviny, ale vždy se jedná o opěrné body, odkud vedete svoji ofenzivu. Tento režim rovněž zastřešuje zásobování, výrobu a šikování vašich jednotek. Pomyslnou třešničkou na dortu je tu výzkum nových technologií. ![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Diplomacie a spojenci V rámci pokračování jde o nejvíce propagovanou novinku, se kterou to ale není zase až tak horké. Nově máte na taktické mapě diplomatické okénko a možnost uzavírat s libovolnou mocností pakty, které si předem vytvoříte. Ve většině případů však jde pouze o smlouvy týkající se výměny surovin, munice či jednotek. Hezky podle pravidla něco za něco. Podobným způsobem lze získávat další spojence na svojí stranu. Japonci si mohou ještě více naklonit Německo a USA může o správnosti svého konání přesvědčit SSSR, Nizozemí a Velkou Británii. Existence těchto dohod není narozdíl od skutečného vývoje druhé světové války nutná a o úspěchu ve hře rozhodují stále především vaše taktické schopnosti. Za daleko přínosnější považuji přítomnost Velké Británie jako třetí hratelné strany se svými vlastními specifiky (rozmístění základen v Pacifiku, historický vývoj) a unikátními technologiemi. Kampaň se opět odehrává v rozmezí let 1940 – 1948, přibylo několik nových historických scénářů a především váš arzenál se rozrostl o padesát nových letadel a dvacet dalších lodí. ![]() ![]() ![]() Bitvy v Allies by se daly s drobnou nadsázkou srovnat s Battlestations: Midway. Každá jednotka dostala do vínku detailní model poškození (včetně letadel!), který má skutečně vliv na použitelnost stroje. Kulomety pak nestřílejí, z motorů se kouří a občas vynechá některé dělo. Lodě lze nově přímo ovládat z pohledu třetí osoby a navíc byla konečně zpřístupněna možnost ukládat pozici na této úrovni hry. V čem však má Battlestations: Midway navrch, je lehkost ovládání každého křižníku a dělostřelecké palby. Pacific Storm v tomto ohledu neumožňuje přímo si vystřelit z hlavních zbraní, ale pouze se chopit například protiletadlového děla, se kterým probíhající bitvu určitě nezvrátíte. Na druhou stranu už od počátku byla přímá ovladatelnost strojů ve hře brána spíše jako odreagovaní od zdlouhavého taktizování na mapě Tichomoří.
V tahovém režimu se hodí nová možnost odpalovat taktické střely s dlouhým doletem přímo na strategické mapě (není tedy nutné se přepínat na taktickou úroveň). Přibylo i lepší spravování zásobovacích cest, což však nevyřešilo často vytýkaný problém s dodávkou nafty, pokud jste tuto část vašich pravomocí svěřili počítači. Opět musíte umělou inteligenci kontrolovat a nebo v lepším případě se o vše postarat sami. ![]() ![]() ![]() Poslední výraznější novinkou ve strategické části Allies je modifikace jednotek. Například stíhačky si tak můžete přizpůsobit ke svému obrazu a vyměnit vše od typ motoru, barvy maskování až po druh kulometu. Velice šikovná vlastnost, pokud potřebujete zmenšit náklady na výrobu nebo naopak snížit soupeřovu početní výhodu. Díry na pravoboku Za zápor považuji chybějící podporu myši při pilotování letadel. Tvůrci sice slíbili její implementaci a dokonce jí uvádějí jako jednu z podstatných novinek. Skutečnost je ale odlišná. Ačkoli byste v menu tuto volbu našli, na ovládání v základní hře nemá její zapnutí žádný vliv. Pokud se i přesto dá podpora myši nějak aktivovat, šlo by o nejlepší skrytou vychytávku, co jsem za poslední léta zažil. Do daleko závažnější kategorie technických problémů se řadí padání hry, které se po sérii několika patchů nepodařilo vymýtit v původní verzi a o moc lépe na tom není ani Allies. Kromě občasných kolapsů existují i chyby, která lze snadno uměle vyvolat. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Více z toho vymáčknout nejde? Grafická stránka zůstala od loňského podzimu téměř nezměněna. To znamená, že se jedná o celkem slušný kompromis mezi množstvím zobrazovaných jednotek a jejich detailností. K dispozici je navíc několik nových efektů (glow, blur a další), jež nejsou příliš dobře optimalizované a jejichž zapínání nedoporučuji. Dokonce i na sestavě Core2 Duo E6300, 3,3GB RAM, Radeon X1900 GT při větších bitvách způsobovaly pád na 20 snímků za vteřinu. Na závěr nezbývá než konstatovat, že komplexnost je největší předností a zároveň i prokletím Pacific Storm. Datadisk Allies doplnil veškeré mezery v možnostech taktizování, které nyní budou stačit opravdu každému vášnivému příznivci druhé světové války a milovníkovi komplexních strategií. V tomto ohledu před Lesta Studios smekám. Naopak ani tato nástavba nedokázala opravit technické chyby, což se doufejme v budoucnu změní s dalšími updaty.
|
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |