Autor: Michal Jonáš Publikováno: 16.července 2009 |
![]() ![]() ![]() Přitom se dají autíčka řídit i ve vzduchu, včetně klopení v podélné ose pro vybalancování dopadu, což je druhá zajímavá vlastnost NSR. Zároveň můžete trysky používat skoro nepřetržitě, protože indikátor přehřátí je hodně benevolentní a tak stačí při hrozbě poškození vozidla jen na pár vteřinek ubrat a zase se může jet na plný výkon. Pozor na bouračky Tvůrci počítali i s poškozením vozítek, které sice není přímo na autě vidět, ale po dosažení 100% destrukce vaší formulky okamžitě končíte. Stačí kupř. dopadnout z většího skoku přímo na čumák, nebo do bariéry kolem trati a je vymalováno. Autíčko se pomalu kazí i nešetrným zacházením a drobnými kolizemi, takže nelze ani jezdit delší dobu, protože vozítko se prostě opotřebí. Nicméně destrukci lze také úplně vypnout. Z celé hry čiší velká pozornost ke každičkému detailu, takže nechybí ani podpora joypadů a hlavně volantů se zpětnou odezvou. Díky množství pohledů na trať, včetně toho z animovaného kokpitu, si svoji kameru najde úplně každý, ale s volantem je náhled přes kapotu určitě nejvíce atmosférický. ![]() ![]() ![]() 16 jezdců na trase Projížďku můžete začít tréninkem na prázdné trati a hned se přitom snažit pokořit jeden z trofejních časů, nebo poté porovnat svá kola s ostatními hráči v online žebříčku, který pokrývá prakticky všechny jízdní režimy. Mnohem lepší je ale závod s dalšími 15 jezdci, do něhož můžete odstartovat z posledního místa v arkádě, nebo z jednokolové kvalifikace v módu rychlého závodu. Musím přiznat, že v arkádovém režimu už na prostřední obtížnost jsem měl mnohdy co dělat abych zvítězil, protože AI jezdci na čele závodu jsou pekelně rychlí a prakticky nechybují. To se ale o zbytku pole naštěstí již říci nedá, takže se často nadějete krkolomných pádů a výletů mimo trať v podání umělých závodníků. Zajímavé jsou i duely s jedním protivníkem na dvě jízdy, přičemž se vždy sčítají časy obou závodů. A nezapomnělo se ani na déletrvající šampionát, který propojuje jednotlivé závody do malých sérií, v nichž se výhradně odemykají nová autíčka. Své vozítko také můžete obléknout až do 16 různých laků, ty speciálnější si opět musíte napřed vyjezdit. ![]() ![]() ![]() Je libo loping, skok, či smyk? Znamenitá je i nabídka okruhů ve velmi solidní grafice, které jsou podle svého profilu roztříděny do tří typů. Zmíněná Trackmania stála určitě předlohou akrobatickým tratím plných svislých tubusů, lopingů a klopených zatáček. V nich se vám možná zatočí hlava, protože se často jezdí jak u protinožců, ovšem díky průhlednému korytu vozovky a drátěným dráhám, je pohled na točící se okolí hodně spektakulární. Druhá lokace je zase plná rampiček a skokánků, přičemž dobré využívání tryskových motorů a přežití dopadu je klíčem k vítězným závodům. O tom jsem se záhy přesvědčil na vlastní kůži, když jsem pln elánu oroštoval své motory tak, že jsem vyskočil, ve vysoké výšce přeletěl další zatáčku a skončil daleko mimo trať před tribunou s diváky. To samozřejmě vždy znamená konec závodu. Posledním typem trati je smykovací aréna pro Supercross. Výborný jízdní model autíček totiž na asfaltu sice dobře sedí, ale na nezpevněných cestách zase slušně klouže, čehož se dá právě libově využít pro řízené smykování a drifty. A na nich je právě postavena tato třetí trať. ![]() ![]() ![]() Hodně zábavy za málo peněz Celkem tak NSR nabízí 5 rozmanitých okruhů s možností jízdy opačným směrem. Vyžít se můžete jak ve vysokých skocích, tak i v akrobatických jízdách hlavou dolů, nebo v dlouhých smycích v oblaku prachu. Stále mějte na paměti, že mluvím o nezávislé hře, kterou má na svědomí malý tým a nabízí ji za menší než budgetovou cenu. Když si sečtete 4 různá autíčka v 16 skinech, 5 tratí tří typů s možností opačného gardu, 5 jízdních režimů ve 3 obtížnostech, podporu volantů a online žebříčky, za požadovaných 15 euro to je jistě velmi solidní nabídka. Bohužel díky stoupajícímu kurzu se cena pro našince neustále drobně zvyšuje, mě hra stála před nedávnem jen 360 korun. Rozporuplné rozkouskování Můžete ale namítnout, že chybí online závody, editor, tuning a nastavování vozidel, opakovačky, nebo třeba stínové vozy, což jsou oprávněné výtky. Tvůrci totiž zřejmě pro zvýšení profitu původně plánují postupné vypuštění tří edic hry, přičemž v každé další se něco z těch chybějících prvků mělo objevit. Recenzovaná verze hry byla ale teprve tou první, ovšem na vydání dalších verzí to stále nevypadá. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Polemiku, jestli je toto správný distribuční model, nechávám na vás. Pouze podotýkám, že při nákupu všech tří edic, tedy v případě, že je tvůrci nakonec vydají, už dáte za NSR stejný peníz jako za krabicovou áčkovou hru. Tím, že si koupíte tuto první edici, totiž nemáte nárok na bezplatné další verze, jak by se mohlo zdát, ale pouze obdržíte menší slevu na každý příští díl. NSR tak určitě stojí minimálně za vyzkoušení dema, protože je klidně možné, že vás hra chytne a vy těch tří-čtyř stovek nakonec, podobně jako já, rozhodně nebudete litovat! Stáhněte si: Demo Související články: Novinky, O sérii Trackmania |
Michal Jonáš | |
autorovi je 32 let, pracuje jako IT specialista v právní firmě a herní novinařině se věnuje skoro 10 let v mnoha internetových i tištěných médiích; vede si www.gamesblog.cz; mezi jeho záliby patří modelářství a deskové hry |