Autor: Bergy Publikováno: 19.května 2005 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: 1 týden |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Součástí misí jsou i nepovinné úkoly nebo podmínky, které naopak přikazují přežití konkrétních jednotek. Hratelnost této kampaně jinak není úplně ideální. Pár hluchých míst by zas až tak nevadilo, ale skutečnost, že některé úkoly jsou hotové doslova za pár minut a nad některými skoro až tečou nervy, svědčí o určité nevyrovnanosti. Jelikož se v této RTS netěží žádné suroviny a výroba jednotek se omezuje jen na utváření stíhacích letek patřících do arzenálu vesmírných lodí, řadí se Nexus spíše k akčně laděným taktickým hrám. Hlavní snahou hráče je proto konfigurace plavidel, manévrování a vhodně načasované použití konkrétních druhů zbraní. Příprava lodě před každou misí je vcelku důležitou činností. Čím více misí odehrajete, tím máte k dispozici lepší a výkonnější vybavení, které se umisťuje do jednotlivých slotů. Jenom paleta zbraňových systémů obsahuje mnoho položek rozdělených do několika kategorií. Lasery jsou například určeny pro boj na bližší vzdálenosti, flak ochraňuje loď před stíhači a rakety či torpéda zase dobře poslouží na dálku. Zcela samostatnou kapitolou jsou štíty a zbraně proti štítům. Jde totiž o to, že na loď vybavenou energetickou ochrannou clonou je potřeba vytasit něco, co zruší její štíty a až poté na ní střílet „normálními“ zbraněmi. V opačném případě se veškerá snaha naprosto míjí účinkem. Během boje lze rovněž využívat různé taktiky. Útočit se dá například buď na celou nepřátelskou loď nebo jen na jednotlivé segmenty jako jsou motory, zbraně, generátory apod. Vyplatí se pracovat i s rozdělovačem energie, který dle vašich rozkazů dodá více šťávy těm oblastem paluby, které jsou označeny jako prioritní. Samostatné mise byste v Nexusu hledali marně, protože tu žádné nejsou. Po dohrání hlavní kampaně je k dispozici už jen multiplayer, ve kterém lze ovládat i mimozemské rasy. Režim více hráčů je jinak možný provozovat buď prostřednictvím internetu nebo po lokální síti. Ovládání této hry se ukázalo být kamenem úrazu. Na jedné straně sice stojí chvályhodná snaha autorů o co možná nejjednodušší manipulaci s jednotkami ve vesmíru, ale výsledek rozhodně není moc přesvědčivý. Všechna plavidla totiž člověk může řídit jen tak, že je nasměruje k nějakému objektu vyskytující se někde poblíž. Může se jednat o přátelskou či protivníkovu loď, základnu, záchytný bod apod. Zní to sice neškodně, ale ve skutečnosti se jedná o silně svazující řešení. Když tedy odpadla nutnost určovat souřadnice cílového bodu, který je ve volném prostoru průsečíkem hned tří os (viz Homeworld), měl zde být ještě nějaký dodatečný nástroj. Mám tím na mysli ovládání plavidel třeba pomocí kláves, kterými by bylo šlo korigovat tah motorů a nastavení kormidel. Plně by to postačovalo k libovolnému manévrování kolem protivníků a rychlým změnám kursů před blížícími se raketami. Se stávajícími možnostmi se toho totiž moc dělat nedá. Potřebujete-li změnit směr letu, musí se opět označit nějaký objekt a čekat (někdy skoro věčnost) než si váš rozkaz hra přebere a provede to, co po ní chcete :(
Grafika a HW požadavky 15 dalších vytípaných obrázků z hraní jsme přidali do sekce screenshotů Hardwarová náročnost jistě udělá radost majitelům slabších počítačů, protože Nexus dobře běhá i na mém skoro 3 roky starém počítači ve složení Athlon XP 2200+, 512 MB DDR s GF Ti4400 při rozlišení 1024x768 s vyšší úrovní detailů. Na druhou stranu má sestava umožňovala spuštění této hry jen přes DX8. Vlastníky výkonnějších grafických karet to ale moc trápit nemusí, protože si mohou Nexus pustit i přes DX9. Měl jsem možnost srovnat obrázky z obou verzí a nutno podotknout, že rozdíl je celkem patrný. Nenaplněná očekávání Předpokládám, že všichni, co čekali nějakou RTS na způsob předchozích dílů Imperium Galactica, jsou asi dost zklamáni tím, jakým stylem se Nexus vlastně hraje. Je to však podle mého zajímavý počin, kde velkou roli sehrává skvělá atmosféra. Díky možnosti konfigurovat lodě a volbě různých zbraní během bitev, má člověk opravdu pocit, že je kapitánem vesmírného plavidla. Přitom se nejedná o žádný vesmírný simulátor, nýbrž o čistokrevnou taktickou strategii. Stáhněte si: Dema & Cheaty pro Nexus, Trailer & Demo pod názvem Galaxy Andromeda Související články: Novinky, První dojmy (7/2002), Imperium Galactica 2 recenze (5/2000) | ||
Bergy | |
autorovi je 25 let, pracuje v IK+EM jako správce ekonomického systému a specializuje se na strategie všeho druhu (všechny články autora) |