Autor: Mickey Mouse Publikováno: 15.ledna 2003 |
![]() ![]() ![]() Zbraně Zasazení hry do současnosti a jejímu prostředí odpovídají i zbraně. Opět zde nijak nevybočíme ze zaběhnutého standardu Glocků, USPéček, Kalashnikovů a dalších zbraní současnosti od pistolí až po automaty, včetně granátů. Pokud máte pocit, že tu píšu pořád o věcech, které už jste viděli či o nich stokrát četli, je to přesně tak. Zatím nepřišlo nic originálního a ruku na srdce, ani se nic jiného nečekalo. ![]() Herní engine Engine, na němž NWO běží, na první pohled zaujme vcelku archaickým dojmem. Vše je přísně hranaté, úhly vesměs pravé, grafika nic moc. Nejvíc to asi připomíná již skoro pětiletý Half-Life, což má na druhou stranu i své klady. Legendární Half-Lifový engine je dodnes velice oblíbený a dle mého osobního názoru je pro hry podobného ražení pořád jeden z nejlepších. I řada map v NWO vypadá velice zajímavě a určitě je potřeba jejich autory pochválit za rozmanité nápady a jejich povedené zpracování v rámci možností. Stejně jako v případě Half-Lifu vypadá reálný svět přirozeně a opravdu jsem byl především exteriéry příjemně překvapen - když tedy pominu nepříliš kvalitní textury, kterými nás rozmlsávají tituly jako UT2003 a jemu podobné. V každém případě je ale z celého enginu cítit archaismus a to by asi v titulu zcela novém asi být nemělo. Rozhodně bych ale velice rád viděl některé mapy zpracované v nějakém enginu opravdu moderním, protože myslím, že by bylo určitě na co koukat. ![]() ![]() ![]() Pohyb jako s protézou V okamžiku, kdy se poprvé pokusíte pohnout, zažijete asi mírný šok z toho, jak sebou vaše postava trhaně hází a jak se nepřirozeně kymácí. Zpočátku jsem to považoval pouze za nezvyk, ale po celou dobu, co jsem hru testoval, jsem se tohoto dojmu nezbavil. Opravdu toporné a přehnané kymácení jak při chůzi, běhu, ve výskoku či třeba při šplhání mi připomínalo - lidé s protézou prominou - člověka s protézou. Při sebemenším pohybu se kývete, jako kdyby vám pohyb činil nějaké zvláštní potíže, zbraň v ruce se při chůzi komíhá sem tam a při vyběhnutí po schodech začne obraz poskakovat, jako kdyby vás zachvátila padoucnice. A to je zatím ze všeho, co jsem o hře zmínil asi největší úskalí. Pohyb v jakékoli formě je prostě nepřirozený až hrůza a jelikož se při hře potřebujete hýbat pořád, provází vás tento neduh neustále. Chování zbraní ![]() Celkovému dojmu nahrává i podivně zpracované prostředí map, které mi přišlo velice kontrastní. I když jsem nastavil nejvyšší světlost obrazu, která ve hře šla, byl dojem většinou velice tmavý a třeba takové modely zbraní v ruce vypadaly, jako by byly všechny kompletně natřeny černou barvou. Stíny v celé hře jsou opravdu černočerné a s tím kontrastují naopak přesvětlené plochy ozářené lampami anebo přírodním sluncem. Práce se světly je velice nevyvážená a tak často v mapě nevidíte téměř na krok. ![]() ![]() ![]() Jak jsem vzpomenul na začátku, je NWO hrou zahrnující jak singleplayer, tak i multi. Singl je ale - i přes přítomnost počítačových protivníků - z nouze ctností, u které příliš zábavy nezažijete. Můžete jej odehrát sám, ale také s kamarády kooperativně. Vzhledem k tomu, že vaši protivníci jsou stále stejní a na stejných místech, nevidím v tom ale žádnou kratochvíli, u níž byste nějakou dobu vydrželi se opravdu bavit. Nehledě na to, že hra dělaná tímto způsobem musí být zákonitě nevyvážená - buď příliš těžká pro jednoho, anebo úplná limonáda pro dva a více. Zajímavé jsou i briefingy před skočením do mise, kdy těžko napoprvé pochopíte, jaká je vlastně situace. Mám rád dějové zlomy, ale tohleto je přeci jen nějaké podivné. Například v úvodní tréninkové misi vám hra poví, že se jdete nejdříve cvičit, než se budete moci vrhnout do opravdového boje. Skočíte do hry uprostřed policejní tréninkové základny, uvidíte chlápka, tak se k němu vrhnete v naději, že to bude váš instruktor či aspoň jeho kámoš, ale kdeže. Ratata a jdete k zemi. To se párkrát opakuje, než si uvědomíte, že vaše základna byla přepadena teroristy a budete je muset postřílet. Mno, budiž. Zneškodnění bomby ![]() Se slovem „postřílet“ se vrátím ještě jednou k chování zbraní a z nich vylétající munice. Myslet si, že když se k chlapovi přiblížím zezadu na pár metrů a překvapím ho střelou do zátylku, nestihne si ani uvědomit že zemřel, je v NWO velký omyl. Většinou se takový maník ještě stihne otočit, docválat kus k vám a asopň trochu vám na památku pocuchat fazónu. Když jste sám proti desíti patnácti takovýmto hošanům, dovedete si jistě spočítat, jakou máte šanci je všechny dostat. Hra vás přestane bavit ještě dřív, než vás bavit začne a další příhody jsou spíš utrpením než revoluční zábavou. Tomu všemu dává kačku i šíleně zdlouhavé načítání misí po každé prohrané vojně. Suma sumárum, nic, co byste si nemohli nechat ujít. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Multiplayer jede na stejných mapách a i přes relativně početnou kolekci herních modů ze hry nesetřesete nešikovně zpracovanou pohyblivost a stejně nemastné používání zbraní, což po síti vadí podle mě ještě víc. V multiplayeru navíc nejsou přítomni žádní boti, takže si pro hru musíte sehnat větší počet lidí, což bude díky jejím diskutabilním kvalitám problém - řečeno diplomaticky - nesnadný. K celému neslaně nemastnému dojmu přidejme nevzhledné menu, HUD s kurzorem, který je vidět, jen když se na něj pořádně soustředíte a někdy ani to ne a zvuky, které zcela zapadají do již zmíněné kategorie bez soli a masti. Shrnutí Suma sumárum při shrnutí všech dojmů do jednoho pytle mi nezbývá než NWO prohlásit za projekt, který ničím neoslní a koho mine, nepřijde o nic výrazného. Jediné, co se mi opravdu na hře líbilo, je vzhled některých map, které mi přijdou po stránce zpracování (když zvážím engine) opravdu nápadité a překvapí detaily a propracovaností. Jinak nevím o ničem, čím by se NWO vyvyšovalo a většinou spíš ani nedosahuje kvalit titulů ostatních, které se dnes řadí ke standardům. ![]() Stáhněte si: Demo, Video, Techvideo #2, Trailer, Patch, Cheaty Související články: První dojmy, Novinky |
Mickey Mouse připravil: jd |