| Autor: Michal Jonáš Publikováno: 10.září 2007 | Verze hry: prodávaná/anglická/PS2 Doba recenzování: 2 týdny |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Čtyřnásobná radost Kromě nejznámějších a nejvýkonnějších speciálů z Nextel Cupu, včetně nového konceptu bezpečných vozů „Car of Tomorrow“ se stejnými kompozitovými karoseriemi, se můžete nejdříve prokousávat i jejich slabšími kolegy v podobě zvláštních buginek a nebo oblíbených trucků, tedy po našem pikapů. Fanda jistě začne kariéru jako nanicovatý novic v té nejpřístupnější skupině, ale není zakázáno rovnou hupsnout do nejsilnějších strojů v dalším módu simulace jedné sezóny, ve kterých závodí např. bývalý pilot F1 Juan Pablo Montoya, zdatně se šklebící z obalu palové verze hry. Závodní menu ještě obsahuje volné testování s možností ukládání nejrychlejších kol (ghost car) a také zajetí jen poslední desítky finálových závodů. Jako malý skrček se ale tváří multiplayer, i když ten kromě tradičního splitscreenu skrývá i závody po internetu, ale jen pro nicotné čtyři hráče. Bylo by asi nošením panelů na sídliště vyzdvihovat kompletní licenci Nascar pro tento rok, ale zmínit to pro pořádek musím. Tratě jsou sice většinou rychlostní klopené okruhy, ale znalci vědí, že se jezdí i na klasických členitých cestách, kde jsou kupodivu také pravé zatáčky. Dobrým příkladem je legendární Daytona, Infineon Raceway v Kalifornii a nebo Watkins Glen. Kromě všech letošních tratí nechybí ani snůška vymyšlených okruhů, což jsou ale v podstatě jen jiné varianty na skutečné tratě, takže celkový počet čítá 36 unikátních závodních lokací. Jezdí se jak ve dne, tak i za umělého osvětlení pod temnou oblohou.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Z minulého dějství zůstala skvělá funkce velení vašim týmovým kolegům, kdy tak kromě řízení vlastního vozu můžete fušovat přímo v průběhu závodu do týmové strategie a zajistit např. obsazení prvních třech míst v cíli všemi vozy vašeho domácího týmu. Bohužel ale již není možné v průběhu závodu přesedat do zbývajících vozů domácí stáje a závodit tak rovnou za celý jeden tým. Řídit je pohříchu povoleno striktně jen váš vlastní automobil.
Malé novinky
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Užitečné drobnosti pokračují jednoduchým editorem vzhledu karoserie vašeho vozu, stručným slovníčkem důležitých pojmů ve hře, aby končily u volného rozhlížení u externích pohledů, včetně nastavitelné vzdálenosti kamery od vozidla. Nechybí ani náhled do animovaného kokpitu, ale ten není moc přehledný a navíc zřejmě řídí zásadně piloti bez rukou, protože volant se otáčí zcela sám. Kromě nepovedeného interiéru vás nepotěší ani zdejší obrázek. Grafika se totiž prakticky tři poslední roky vůbec nemění, textury jsou velmi hrubé a snímkování také dostává občas na zadek. Situaci nezachrání ani podpora progresivního skenování. Když si ale uvědomíte, že v nejsilnějším Nextel Cupu uvidíte na jedné trati 43 závodních vozů pěkně jeden vedle druhého, tak se dá jistá grafická stagnace pochopit, protože takový počet musí být pro PS2 pěkná zabíračka. Rozdělená obrazovka také ještě uzme z koláče výkonu, proto je na trati v těchto případech jen 19 aut. U zvuků je naštěstí všechno v pořádku, motory slušně předou, ale je škoda, že obecenstvo není vůbec slyšet. AI umělých jezdců je docela povedená a kromě nejslabšího šampionátu se počítačoví piloti chovají vcelku reálně. Stále útočí a hledají skulinku kudy by se procpali před vás a často nebývá nouze ani o karamboly a nehody, kdy si to rozdávají „umělci“ jen mezi sebou. Pokud jsou nastavena reálná pravidla, ihned je závod přerušen a krouží se za zaváděcím vozem. V mezičase si pak prohlédnete kolizi, která přerušení zavinila rovnou z několika úhlů, což si zaslouží velkou pochvalu. Při nejvyšší ze tří obtížností celý peloton již dost tlačí na pilu a tak se může závod takto přerušovat poměrně často, což přispívá k reálnějšímu prožitku. Boj o každou desetinku Nejen při zpomalení závodu přijde vhod zastávka v boxech, mimochodem velice pěkně animovaná. Dokonce jsem několikrát zahlédl, jak při hbité práci 3D mechanici podklouzli či upadli! Další užitečná vychytávka umožňuje ještě před závodem stanovit náplň pit stopu, přičemž ihned vidíte výsledný čas zastávky. Škoda jen, že zvuky vzduchových šroubováků zní ještě dále, i když je vůz již na trati, kam ovšem vyjede za nepřirozeného škubání a prudkých zatáček. Když se poté vrátíte na okruh, jistě si vychutnáte důraz na drobné aspekty při jízdě, na kterých stejně jako v reálu velmi závisí úspěšnost v závodu. V Nascar je velmi důležitý slipstream, tedy jízda ve vzduchovém pytli. Ve špičkových třídách je to spolu s volbou ideální jízdní stopy (lze zapnout) prakticky jediný zaručený způsob jak někoho předjet. Proto jej zobrazuje speciální indikátor v dolní části obrazovky, jenž se roztahuje v závislosti na snížení odporu vzduchu.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Verdikt dle očekávání
zdroj:
tisková zpráva
Nový ročník Nascar tak rozhodně neznamená žádný zásadní převrat v sérii, ale věřím, že i přes těch několik drobností navíc a absenci některých funkcí z minula, se bude i přesto v zámoří slušně prodávat. U nás asi mnoho povyku nespustí, ale pro ty, kteří by si chtěli vyzkoušet zase trošku jiný závodní chlebíček, představuje povedenou alternativu. Ovšem pokud máte doma jeden ze dvou předchozích dílů, nemá pro vás novinka cenu, protože až na pár drobností se jedná jak graficky, tak i obsahově prakticky o totožnou hru. Stáhněte si: Trailer Související články: Novinky, Recenze předešlých her ze série Nascar |
| Michal Jonáš | |
| autorovi je 30 let, pracuje jako IT specialista v právní firmě a herní novinařině se věnuje skoro 10 let v mnoha internetových i tištěných médiích; na rádiu Akropolis hostuje v pořadu Cheat a vede si www.gamesblog.cz; mezi jeho záliby patří modelářství a deskové hry |