| Autor: Ivan Kratochvíl Publikováno: 17.listopadu 2006 | Verze hry: prodávaná/X360 Doba recenzování: 2 týdny |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Ve Street módu je také zajímavé, že za vydělané peníze si můžete pořídit výkonnější motorku, kterou dále upgradujete, abyste byli schopni držet krok se stále lepšími soupeři. Také větší výšková členitost tratí a určitá divokost závodů přispívá k tomu, že hra je v téhle fázi nepochybně zábavnější než poněkud suchopárná Grand Prix sezóna, která hodně trpí sterilností okolního prostředí. Jízdní vlastnosti... ... jsou standardně kvalitní a na vysoké úrovní jako u všech předchozích dílů. Mimo nutnosti citlivější manipulace s brzdami jsem si však nevšimnul nějaké zásadnější změny – pokud se nenaučíte optimálně brzdit, položíte motorku na bok snadněji, než tomu bylo dříve. Na druhou stranu se díky tomuto zlepšení můžete pokusit zvládnout řízený smyk, čehož jsem si všimnul při online závodech, kde někteří hráči skvěle ovládající tento manévr vyloženě excelovali a nás ostatní tím odsoudili do pozic obyčejných pozorovatelů.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Ve všech ostatních aspektech týkajících se jízdního modelu jsem nepozoroval nic významně odlišného. Četl jsem sice spoustu informací od vývojářů, co všechno upravili, zlepšili a přímo dramaticky inovovali, ale ve hře to prostě není znát. Musím však přiznat, že nejsem motocyklový jezdec, takže to může být jeden z důvodů, proč jsem si dalších změn nevšimnul. Ale nechci a nebudu vás balamutit něčím, s čím nemám vlastní zkušenosti. Jako hráč ovšem mohu posoudit ovládání snad korektně a odpovídajícím způsobem a v tomto směru konstatuji, že je všechno v pořádku. Po grafické stránce se jedná o jednu z nejrozporuplnějších her, kterou jsem kdy hrál a recenzoval. Ale postupně: Pokud se zaměříme jen na modely motocyklů nebo jezdců, asi vám poklesne čelist. Když vidíte až neuvěřitelné detaily těchto modelů a to na HD televizoru, těžko se ubráníte úžasu. Tady grafici odvedli vynikající práci, protože tohle se už skutečně blíží realitě. Celkový dojem kazí některé z animací a především často nepřirozené narovnání motocyklu z náklonu, které přímo praští do očí. Nebýt toho, člověk by mohl snadno získat dojem, že se při replayi dívá na skutečný televizní přenos. U modelů motocyklů a jezdců jsem si všimnul ještě několika drobných chybek, mezi které patří prolínání polygonů a blikající stíny, ale naštěstí to není nic dramatického. Výrazně slabší je však grafika závodních okruhů. Okolí je nepřirozeně statické a působí hodně chudě. Naprosto nehezké mi připadaly stromy třeba právě na brněnském Masarykově okruhu. Městské okruhy jsou o něco povedenější a o některých z nich, v kombinaci s nejrůznějšími efekty světla nebo deštivého počasí, se dá prohlásit, že jsou dokonce krásné. Celkově se však nedá zpracování tratí hodnotit pozitivně, protože na Xboxu 360 jsme už viděli mnohem lepší grafiku.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Zvukovou stránku hry považuji za velmi slušnou a ačkoliv jsem si všimnul námitek hráčů a novinářů na neautentické zvuky motorů, musel jsem se trochu pousmát. Doby brumlajících dvoutaktů jsou v seriálu Moto GP již nenávratně pryč – dnes kralují čtyřtaktní vysokootáčkové motory a ty prostě zní jako vysavač, ať se nám to líbí nebo ne. Framerate
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Závěr |
| Ivan Kratochvíl | |
| autorovi je 32 let a pracuje jako designér v Illusion Softworks; psaní do herních magazínů bere jako hobby; preferuje akční hry a automobilové závody, ještě větší přednost však dává autům opravdovým |