| Autor: Ladis Publikováno: 30.července 2002 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Michael Schumacher Racing World - Kart 2002 (dále jen Kart 2002) nám umožní zakusit první krůčky, kterými si Michael "prošlapal" cestu až k Formuli 1. Díky hře se budeme moci vžít do pocitů začínajících jezdců, ochutnáme sladkých pocitů vítězství, ale i hořkost porážky. Otázkou však je, jak kvalitně nám Kart 2002 umožní nahlédnout do onoho světa rychlosti, adrenalinu a zdravého soupeření. Pojďme se tedy nyní podrobněji podívat na nový závodní titul pod oficiální licencí Michaela Schumachera, který pro nás připravila distribuční společnost JoWood. Fyzikální model Dle slov autorů by se mělo jednat o maximálně kvalitní simulaci, což by měla dokládat usilovná práce všech členů týmu na titulu, podobně jako fakt, že programátoři fyzikálního enginu byli nemilosrdně "deportováni" na reálný okruh, kde povinně pod dohledem instruktorů střídavě jezdili "kolečka" a zvraceli do okolních příkopů podél trati. Zda tato sadomasochistická praxe dala vzniknout zasloužené odměně v podobě dobré simulace či nikoliv, se dozvíte již za chvíli.
zdroj:
tisková zpráva
Nejprve je třeba si na rovinu říci, co většina z nás od podobných her čeká. Jistě to bude optimální mix reálné simulace spolu s perfektní hratelností. Jen menšina z nás bude preferovat extrémy v podobě ultrarealistické a tím i nesmírně obtížné simulace či naopak čistě arkádovitý styl ala Sega GT. Díkybohu se Kart 2002 nacházejí někde poblíž zlatého optimálního středu. Hra dokáže vcelku obstojně simulovat fyzikální model reálných motokár, samozřejmě s jistými omezeními, která však nijak nesníží kvality titulu v podobě velmi slušné porce hratelnosti a existence nám všem známé funkce "magnetu". Herní módy Pokud by se autoři podobně snažili i v dalších atributech hry, mohly být Kart 2002 zcela bezpochyby nejlepším Kart simulátorem na světě. Problem je však v onom slově "pokud". Celá hra je jakoby sešívaná horkou jehlou, alespoň co se umělé inteligence a zpracování grafiky týče. Kart 2002 nám nabízejí celkem čtyři herní módy - online multiplayer, trénink, time trial a konečně šampionát. Co každého bezpochyby potěší, je existence ghost caru, možnost závodění za tři oficiální výkonostní třídy, vcelku zajímavě koncipované, prostředím různorodé tratě a neposledně nevšedně pojatý online multiplayer přes internet o hodnotné ceny.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Výkonnostní třídy Již jsem se zmínil, že Kart 2002 nabízejí tři oficiální výkonnostní třídy. První z nich je FUN pro 4-stroke motory o obsahu 200 ccm, a výkonu 6 koní. Celé vozítko váží bez jezdce 95 kg a dokáže vyvinout rychlost až 70 km/h. Právě v této třídě začínal v Kerpen-Sindorfu závodit i Michael Schumacher. Další dvě třídy jsou ICA (2-stroke motory, 100 ccm, 22 koní, max. 115 km/h, 0-100kph za 5s), ve které Michael získal titul German Junior Karting Champion + Junior Viceworld Champion a FSA (2-stroke, 100 ccm, 32 koní, max. 160 km/h, 0-100kph za 4s). Motokáry se v rámci jednotlivých tříd liší především akcelerací, a brzdným účinkem. Postup do vyšší výkonové kategorie předpokládá úspěšné absolvování všech závodů v rámci třídy předešlé. V praxi to vypadá tak, že zajeté pořadí se převádí na body, přičemž k postupu je jich potřeba vžy určitý počet. Tento počet je vcelku šibeniční a tak nezbývá, než dokončit závody na prvním, výjimečně i druhém či třetím místě. Nízká obtížnost
zdroj:
tisková zpráva
Obtížnost hry je položena spíše níže - Kart 2002 se dají pohodově dohrát za nějakých deset hodin, což na druhou stranu není zrovna příliš. Jistě by pokročilejší virtuální závodníky potěšila nějaká možnost či volba nastavení obtížnosti. Hra však nic takového, bohužel, neobsahuje. Především první dvě třídy jsou až příliš jednoduché, teprve třetí třída dá občas zabrat (já se např. docela dlouho trápil s okruhem Isle of man). A třetí výkonostní třída je jedinečná i v další věci - teprve zde budeme osobně závodit proti samotnému Michaelovi Schumacherovi, který jezdí jak jinak, než OPRAVDU dobře :) Jak jsem zmínil už výše, Kart 2002 naštěstí obsahují funkci ghost caru, díky němuž můžete maximálně zefektivnit svůj styl jízdy či průjezd šikanami. Rozmanitost tratí Co se tratí týče, hra jich nabízí celkem šestnáct. Je to číslo vcelku vysoké, nutno však upozornit, že některé tratě jsou modifikací jiných. Samotné tratě se dělí na "outoors", čili venkovní a "indoors", situované do velkoprostorových hal, hangárů apod. Design tratí je povedený, prostředí pestré, budete tak moci závodit jak na technických tratích v Berlíně, Itálii či v Anglii, situovaných do malebné přírody, tak i na na klasických "indoor" okruzích, které jsou většinou nejvíce obtížné, obsahující ostré zatáčky a předěly.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Kart 2002 nám nabízí i prostředí kombinované - jako např. v Budapešti, kde se budeme chvíli prohánět po letišti, chvíli v hangárech - výsledkem je pestrý závod, co se množství prostředí týče (podjezdy, mosty, tunely apod.). Grafika Grafický engine hry je spíše slabší, především v modelování okolí a objektů v něm. Všechny okolní objekty jsou tvořeny klasickými 2D sprity, celé prostředí působí jaksi strnule, místy až nápadně staticky. Velmi nepřirozeně tak působí například okolní diváci, lodě na moři, krávy na pastvinách, vše jakoby z oka vypadlo z Verneova filmu "Ocelové město" po vybouchnutí mrazivé bomby. Přitom stačilo přidat sem tam nějakou animaci a hra by vizuálně vypadala hnedle o mnoho lépe. Podobně i počet použitých polygonů, ze kterých se grafika skládá, se rozhodně nedá počítat na tisíce. Zde je však třeba ospravedlnit snahu autorů o co nejmenší hardwarové nároky a tím i maximální možnou dostupnost hráčské veřejnosti.
zdroj:
tisková zpráva
Katastrofální umělá inteligenceCo však hru doslova a do písmene podbourává, je naprosto nezvládnutá umělá inteligence. Vašich pět oponentů, se kterými budete soupeřit, se bude chovat všemožně, jen ne realisticky. Naprosto okatě působí užití waypointů a primitivního algoritmu jejich dodržení s implementací náhodné složky představující vychýlení se "z kurzu", kterážto je tak náhodná, až je téměř nejistá (rozuměj soupeř jezdí bezchybně jako robot). Rovněž nesmyslné soupeřovo blokování vaší motokáry, jdoucí až do extrémů (kdy radši obětuje závod, jen aby vás odstrčil z trati), zcela jistě neodpovídá snahám skutečných závodníků o co nejlepší umístění. Vzhledem k tomu, že pro úspěšně odjetý závod je třeba jet maximálně „čistě“ a znát dokonale okruh, je delší výlet mimo trať (což vás znatelně zpomalí) téměř jistou cestou k opakování závodu. Pouze sucho Špatný stín umělé "inteligence" již nedokáže odvrátit ani situování závodů do různé denní doby (především závod za tmy jen za svitu okolních lamp je opravdu hardcore záležitost). Bohužel, na jiném než suchém povrchu si nezajezdíte, o funkci dynamického počasí si můžeme nechat jen a jen zdát. Škoda. Alespoň, že je možné přepnou do "pohledu jezdce" - výběr z celkem pěti pohledů kamer je více než dostačující.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů Ovládání hry je možné jak na klávesnici, tak i na volantu s pedály, který speciálně pro tuto hru opravdu vřele doporučuji - závody vyžadují precizní řízení a přesné a plynulé zatáčení, což je s klávesami jen velmi obtížně dosažitelné. Zvuková složka hry je průměrná, nečekejte více, než pár samplů motoru (z reálných Kart), potlesku diváků či odlétávajícího štěrku a pískotu pneumatik.
zdroj:
tisková zpráva
Multiplayer je podporován pouze přes internet, přičemž je nutná registrace na domovském webu www.msracingworld.com. Jakkoliv zní možnost výhry hodnotných cen našim slechům líbivě, mnohem lépe by autoři byli bývali udělali, kdyby implementovali klasický LAN multiplayer, jež zde nepochopitelně chybí. Stáhněte si: Demo (20 MB), Cheaty Související články: Novinky, Open Kart recenze (6/2001), Super 1 Karting demo |
| Ladis připravil: jd |