| Autor: Firebird Publikováno: 20.dubna 2004 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Dobrý nápad ohledně samotných kampaní je ten, že mapu začnete pohledem na bojiště s docela pěknou grafikou, kde pod vlajkami vašich vůdců pochodují armády. Vojáků je okolo 15 druhů a odpustil bych jim, že jsou mnohdy větší než samotný hrad. Jakmile dorazíte k nějakému střeženému místu, je možné velmi jednoduše přepnout dvojklikem levým tlačítkem myši na bojiště samotné. To ale funguje v případě, že dojde k boji, ne kdekoliv v prázdné krajině. Válčení na více frontách najednou
zdroj:
tisková zpráva
Výše popsaným způsobem pak můžete kompletně ovládat vaše jednotky. Neučiníte-li tak, nic se neděje, boj proběhne automaticky a vy se jen dozvíte výsledek (pauzovat hru nelze). Pokud zvítězíte, je právě toto dobyté území vaše. Ovšem je důležité nezapomínat na to, že vše, co se může v tu dobu odehrávat jinde, se tam skutečně děje, takže není dobré někde příliš dlouze váhat a raději ty méně významné bitvy přenechat počítači. Pak byste mohli dopadnout jako já v jedné misi, kde jsem sváděl tuhé boje s obránci hradu a po úspěšném vítězství mi bylo oznámeno, že sice ten jeden je můj, ale o další tři jsem přišel :) Úroveň inteligence počítačem řízených armád není vůbec špatná, občas nebylo příliš jednoduché zdolat protivníka.Ještě jsou k dispozici jednotlivé mapy, které bohužel nejsou ničím jiným než prostými boji. Kolikrát jsme již viděli v poslední době ve hrách situaci, kde proti sobě stály dvě početné armády a nebylo úkolem nic jiného, než protivníka vyhladit. Ano, mnohokrát, a přesně to je náplní 15 samostatných map v LOR3. Stačí vzít všechny muže, co máte a vyrazit k nepříteli. Vojáci se nakupí na jeden velký chumel, vy pak stejně nevíte, kdo je kdo, a jen čekáte, jak to asi dopadne. To ale naštěstí není všechno, co hra nabízí. Dobrým zpestřením je volně spustitelný editor hradů do hry, podobně jako tomu bylo ve hře Stronghold, kde si své sídlo nejdříve postavíte a následně ho bráníte. V každém případě je to milé a přikládám to hře k plusu.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Fungování panství Jak to tak bývá v mnoha strategických hrách, je nutné těžit různé druhy surovin. LOR3 ale fungují v tomto směru trochu jinak. Hráč jakožto panovník má celkem čtyři druhy svých poddaných. Jsou jimi rytíři, kteří se starají o obranu hradu a najímání nových vojáků. Další v pořadí jsou měšťané, jež zajišťují stavbu hradu a tím získáváte peníze. Nevolníci jako obvykle nemají vysoké postavení a jejich typickou starostí je třeba obstarávání jídla. A konečně duchovní mají na svých bedrech zdraví sama sebe a všech ostatních - zajišťují stavbu kostelů a zbrojíren. Postupem času získávají vůdci lepší schopnosti a mohou vést více vojáků, protože ze začátku jich opravdu mnoho nemají. Audio a video
zdroj:
tisková zpráva
Už na začátku na nás vykoukne na dnešní dobu nijak převratné hlavní menu hry s kresleným obrázkem. Audiovizuální stránka samotné hry není perfektní, pouze pěkná, ale místy ani to ne. Autory vytvořený 3D terén je schopný zobrazovat mnoho jednotek, aniž by se počítač zapotil, ale když se na ně na nejbližší přiblížení podíváte, vypadají, jako by utekly z nějakého ústavu. Samotné zpracování terénu je slušné pouze v kampaních, když se obléhá hrad. Z dálky vše vypadá docela dobře, stejně jako vojáci, ale nablízko to není nic, co by lahodilo oku mému.Zvuky jsou průměrné, jednotky mluví, resp. používají několik otřepaných hlášek. Hudba mírně vybočuje z šedého průměru, je vcelku poslouchatelná. Celkově však nic převratného, co bychom museli mít jako samostatný soundtrack. Na druhou stranu se s ozvučením jednotek moc nového vymyslet asi nedá, ale s hudbou se divy dělat dají. Multiplayer až v osmi lidech nechybí, ale bohužel vám o něm více neřeknu, protože nemám možnost ho vyzkoušet. Zvláštní nepoměr ceny Lords of the Realm III si bezesporu najdou fanoušky, ale myslím si, že jich nebude mnoho. Znalci předchozích dílů pravděpodobně nebudou spokojeni. Kampaň má leccos do sebe, ale jednotlivé boje nejsou ničím atraktivní. Celkově jde spíše o průměrný titul, kterému ale neodpovídá cena. Zvláštní však je, že za velkou louží se hra prodává za 20 amerických dolarů (cca 600 Kč), ale u nás je k mání za více než dvojnásobek (1199 Kč). Podivuhodný rozdíl, nemyslíte?
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Celkově na mě Lords of the Realm III působí trochu nedodělaně a nedomyšleně ze strany autorů. Pohyb po mapě je neuvěřitelně pomalý, i když na druhou stranu je to dobře, protože jinak by hráč při souboji na jednom místě bez problémů přišel o zbytek své země. Hratelnost je též rozporuplná. Jediné, co mě bavilo, byly právě boje o hrady (tedy jejich dobývání nebo naopak obrana), ovšem nevydrželo mi to příliš dlouho. Pořízení hry vám tedy nemohu doporučit, pravděpodobně by se vás po nějakém čase zmocnil pocit nudy, nezáživnosti a zklamání.
zdroj:
tisková zpráva
Tvůrci se snažili o něco, na co vůbec nedosáhli a co se jim nepovedlo přesně podle jejich představ. Byl bych rád, kdyby své další úsilí raději věnovali na tvorbu toho, co umějí nejlépe – to znamená městské budovatelské strategie, které prakticky nemají konkurenci. Snad si autoři spraví reputaci připravovaným titulem Children of the Nile - přeji jim, aby se povedl jako tehdy Pharaoh.Stáhněte si: Trailery, Cheaty, Patch a editor zámků Související články: Novinky |
| Firebird | |
| autorovi je 24 let, pracuje jako správce sítě ve větší firmě na Vysočině, specializuje se na strategie, dungeony a adventury (všechny články autora) |