Autor: Jiří Sládek Publikováno: 30.září 2007 | Verze hry: finální/PC/anglická Doba recenzování: 2 týdny |
![]() ![]() ![]() Legendy a mýty Už jsme naznačili, že se podíváte do Řecka, Egypta, Norska i Aztécké říše. Pořadí, ve kterém tyto světy procestujete, se ovšem odvíjí od toho, jakou postavu si v úvodu zvolíte. I když je hlavní zápletka – návrat temného boha Setha a následný chaos – vždy stejná, dospějete k cíli, a vlastně i k poznání toho, o co vlastně vůbec jde, rozličnými cestami. Zajímavé přitom je, že osudy jednotlivých postavy jsou navzájem propleteny; například v roli egyptského čaroděje bude decimovat barbarskou norskou vesnici, kterou naopak při hře za vikingského bijce budete před Egypťany bránit... Na svých cestách samozřejmě narazíte na mraky nepřátel. Budete bojovat s vlky, medvědy, jaguáry a dalšími šelmami, ale také s kostlivci a jinými nemrtvými, ohnivými golemy, pavouky, fénixy, gobliny... a nebudou chybět ani bosové, vesměs v podobě legendárních nestvůr, jako je třeba Medúza nebo bájný severský vlk Fenrir. Kosení nepřátel je samozřejmě alfou a omegou hry, a tomu odpovídá i jejich počet; nemohu se ovšem zbavit dojmu, že v pozdějších fázích hry už to není příliš zábavná činnost. ![]() ![]() ![]() Jako ve skladišti Z některých zabitých nepřátel můžete sebrat různé více či méně užitečné vybavení. Předměty nepadají zdaleka ze všech nepřátel, což je spíše k dobru věci, a příznivci nelogičností typu „zabij pavouka, seber z něj brnění a sekeru“ si také přijdou na své. Ale to už tak nějak patří ke koloritu akčních RPG, takže to rozhodně nemáme autorům za zlé. Něco zlata a harampádí – jednoručních i obouručních zbraní, zbroje, magických prstenů, léčivých lektvarů a dalších nezbytných kousků – samozřejmě získáte i z různých truhel, a ve vesnicích na vás čekají ziskuchtiví obchodníci. A nejde jen o sbírání a nakupování předmětů, ale i o vylepšování vašeho vybavení pomocí run nebo skládáním z různých částí; v této činnosti je vám v civilizovaných místech k ruce ochotný kovář. Snad ani nemusíme dodávat, že většina zbraní, štítů, přileb, brnění a dalšího vybavení je pro použití omezeno potřebnou úrovní vaší postavy nebo výší určitého atributu, a že jsou obvykle určeny jen pro jednoho ze čtyř dostupných hrdinů. Božské schopnosti V mytologii samozřejmě hrají důležitou roli bohové, a v tomhle titulu to platí dvojnásob. Nejen, že se s některými z nich setkáte, ale volba, ke kterému bohovi se budete modlit, určuje také výběr speciálních vlastností. Jak to funguje? V každé vesnici si ve svatyni můžete libovolně měnit své vyznání – každá postava má na výběr ze tří božstev, nebo čtvrtou volbu, bez víry. Čtvrtina zkušeností získaných v boji jde pak do speciálního ukazatele přízně vybraného boha, a vždy po dosažení určité úrovně získáte skillpoint, který je možné utratit z portfolia dovedností příslušných danému bohovi. ![]() ![]() ![]() Klasický RPG vývoj Kromě postupného nakupování nových skillů, případně zvyšování úrovně již osvojených dovedností, samozřejmě čeká na vašeho hrdinu i klasický level-up spojený s rozdělením bodů do pěti základních vlastností. Ani tady nečekejte nic originálního. Síla má vliv na způsobené zranění, obratnost udává šanci na úspěšný zásah a uhnutí před útoky nepřátel, inteligence ovlivňuje poškození, které nepřátelům způsobíte svojí magií, vitalita souvisí s početm hitpointů a energie je důležitá pro výši magických bodů, neboli many, kterou spotřebováváte kouzlením. Ano, i tady totiž samozřejmě máme dva základní ukazatele – hitpointy a manu – které se při chvilkách klidu samy regenerují. Přehledný svět Herní svět je rozdělen do mnoha menších lokací, mezi kterými můžete klasicky přebíhat, a nebo využít rychlého cestování pomocí teleportace do požadované lokality. Nelze takhle rychle navštívit úplně všechna místa, ale rozmístění těchto bodů rychlého cestování je dostačující a nemusíte se tak bát neustálého probíhání již navštívených lokací. Nehrozí ani, že byste se ztratili. Diář s questy je totiž zpracován dost přehledně a cíl aktuálního úkolu se vám promítá i na minimapu, takže nezabloudíte. Jednoduché, neoriginální, ale účinné. ![]() ![]() ![]() Grafika Kvalita grafického zpracování je poměrně kolísavá. Hrdinové a nepřátelé jsou docela fajn, a dost pěkné jsou i některé exteriéry, ať už jde o aztécké džungle nebo norské zasněžené lesy. Naopak dost špatně vypadá většina interiérů, hlavně různé „dungeony“, tedy třeba jeskyně, různé kobky, gobliní doly... Většina takových lokací je totiž nudná, a zdá se mi, že i dost odfláknutá, a bez nápadu. Což je docela škoda. Na našlápnutém stroji je hra plynulá i při vysokém nastavení detailů, my jsme titul testovali i na středním stroji (procesor 2 GHz, GB Ram, GeForce 6800) a při rozlišení 1280x1024 jsme si mohli v klidu dovolit nadprůměrné nastavení detailů. Takže v tomto ohledu vše v pořádku. Docela fajn je i ozvučení a hudba, i když do paměti se vám asi nijak výrazně nezapíší. Dobře zvolená obtížnost Hru lze mydlit ve třech různých, postupně odemykaných stupních obtížnosti, a náročnost je docela vyvážená. Asi nejzábavnější se mě osobně jevila hra za šamanku jakožto za nejpestřejší postavu (kouzla, vyvolávání pomocníků, změna do zvířecí podoby), ale je to samozřejmě věc vkusu. Celkem klasicky je začátek hry lehčí spíše za bojově laděnou postavu, v pozdějších fázích mají zas drobet navrch magici. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry v galerii Špička nikoliv, ale nadprůměr ano Hlavním kamenem úraz téhle hry je značná neoriginalita a časem nastupující nuda z neustále stejných činností. Je pravda, že akční RPG bude vždycky o řežbě se zástupy nepřátel, ale tady všemu tak nějak chybí šmrnc a strhující hratelnost... a nezachrání to ani multiplayer nabízející hned čtyři režimy, kooperativní i kompetitivní. I když po řemeslné stránce se nejedná o špatnou práci. ![]() Loki Egyptian & Aztec trailer - stažitelná verze (74 MB, 1280x720) Loki - Norse warrior trailer - stažitelná verze (42 MB, 1280x720) Stáhněte si: Dema, Trailery... Související články: Novinky |
Jiří Sládek | |
autor je manažerem magazínů www.showbizz.cz, Bleskově a dalších služeb portálu Centrum.cz |