Loco Roco - recenze
9/10

Loco Roco - recenze

19. 8. 2006 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Letní radovánky na dovolené vám může zpestřit nevýslovně roztomilá kulička žvatlajícího želé. V hlavní roli kapesní hry, kombinující plošinovku se skládačkou, vám zaručeně vykouzlí na tváři úsměv během minuty.

Autor: Martin Zavřel
Publikováno: 19.srpna 2006
Verze hry: evropská/PSP

Letní radovánky na dovolené vám může zpestřit nevýslovně roztomilá kulička žvatlajícího želé - v hlavní roli kapesní hry, kombinující plošinovku se skládačkou, vám zaručeně vykouzlí na tváři úsměv během první minuty.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Léto je čas, kdy by měl být každý člověk veselý. Sluníčko svítí a hřeje od rána do večera jako divé, školáci řádí na prázdninách, rodiny si užívají zasloužené odpočinkové dovolené, děvčata nosí k naší radosti jen to nejnutnější oblečení. Všechno se zdá být jasnější, barevnější a veselejší. Přesto se občas stane, že dlouhá vedra nahromadí ve vzduchu zásobu vody na pořádnou bouřku – v takovém případě nejspíš zůstanete místo řádění v rybníku zalezlí uvnitř chaty nebo stanu. Náladu vám v takovém případě může spolehlivě spravit zřejmě nejveselejší kapesní hra všech dob. Neodolatelně roztomilá přebarvená dobrodružství želatinové kuličky Loco Roco fungují jako okamžitý lék na všechny chmury - a dokonale zapadají do konceptu hravé letní sezóny.

Kutálejte se
Míčové hry patří k těm nejstarším na světě. Kutálení je zkrátka zábava! Z toho vycházeli také japonští tvůrci při tvorbě Loco Roco. Vaším hrdinou bude želatinová kulička (její tvar se deformuje dle potřeby, díky čemuž je možné ji procpat užšími škvírami apod.) a vaší misí bude překutálet tuto kuličku z jedné strany úrovně na druhou. Víceméně celé se to ovládá pouze bočními tlačítky L a R, jelikož nekontrolujete přímo kuličku, nýbrž nakláníte celé herní prostředí na jednu i druhou stranu zhruba do úhlu 45°. Perfektní fyzikální systém se přitom stará o to, aby se podle naklonění kutálel nejen hlavní hrdina, ale například aby se také přelévaly vodní plochy atd.

Zatímco se budete kutálet pestrými úrovněmi hry zasazenými do pohádkově stylizované krajiny, mějte oči na stopkách kvůli červeným květinkám. Za spolknutí každé z nich se vaše želatinová kulička zvětší. Díky tomu se může stát, že se nebudete moci nadále procpat skrze užší otvory apod. Zde přichází do hry ještě jedno tlačítko – stisknutím kolečka se vaše želatinová koule rozpojí na hrst maličkých kuliček, podle toho, kolik jste snědli květinek (opakované stisknutí a držení kolečka donutí všechny kuličky za veselého pokřikování zase se slepit do jedné koule). V podobě skupinky malých kuliček se dostanete prakticky všude a vaši svěřenci jsou tak lehcí, že mohou kromě jiného třeba i létat na větru. Posledním ovládacím prvkem je skákání – pokud stisknete tlačítka L a R zároveň, vaše koule či jednotlivé kuličky vyskočí.

Oškliváci z vesmíru
Všežraví mimozemšťané přistáli na vaší planetě. Podobnost s jiným letním hitem, střílečkou Prey, je čistě náhodná. Zdejší útočníci si říkají „Mojo“ a mají podobu menších či větších létajících černých kuliček s chapadly. Sežerou na co přijdou a navíc v pohádkové zemi Loco Roco vysázeli nebezpečné ostnaté rostliny. Během svého putování krajinou se tedy musíte těmto potvůrkám i jejich bodlákům vyhýbat – nebo na ně skočit a rozmáčknout je (potvůrky, ne bodláky - na ty se naopak skákat rozhodně nedoporučuje). Pokud sníte dost květinek a vyroste z vás dostatečně velká želatinová koule, na konci každé úrovně vysadíte tuřín a díky tomu nakonec mimozemšťany zaplašíte :-)

Příběh, stejně jako grafika hry, je pohádkově pitoreskní. Přesto dosahuje vysoké emocionální působivosti a to především díky špičkovému designu všech postav. Mojové jsou poletující černí lumpové, kteří dělají jen neplechu. Loco Roco (jde o jméno vaší želatinové kuličky) má ovšem šest druhů, které musíte postupně zachránit a odemknout (následně si můžete vybírat se kterým druhem chcete úrovně procházet).

Každý druh má nejen vlastní vzhled či barvu, ale především vlastní osobnost, prezentovanou především unikátním hláskem. A ten hlásek používá nejen pro pokřikování (když třeba spatří Mojo), ale hlavně pro zpívání do rytmu písně, která zrovna hraje na pozadí. Máte zde tedy něžnou růžovou kuličku s francouzským dívčím hláskem, italského tenora, černošského rapera nebo třeba japonského rockera. Úrovně jsou ale plné také dalších pohádkových stvoření, jež vám buď překáží nebo naopak pomáhají v postupu dále.

Pro všechny
Neskonalá roztomilost všech potvůrek v říši Loco Roco v čele s prozpěvujícími želatinovými kuličkami jde ruku v ruce s nenáročnou hratelností, díky které vás hra nebude nikdy zlobit či frustrovat (jedinou výjimku tvoří překvapivě těžký souboj se závěrečným bossem).

Obtížnost je přímo úměrná tomu, co jste za hráče a jaká je vaše motivace. Pokud jste příležitostný hráč, bude vaším cílem jenom užít si něco legrace a zábavy při procházení pohádkovými úrovněmi. To je přitom velice jednoduché – design úrovní je přátelský, ovládání hladké a dokutálet se z jedné strany na druhou není nic těžkého. Jak přitom dokazuje nová česká PC hra podobného ražení, Gumboy, ovládání a design úrovní je těžké pro podobnou zábavu dokonale odladit.

Ovšem pokud jste zkušený hráč a chcete víc, pak se vaším úkolem stane najít všechny schované potvůrky s podivným jménem Mui Mui, nalézt stavební části pro váš vlastní Loco Roco domeček (jedna z hrstky vedlejších miniher), najít a sníst všechny květinky, dovést úplně všechny kuličky šťastně až do konce úrovně (při napadnutí mojem nebo napíchnutí na bodlák se z vás pokaždé jedna kulička odchlípne) atd.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Zkrátka a dobře, hru si užije úplně každý a je možné se k jejím zhruba padesáti úrovním plným skrýší a bonusů stále vracet, abyste překonávali vlastní rekordy. Jedinečná zvuková a hudební kulisa také funguje jako výborná motivace pro hraní – určitě si budete chtít poslechnout skladby v jednotlivých úrovních za vokálního doprovodu každého z druhů želatinových kuliček! Už jen proto, že veselejší a roztomilejší užvatlanou hudbu jste v životě neslyšeli.

Podobné hry: Katamari Damacy, We Love Katamari

Martin Zavřel
autorovi je 27 let, pracuje jako producent v Illusion Softworks, po uplynulých sedm let vedl konzolovou sekci Doupěte; nejraději má akční, RPG a hororové hry (plus cokoliv s dobrým příběhem); neobejde se bez kvalitní filmové a herní hudby, relaxuje při procházkách s kolií, tenisu, cestování, plavání a na srazech Brněnských Otaku

Martin Zavřel

Rafinované spojení plošinovky s hádankami a skládačkami. Servírováno v naprosto jedinečném audio-vizuálním kabátku, který vám spolehlivě vyrazí dech. Celé je to přitom natolik zábavné a roztomilé, že se prostě nemůžete během hraní ubránit úsměvu. No uznejte, o které dnešní hře je možné prohlásit, že je spolehlivým lékem na splín a smutek?