Autor: ABE Publikováno: 18.července 2001 |
Fantasy Counter-Strike?
zdroj:
tisková zpráva
Každý, kdo se někdy setkal s multiplayerovým hraním 3D akčních her, nejspíš narazil na skvělý mod pro Half-Life s názvem Counter-Strike. V této hře proti sobě stojí dva rozdílné týmy - teroristé a policejní jednotky. Tyto dvě skupiny bojují proti sobě a vždy plní předem daný úkol. Toto vše se odehrává v reálném prostředí a s reálnými zbraněmi. Napadlo vás ale někdy zahrát si Counter-Strike v prostředí nějakého fantasy světa? Přiznám se, že mě ne, proto jsem byl hodně zvědavý na novou hru Legends of Might and Magic, která je takovým fantasy CS, navíc se odehrává v nádherném světe Might and Magic, který jistě znáte díky slavné RPG sérii. Na první pohled to vypadá na další výbornou hru…
... bohužel hned ze začátku musím říct, že zase tak slavné to nebude. Ačkoliv se autoři snažili okopírovat z CS co se dá, ve finále to není taková bomba jak si asi kde kdo představoval. Kromě snad všech nápadů, které byly použity v CS, autoři přidali i několik, již výše zmíněných, RPG prvků. Tím nejvýraznějším je několik druhů postav, za které můžete hrát (viz dále), druhým vylepšovákem je přidání magie, což bych ale ve fantasy hře považoval za samozřejmost. Asi největším předností LoMaM oproti CS je použití LithTech enginu, takže hra vypadá znatelně lépe. Bohužel celkově kvalit CS tato hra nedosahuje ani náhodou, zase tak strašné to není, jsem však zvyklý na kvality CS a proto některé nedostatky prostě jen tak přehlédnout nemohu.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Vyberte si tým Na rozdíl od CS, kde jste si vybírali pouze skin své postavy, si v LoMaM můžete vybrat z celkem 6 rozdílných postav, které jsou rozděleny do dvou týmů - týmu Dobra a týmu Zla. Mezi ty dobré patří Paladin, Druid a Sorceress, ke zlým zase Warrior, Heretic a Archer. Speciální postavou je Warlock, za kterého je však možné hrát jen v určitých mapách. Všechny postavy se od sebe hodně liší, takže třeba Warrior nikdy nebude kouzlit a třeba Sorceress zase nemůže používat meč.
zdroj:
tisková zpráva
Zbraní se ve hře vyskytuje docela velké množství. Od různých mečů pro válečníky, luků a kuší pro lučišníka až po kouzelné hole pro mágy. Všechny zbraně mají dva režimy střelby, které se často hodí. Každá postava má na výběr několik druhů zbraní, které si podobně jako v CS, můžete zakoupit na začátku kola. Peníze na nakupování zbraní získáváte jednak na konci kola za splnění úkolu nebo je můžete občas najít v truhlách, které se povalují na zemi. Kromě zbraní můžete využívat i několik málo kouzel, které si stejně jako zbraně musíte napřed zakoupit nebo je najít v nějaké truhle. Poslední věcí, kterou lze zakoupit, je pár druhů brnění, ale bohužel jiné užitečné předměty už ve hře nejsou.
Kromě postav samotných hráčů se ve hře vyskytuje ještě velké množství různých potvor, které útočí na hráče obou týmů. Všechny potvory jsme mohly potkat už v jiných Might and Magic hrách a proto je na první pohled hned poznáte. Osamocená postava nemá proti skupině nestvůr moc velkou šanci, proto je mnohem lepší chodit ve větších skupinkách nebo se nestvůrám vyhýbat. Samozřejmostí je možnost potvory ve hře vypnout, ale většinou je to s nimi větší zábava.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Rozdílné úkoly Jednotlivé mapy jsou rozděleny na několikaminutové kola, která končí buď vypršením časového limitu nebo splněním daného úkolu. Všichni zabití hráč musí vyčkat až do konce kola, kdy se teprve respawnují. Během čekání na konec kola se pohybují v tzv. free-look modu, v němž mohou volně ‘létat‘ nad bojištěm a sledovat probíhající bitvu. Podobně jako v CS, je i zde několik rozdílných variant hry. Pojďme se na ně podívat trochu blíže:
Slay the Dragon - tento typ hry se mi líbil asi nejvíce. Primárním úkolem je, jak už název napovídá, zabít draka. Drak toho však poměrně dost vydrží a navíc na vás stále útočí silnými výpady, proto se musíte rozhodnout, jestli se více zaměříte na draka nebo na tým nepřátel. Vítězí ten tým, který zabije draka jako první.
zdroj:
tisková zpráva
Princess Rescue - v mapách označených jako Princess Rescue, musí jeden tým zachránit princeznu, která se nachází ukryta někde v základně soupeře, který e samozřejmě snaží její záchranu znemožnit. Princeznu není možné zabít, na rozdíl od CS kde jste rukojmí zabít mohli, což je opravdu škoda, protože takhle do ní můžete opravdu řezač čímkoliv a ona jenom křičí, ale neumře.
Sword in the Stone - celkem originální varianta hry, ve které proti sobě opět stojí týmy dobra a zla. Úkolem je najít meč zaseknutý v kameni. Ta postava, která to získá, pomocí něj zabije každého jednou ranou, takže pro její tým už není problém pozabíjet nepřátele a vyhrát. Tato varianta hry se většinou zvrtne ve zběsilý závod k meči, protože ten tým, který ho získá, skoro vždy zvítězí.
Warlord Escape - posledním typem hry je Warlord Escape. V jednom týmu (záleží na mapě) hraje jeden člen za Warlorda, ostatní z jeho týmu ho chrání na cestě k předem určenému místu, tedy něcou jako s prezidentem v mapě Haunted z Team Fortress Classic. Druhý tým musí samozřejmě Warlorda zabít, jinak prohraje. Warlord je nejsilnější postava ve hře a ubrání se docela dobře i sám, pokud má navíc podporu několika hráčů svého týmu, je velmi těžké ho zabít.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Chybějící boti a design map Kromě síťové hry si můžete všechny mapy offline vyzkoušet, ale bojujete v nich jen s počítačem řízenými potvorami, protože hra neobsahuje boty, kteří by nahradili skutečné hráče, což je podle mě velká škoda. Všechny mapy, na kterých se hra odehrává, se naštěstí vyznačují dobrým designem, takže pokud se rozhodnete LoMaM hrát, mapy vás určitě nezklamou. Podobně jako v CS nevede k cíli jen jedna cesta, ale vždy jich je několik a jen na vás záleží, kterou z nich si zvolíte.
zdroj:
tisková zpráva
Hra běží na LithTech enginu a musím říct, že vypadá opravdu pěkně. Okolní krajina jen hýří barvami, postavy jsou také nádherně provedené a ještě hezčí jsou efekty u kouzel. Nádherně vypadají také stromy a celkově krajina působí živým dojmem. Na rozdíl od jiných her, kde pobíháte jen po holých kopcích, v LoMaM jsou všude stromy, balvany a podobné doplňky. Sice se většina hry odehrává v jeskyních, hradech nebo ruinách, ale ty chvilky, co se podíváte na volné prostranství, budou stát za to. Nádherný pohled je například na draka, který spí na obří planině kolem dokola obehnané horami.
Další nedostatky Tak to by jsme měli za sebou grafické zpracování, které sice dopadlo výborně, ale hezká grafika ještě neznamená všechno. Hra obsahuje mnoho menších chybiček a nedostatků, které ve finále velmi snižují její hratelnost. Tak například pokud vás pronásleduje nějaká nestvůra a vy před ní utečete na schody, nejde za vámi. Nevím čím to je, ale je dost podivné když stojíte na schodech kousek od nějaké potvory, vesele do ní střílíte šípy a ona se ani nepohne.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Dalším nedostatkem je používání voice message menu. Pokud totiž chcete použít nějakou hlasovou hlášku, musíte napřed vyvolat příslušné menu a vybrat hlášku. Asi si říkáte co, je na tom divného, vždyť je to stejné jako v CS… divné na tom je to, že při používání tohoto menu se nemůžete hýbat! Takže v boji nebo při rychlém přesunu jsou hlasové zprávy prakticky nepoužitelné, protože než by jste nějakou použili, bude už skoro jistě mrtví.
|