Legendary: The Box - recenze
3/10
zdroj: tisková zpráva

Legendary: The Box - recenze

7. 1. 2009 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Naděje. Ta jediná zůstala na dně skřínky, ze které Pandora kdysi vypustila zlo a choroby. Scénář se opakuje a velkoměsto v epickém úvodu pohltí pekelná monstra. Stane se i tato FPS legendární? + VIDEO

Autor: Warlock
Publikováno: 7.ledna 2009
Verze hry: anglická/finální/PC
Doba recenzování: 1 týden


Obrázek zdroj: tisková zpráva Naděje. Ta jediná zůstala na dně skřínky, ze které Pandora kdysi vypustila zlo a choroby. Scénář se ve hře Legendary opakuje a tentokrát svět pohltí pekelná monstra. Jakou má tato FPS šanci, že se stane skutečně legendární?

Pandořina skříňka patří mezi ty osudové věci, které by měly zůstat navždy pohřbeny. Když ji před několika staletími tajemné bratrstvo ukrylo na neznámém místě doufalo, že jí už nikdo nikdy nenajde. Šeredně se mýlilo a na počátku jednadvacátého století se dostala do rukou vědců. A co čert nechtěl, našel se bohatý magnát s plány na ovládnutí světa, který si vás najal, abyste se vloupali do muzea a znovu ji otevřeli. Nemusím snad podotýkat, jak pošetilý to byl nápad. Cesta strasti a utrpení právě začíná...

Plameny pekelné
Nástup má Legendary vskutku úchvatný. Po otevření z Pandořiny skřínky vyšlehne k obloze obrovský proud energie, který se v mžiku promění v gigantickou energetickou vlnu procházející celým městem. Ta zdvihá automobily několik metrů do výšky a s lidmi si hraje jako s hadrovými panáky. Do města začnou proudit z neznáma roztodivná mytologická stvoření a přebírají nad ním kontrolu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Zpočátku vše skutečně vypadalo úžasně a dalo se překousnout i to, že jsem nebyl schopný přeskočit metr vysokou hromadu suti a místo toho jsem ji musel přes tři domy obcházet. Bohužel toto cestování a kličkování se stalo naprosto běžnou součástí každého levelu. Po chvilce bylo rovněž velmi iritující po páté hasit oheň pouhým otočením kohoutku, vypínat proud páčkou schovanou náhodou hnedka ve vedlejší uličce či spojovat dva kabely v bezpečnostním panelu dveří jenom proto, abych se mohl dostat o kus dál.

Tyto na první pohled maličkosti brzdí každou slibně se rozjíždějící akci, nikterak netestují vaše schopnosti a jen a jen zdržují. Rovněž se příliš nezapotíte ani při hledání cesty k cíli. Veškeré mapy jsou extrémně koridorové a kdybyste přeci jenom nevěděli kudy kam, pomůže vám drobný ukazatel.

Musíte poslouchat skripty
Ať už berete přítomnost skriptů jako dobrou nebo špatnou věc, s jejich přítomností se musíte v Legendary smířit. Sice napomáhají dokreslovat celou atmosféru a trochu oživovat jinak sterilní levely, ale někdy je toho skutečně moc a Legendary v tomto ohledu s přehledem přebíjí i Call of Duty. Nedohání ho už však v jejich kvalitě a některé ze skriptů se buďto vůbec nespustí nebo je zkrátka snadno „předběhnete“. V horším případě musíte zbytečně čekat než se naplánovaný úkon provede, aby se vám uvolnila cesta kupředu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Tím se trochu dostávám k naprosto neuvěřitelnému rozmístění checkpointů, které slouží jako záchytné body k nahrávání hry. Každý by jistě čekal, že jsou k dispozici jednak po určitých časových úsecích a třeba před velkými souboji. Někoho však napadlo umístit checkpointy před tří minutový nepřeskočitelný rozhovor, který teprve vyúsťuje v dlouhou přestřelku, či stejně časově náročnou „logickou“ hádanku předcházející setkání s novým nebezpečným druhem potvory. Iritující? A to jsem ještě nezmiňuji relativně dlouho trvající nahrávání a slovo „quickload“ nepoužívám záměrně.

 Drobná překvapení
Ani s počtem různých nepřátel to není zrovna růžové a když se polovinu příběhu perete prakticky pouze se třemi druhy potvor, není něco v pořádku. A přitom se v mytologii dá najít tolik roztodivných stvoření, které v Legendary zastupují prakticky pouze ohnivé žáby plivající lávu, létající skřítkové, griffinové či vlkodlaci, které musíte pro úspěšné zabití dekapitovat.

Najdou se však i světlé stránky a například létající skřítkové vám ztrpčují život uchopováním nejrůznějších kovových předmětů, které si pak odnesou kam se jim zlíbí nebo je po vás naopak házejí. Přestože je opět všechno naskriptované, jistě vás nejednou zaskočí, když se veledůležitý ventil v průběhu otáčení najednou vznese a odletí úplně pryč. Ze stejného důvodu musíte v jedné části hry pořád létat z jednoho patra budovy do druhého, protože vám ten malý skrček neustále přesouvá EMP generátor, který je nutné zprovoznit. To, že nejsou autoři suchaři, dokazují ještě parodie různých neonových nápisů v čele s reklamou na Soft Rock Cafe.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Bruslící tupci
Málokdo asi čeká jakýsi náznak inteligence od krvežíznivých pekelných potvor, které na vás bezmyšlenkovitě narážejí. Podobný postup bohužel zastávají nepřátelští vojáci, kteří se snaží občas poctivě krýt. Často jim ale zkrátka rupne v bedně a vyběhnout vstříc vaší hlavni. Umělá inteligence je však o poznání lepší než v Turning Point, který pochází z dílny těch samých autorů. V celkovém součtu jde však stále o podprůměr a to si ještě musím odmyslet srandovní bruslení každého vojáka, které na realističnosti akce rovněž nepřidává.

Zmínil jsem, že se na vaší stranu občas přidají rovněž příslušníci elitních jednotek? Ne? Spíše by se totiž slušelo je zařadit mezi součást výzdoby každého levelu a jejich životnost se limitně blíží nule. Někdy můžete počítat i kolik ujdou kroků, než jim nějaký vlkodlak ukousne hlavu nebo je sejme obří chapadlo, které si vás však poté vůbec nevšímá.

 Zmařené nápady
Dalším nevyužitým potenciálem je vaše slušivé tetování na ruce, které obdržíte po otevření Pandořiny skřínky. Díky němu můžete ze zabitých nepřátel nasávat energii, kterou použijete jednak pro vlastní léčení nebo pro malý energetický puls. Kdo by čekal možnosti alespoň zčásti se blížící Bioshocku a nejrůznější kouzla, toho musím zklamat a do rukou mu vložit některou z útočných pušek, brokovnici, pistoli či moji oblíbenou sekyrku. Stylem hry se tak Legendary neliší od jakékoliv běžné střílečky a o přísun nových nepřátel není nouze.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Bohužel trochu špatným vtipem je technologická vyspělost a Legendary může soupeřit tak maximálně s pár let starými tituly. Šetřilo se i na výpravě: tři hodiny běhat po v těch samých uličkách města či na anglickém venkově s tím, že místnosti jsou si podobné jako vejce vejci, není zrovna dvakrát zábavné.

VIDEO Z VLASTNÍHO HRANÍ
V našem videu se podíváte na uhašení líhně ohnivých žab, které by se jinak znovu a znovu objevovaly. Nechybí ani ukázka inteligence nepřátel, kteří se sice snaží občas krýt, ale buďto jim to dlouho nevydrží nebo se jedná o dopředu naskriptované sekvence. Všimnout si můžete i vysávání energie z mrtvých potvor a její použití pro doplnění zdraví.

zdroj: Archiv


Legendary běželo na maximum na sestavě Core2 Duo E6300, 3,3GB RAM, Radeon X1950. O trochu větší údiv způsobuje multiplayer, který nabízí pouze čtyři různé mapy v jediném týmovém režimu. V něm soutěžíte o to, kdo jako první z povražděných monstrech nabije svůj zásobník energie. To snad je lepší nemít ve hře multiplayer žádný.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

 Naděje umírá
Legendary přisel s celkem zajímavým námětem točícím se okolo Pandořiny skřínky, který však už po scénáristické stránce nedokázal dotáhnout do dobrého konce. Občas sice navodí zajímavou atmosféru, ale vždy ji dokáže spolehlivě utnout nějakou naprosto zbytečnou překážkou na cestě. Po stránce hratelnosti jde o podprůměrnou střílečku a hodně zamrzí nevyužitá magická ruka. Zpočátku se vám zalíbí možná jenom nepříliš početná skupinka neokoukaných monster a různé způsoby jejich zabíjení.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Zbylé aspekty Legendary však patří k tomu nejhoršímu, co se za poslední léta na scéně ambiozních FPS prodávaných za plnou cenu kolem 1000 Kč (nesrovnávám s budgetovkami jako Red Ocean) objevilo a z nadějného titulu se podařilo udělat legendární propadák. Nelze se divit zvěstem, že tvůrci ze Spark Unlimited (podepsaní též pod nedávným, podobně "kvalitním"Turning Point: Fall of Liberty) již před delší dobou údajně potichu zkrachovali.

Stáhněte si: Demo, Trailery, Videa...

Související články: Novinky...

Warlock
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole




 
 
Warlock

Verdikt:

Velmi podprůměrná střílečka s naprosto tristním designem levelů, technickým zpracováním, množstvím nejrůznějších chyb a nevyužitým potenciálem. První bodík z celkového skóre si odnáší za občas zajímavé skripty, alespoň trochu zpestřujícím atmosféru hry. Druhý bodík je za zlotřilé létající skřítky a třetí bod za epický úvod hry. Pokud vám to zvědavost dovolí, Pandořinu skříňku v podobě Legendary však raději neotvírejte.

Nejnovější články