| Autor: Michigan Publikováno: 23.března 2008 | Verze hry: prodávaná/česká/PC Doba recenzování: 1 měsíc |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Se skřety k vítězství Hlavním tahounem hry je jednoznačně nová rasa skřetů, která vnáší do světa moci a magie čistě bojově zaměřenou frakci. Skřeti jsou výsledkem experimentů čarodějů s mícháním lidské a démoní krve a jako takoví jsou hodně odolní vůči magii. Jako takoví tedy nemohou sesílat kouzla, právě naopak, učí se magii rozbíjet. Vše si proto vynahrazují podpůrnými válečnými pokřiky a hlavně schopnostmi vycházejícími z jejich unikátní vlastnosti - krvavé zuřivosti.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Celé to funguje na jednoduchém principu – při útoku skřeti sílí a při obraně nebo čekání naopak slábnou. V reálu tento stav odráží aktuální hodnota bodů zuřivosti, které fungují mj. i jako obranný štít. Po překročení určité meze stupeň zuřivosti vzroste. Nabývat může tří stupňů, přičemž každý z nich přidá jednotce určitý bonus. Tomu se samozřejmě musí přizpůsobit i styl hraní, protože čekání se jednoduše nevyplácí. Nutno ovšem říct, že dosáhnout maximální výhody je celkem obtížné. Proto lze krvavou zuřivost ovlivňovat i některými budovami ve městě a také zvláštními schopnostmi hrdinů. Jedná se tedy o mechaniku, která danou frakci od ostatních odlišuje celkem podstatně a během boje je s ní třeba počítat. Spolu se skřety do hry přibylo i jejich specifické město, tvrz. Najdete v něm spoustu zajímavostí (je tu například možné prodávat jednotky za peníze), ale graficky bych ho zařadil někam k průměru. Návrat z minulých dílů slaví ve zdejší posádce wyverna či kyklop, zbytek doplňují převážně různé variace skřetů samotných. Důraz je kladen hlavně na boj zblízka a jediná vyloženě střelecká jednotka jsou kentauři. Vůči ostatním rasám se to může jevit jako handicap, ale větší odolnost jednotek tuto nevýhodu snižuje. Nestane se tedy, že by vás nepřítel jednoduše rozstřílel ze zálohy, ještě než stihnete zareagovat. Nové jednotky, budovy, artefakty S druhým upgradem pro každou rasu je najednou k dispozici dohromady 70 nových jednotek a to už je úctyhodné číslo. I když podotýkám, že nový neznamená automaticky lepší. Užitečnost alternativního vylepšení je totiž občas sporná, zvlášť, když jednotka přijde o svou určující schopnost (např. Páni upírů o nevracení úderů). Najde se ale spousta těch, které jsou za určitých podmínek výhodnější.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Také artefakty se dočkaly některých nových kousků a ty nepotřebné je nyní možné za peníze prodávat. Velkým lákadlem ale bezesporu budou kombinované sety, skládající se z několika částí (např. Objetí smrti). Celý set může tvořit dvě až osm částí a každý získaný předmět přidává nové vlastnosti. Roztroušené bývají po celé mapě a jejich nalezení často vyžaduje velkou dávku trpělivosti. V kampaních se naštěstí přenáší z mise do mise, takže o jejich bonusy nepřijdete. Uživatelské rozhraní prošlo menším liftingem - na panelu ovládání již nechybí tlačítko Čekat, grafického znázornění se dočkal i počet životů jednotky, při najetí na nepřítele na mapě dobrodružství se nyní zobrazuje jeho náročnost a znalci předchozích dílů jistě přivítají návrat Přehledu království. Dále přibyly například záznamy dialogů, bojů (spolu s možností jejich editace) a v neposlední řadě i nový režim duelů. Konečně lze hrát i vlastní kampaně a také generátor náhodných map doznal jistých změn. Samotný editor ale zůstal stejný, tedy pro většinu smrtelníků nepoužitelný. Potěší i pár nových melodií a ti bystřejší si jistě všimnou přidaného skřetího terénu.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Nic není bez chyb
zdroj:
tisková zpráva
Stejně jako Hammers of Fate, je i Tribes of the East přídavek, který nijak zásadně nemění principy původní hry, ale rozšiřuje ji a přidává spoustu možností navíc. Dokonce bych řekl, že první datadisk v mnohém překonává. Je to sice opět to samé a z některých chyb by se už v Nivalu poučit mohli, ale hratelnost je stále stejně dobrá. Přičtěme k tomu příznivou cenu 559 Kč, kompletní českou lokalizaci a máme jasno. Nyní je na obzoru už jen poslední patch (vyjít by měl někdy během jara, stejně jako webové Heroes: Kingdoms, a pak již zbývá pouze čekat na další titul ze světa Might and Magic. Který to bude? Nechme se překvapit.
...zdroj:
Archiv
GC trailer Stáhněte si: Všechno k této herní sérii Související články: HoMM V: Hammers of Fate recenze, HoMM V recenze, Průvodce 1.díl a 2.díl, Novinky |
| Michigan | |
| autorovi je 26 let, věnuje se překládání a hry hraje už více jak 12 let; žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má ty s dobrým příběhem či pohlcující atmosférou; ve volném čase s oblibou sáhne po fantasy knížce či zajímavém filmu |