zdroj:
tisková zpráva
Tribes of the East je již dvacátým titulem ze série Heroes (počítám-li do toho i Chronicles). Pátý díl a následně i první datadisk Hammers of Fate herní publiko přijalo víceméně dobře a nejinak tomu jistě bude i u tohoto pokračování, kde sága o královně Isabele vrcholí. Tribes of the East je spustitelný samostatně a díky tomu je přístupný i novým hráčům, kteří dosud o žádný předchozí díl nezavadili (existuje-li vůbec někdo takový?). Za levný peníz tak dostanou nejaktuálnější verzi hry a i když jim některé dějové souvislosti nejspíše budou unikat, jejich výsledný zážitek by to nemělo zásadním způsobem ovlivnit.
Kruh se uzavírá Příběh je rozdělen do čtyř kampaní, ale jen na oko, neboť první z nich obsahuje pouze jednu misi a slouží spíš jako tutoriál. Vše se točí okolo skřetího povstání a hlavním nepřítelem jsou opět démoni. Nejdříve budete pomáhat nekromantovi Arantirovi (starému známému z Dark Messiah a jeho učednici Ornelle vyhánět nezvané pekelné stvůry z jejich zemí. Tato část se sice nese v duchu předchozích dílů, ale pocit déja vu je zdařile potlačován dějovými animacemi, naskriptovanými událostmi a množstvím rozmanitých úkolů. Občas dokonce zazní dabing i v momentě, kdy byste ho nečekali. Je vidět, že autoři již za tu dobu zvládají své herní nástroje dokonale.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Po vítězství nekropole přijdou na řadu již tolik očekávaní skřeti a s nimi i jejich mladý náčelník Gotaj. Se šamankou Kudžin se vydává po stopách dávného proroctví, na jehož konci stojí kýžená svoboda. Vzhledem k nutnosti používat odlišnou taktiku tyto mise působí velmi osvěžujícím dojmem. Závěrečná část se soustředí na čaroděje Zehira, jenž má za úkol sjednotit všechny zúčastněné strany a připravit je na rozhodující boj. Hájíte v tu chvíli sice vlajku Akademie, ale potkáte i ostatní hrdiny – Duncana, Freydu, Wulfstana či Ylayu. Téměř každá mise něčím překvapí a hra si udrží vaši pozornost až do konce.
Obtížnost od minula hodně vzrostla a nejste-li zkušenými harcovníky, co dohráli většinu předchozích dílů, raději zvolte normální či snadné nastavení. Kromě těchto patnácti misí je k dispozici pět samostatných scénářů objasňujících některé klíčové události z historie a deset misí pro více hráčů, jež mnozí zapálení fanoušci za chvíli nepochybně budou znát nazpaměť. Škoda, že jich není přece jen o něco víc, protože hlavní potenciál Heroes byl, jak všichni víme, vždycky v multiplayeru. Naštěstí již vznikla spousta neoficiálních map.
Se skřety k vítězství Hlavním tahounem hry je jednoznačně nová rasa skřetů, která vnáší do světa moci a magie čistě bojově zaměřenou frakci. Skřeti jsou výsledkem experimentů čarodějů s mícháním lidské a démoní krve a jako takoví jsou hodně odolní vůči magii. Jako takoví tedy nemohou sesílat kouzla, právě naopak, učí se magii rozbíjet. Vše si proto vynahrazují podpůrnými válečnými pokřiky a hlavně schopnostmi vycházejícími z jejich unikátní vlastnosti - krvavé zuřivosti.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Celé to funguje na jednoduchém principu – při útoku skřeti sílí a při obraně nebo čekání naopak slábnou. V reálu tento stav odráží aktuální hodnota bodů zuřivosti, které fungují mj. i jako obranný štít. Po překročení určité meze stupeň zuřivosti vzroste. Nabývat může tří stupňů, přičemž každý z nich přidá jednotce určitý bonus. Tomu se samozřejmě musí přizpůsobit i styl hraní, protože čekání se jednoduše nevyplácí. Nutno ovšem říct, že dosáhnout maximální výhody je celkem obtížné. Proto lze krvavou zuřivost ovlivňovat i některými budovami ve městě a také zvláštními schopnostmi hrdinů. Jedná se tedy o mechaniku, která danou frakci od ostatních odlišuje celkem podstatně a během boje je s ní třeba počítat.
Spolu se skřety do hry přibylo i jejich specifické město, tvrz. Najdete v něm spoustu zajímavostí (je tu například možné prodávat jednotky za peníze), ale graficky bych ho zařadil někam k průměru. Návrat z minulých dílů slaví ve zdejší posádce wyverna či kyklop, zbytek doplňují převážně různé variace skřetů samotných. Důraz je kladen hlavně na boj zblízka a jediná vyloženě střelecká jednotka jsou kentauři. Vůči ostatním rasám se to může jevit jako handicap, ale větší odolnost jednotek tuto nevýhodu snižuje. Nestane se tedy, že by vás nepřítel jednoduše rozstřílel ze zálohy, ještě než stihnete zareagovat.
Nové jednotky, budovy, artefakty S druhým upgradem pro každou rasu je najednou k dispozici dohromady 70 nových jednotek a to už je úctyhodné číslo. I když podotýkám, že nový neznamená automaticky lepší. Užitečnost alternativního vylepšení je totiž občas sporná, zvlášť, když jednotka přijde o svou určující schopnost (např. Páni upírů o nevracení úderů). Najde se ale spousta těch, které jsou za určitých podmínek výhodnější.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Nechybí samozřejmě ani nové budovy na mapě. Namátkou třeba Oltář obětování, kde lze získat zkušenosti za jednotky nebo Pán vzpomínek, u něhož se za tučný peníz dají kompletně vyměnit nepotřebné dovednosti. A nezůstalo jen u toho - každá škola magie dostala další dvě kouzla (nejužitečnější mi přišel asi Vampyrismus a Regenerace) a časem si všimnete i některých schopností navíc.
Také artefakty se dočkaly některých nových kousků a ty nepotřebné je nyní možné za peníze prodávat. Velkým lákadlem ale bezesporu budou kombinované sety, skládající se z několika částí (např. Objetí smrti). Celý set může tvořit dvě až osm částí a každý získaný předmět přidává nové vlastnosti. Roztroušené bývají po celé mapě a jejich nalezení často vyžaduje velkou dávku trpělivosti. V kampaních se naštěstí přenáší z mise do mise, takže o jejich bonusy nepřijdete.
Spousta drobných vylepšení Uživatelské rozhraní prošlo menším liftingem - na panelu ovládání již nechybí tlačítko Čekat, grafického znázornění se dočkal i počet životů jednotky, při najetí na nepřítele na mapě dobrodružství se nyní zobrazuje jeho náročnost a znalci předchozích dílů jistě přivítají návrat Přehledu království. Dále přibyly například záznamy dialogů, bojů (spolu s možností jejich editace) a v neposlední řadě i nový režim duelů. Konečně lze hrát i vlastní kampaně a také generátor náhodných map doznal jistých změn. Samotný editor ale zůstal stejný, tedy pro většinu smrtelníků nepoužitelný. Potěší i pár nových melodií a ti bystřejší si jistě všimnou přidaného skřetího terénu.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii
Nic není bez chyb Chtě nechtě se teď musím pozastavit nad pár neduhy, které se s pátým dílem táhnou již od začátku. Pořád např. nebyl odstraněn nešvar v kódu, díky kterému se vše začne neúnosně zpomalovat kdykoliv, když se herní pohled natočí příliš vodorovně. Po dvou letech bychom také mohli čekat nějaké nové grafické efekty; ale ani ty se nekonají. Herní prostředí je sice pěkné a rozmanité, ale engine samotný již dnes působí dosti prošedivěle. Nepotěší ani občasné chyby ve skriptech, které jsou mnohdy nepochopitelně uzpůsobeny pouze pro jednoho konkrétního hrdinu a jsou spíše na obtíž, pokud se vydáte jinou cestou, než autoři zamýšleli.
zdroj:
tisková zpráva
Stejně jako Hammers of Fate, je i Tribes of the East přídavek, který nijak zásadně nemění principy původní hry, ale rozšiřuje ji a přidává spoustu možností navíc. Dokonce bych řekl, že první datadisk v mnohém překonává. Je to sice opět to samé a z některých chyb by se už v Nivalu poučit mohli, ale hratelnost je stále stejně dobrá. Přičtěme k tomu příznivou cenu 559 Kč, kompletní českou lokalizaci a máme jasno. Nyní je na obzoru už jen poslední patch (vyjít by měl někdy během jara, stejně jako webové Heroes: Kingdoms, a pak již zbývá pouze čekat na další titul ze světa Might and Magic. Který to bude? Nechme se překvapit.
zdroj:
Archiv
GC trailer Stáhněte si: Všechno k této herní sérii
Související články: HoMM V: Hammers of Fate recenze, HoMM V recenze, Průvodce 1.díl a 2.díl, Novinky
|