| Autor: Firebird Publikováno: 12.května 2003 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Čtvrtá kampaň má všeříkající název „Co je moc, to je moc“. Zástupce lesního národa Erutan Revol chce vyhnat lidské vetřelce ze země, protože nerozumí a nevěnují pozornost přírodě, tak jako lesní lidé. V předposledním, pátém tažení „Pochod smrti“ se dostaneme do role barona Von Tarkina, který chce proměnit celý svět na zemi nemrtvých. Všech pět hrdinů nakonec dorazí právě do království Channon, ať měla jejich cesta jakékoli cíle. Ty se nacházejí právě v této zemi a v závěrečné šesté kampani „Poslední bašta“ se rozhodne, kdo bude vlastně vítězem. Probíhá to tak, že při spuštění si vyberete, za koho z hlavních hrdinů chcete hrát. Nic přitom nebraní tomu si postupně vyzkoušet všechny. Nové jednotky Jak už asi tušíte, kampaně jsou opět tou největší devizou WoW. Žádné velké zásahy do hry se nekonaly, ale přesto si autoři přichystali novinky v podobě budov, a hlavně tří nových jednotek, které považuji za velmi pěkně zpracované a s výbornými vlastnostmi. Podívejme se nejprve na zoubek megadrakovi (Mega Dragon), což je pěkně velká potvora, která má rovných tisíc životů a útočí hned na několik polí naráz. Její velkou nevýhodou však je, že jí je znemožněno létat. Když o tom tak přemýšlím, co je to za draka, když nemůže létat? Ale to nevadí, nic to nemění na faktu, že v boji tváří v tvář je velmi odolným a tuhým protivníkem, nehledě na úplnou imunitu vůči magii.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Další novou jednotkou je opravdu hodně kvalitní katapult, který nejenže má velmi slušnou údernou sílu, ale ještě rozptyl na 3x3 pole. Proto se nedoporučuje střílet někam, kde jsou jednotky ze stejné armády. Poslední třetí je ďáblorožec (anglicky Frenzied Gnasher), který tak trochu připomíná faunu z období třetihor. Jeho úder je slušný, odolnost také, ale má jednu velkou vadu, podobně jako Berserk. Není možné s ním v boji manipulovat, útočí si sám podle sebe. Mapy a stavby Nových map je v datadisku tentokrát dost. Dvacetpět jich je původních přímo od autorů hry, z toho čtyři jsou velikosti L a stejný počet menších map si můžete zahrát v allianci s počítačem. Dalších rovných dvacet map bylo vybráno autory od fanoušků hry, bohužel opět ani jedna mapa největší velikosti. Ale zase na druhou stranu, jestli jste někdy zkoušeli udělat nějaké velké mapy do Heroes, víte moc dobře, že to není žádná sranda. Většina map je hodně propracovaná a na většinu se vztahuje nějaký příběh.
zdroj:
tisková zpráva
Nyní již zbývá zmínit jen nové stavby. Těch je pro nás připraveno šest. Jedná se vesměs o rekrutovací budovy nových jednotek (také pro ty z Gathering Storm), vyjma megadraka. O editoru se nemá cenu moc zmiňovat, je stále stejný. Pokud tedy někdo nepovažuje za ohromnou změnu jakési automatické rozmísťování objektů na vyznačené území. Něco podobného obsahoval již druhý datadisk k Heroes 3, ovšem to se týkalo jen kamení a vegetace a v praxi to je příliš nepoužitelné. Mírně se změnil hudební doprovod u hry, ale pouze v hlavním menu a u některých kampaní. Ti z vás, kteří nejsou skalními fandy Heroesů, si toho stejně ani nevšimnou. Ukázka poslední kampaně Pojďme si nyní trochu přiblížit jedinou mapu poslední kampaně. Já jsem si vybral barbara Monga, asi proto, že jejich bojovníků jsou nejvyšší počty, ale jsou neznalí magických formulí. Na začátku mise mi je sděleno, že vyhrává ten, kdo první dosáhne hlavního města Channonu - Rylos. Ovšem pro vítězství je nutné naprosto rozdrtit i ostatní vojevůdce. Vše nejdříve probíhalo hladce, nepřátele nebyli vidět, a já si zatím pomalu ale jistě chystal svoji armádu. Ze tří hradů vzešlo mnoho jednotek, ale problémem byly peníze. V tu chvíli se objevil prvního nepřítel, který mi šmejdil kolem hradu. Nebyl moc silný, takže bez problémů ho má armáda porazila. Ale to byl teprve chabý začátek obrovských dostihů.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Připadalo mi, že vyhrává ten, který s nejvíce hrdiny opruzuje u mého hradu. Netrvalo dlouho a objevila se hláška, že Rylos byl dobyt, což bylo nemilé, protože z toho koukalo hrát misi znova. To máte tak, když se neukládají pozice. Misi jsem hrál celkem 3x, než se mi jako prvnímu podařilo dostat se až za brány channonského hlavního města a zničit všechny ostatní protivníky. A to byl úplný konec Winds of War. Gathering Storm vs. Winds of War
zdroj:
tisková zpráva
Jak myslíte, že by dopadlo srovnání obou datadisků pro Heroese 4? Obsahují po šesti kampaních, celková délka hraní je srovnatelná, ovšem co se týče příběhu, zdál se mi Gathering Storm lepší a zábavnější. U jednotlivých map jasně vyhrává WoW, i když jak už jsme zmínil výše, polovina z nich je od fanoušků hry. Ale mise jsou pěkné a počítám to k dobru. Zajímavější nové jednotky a budovy přinesl první jmenovaný přídavek (až na megadraka), obsahoval rozmanitější druhy budov a hlavně magická místa pro nákup všech kouzel té které určité školy. WoW nepřinesl žádný nový artefakt. Když se na vše podívám celkově, je pro mě GS jasným vítězem v tomto malém datadiskovém souboji. Nehledě na to, že měl výhodu v tom, že se jednalo o první přídavek.Abych řekl pravdu, čekal jsem od Winds of War novinek víc, mnohem víc. Ovšem Heroes stále mají co nabídnout i skalním fanouškům, za kterého se považuji. Nové kampaně ve hře jsou a jako obvykle si drží laťku kvality velmi vysoko. Kdo ví, jak by mohly dopadnout nějaké větší zásahy do systému hry. Stále jde o výbornou zábavu, je to chytlavé a platí zde stará dobrá věta - „Ještě jedno kolo a jdu spát.“ Jen nový hrad, ten by nebyl na škodu, ale buďme rádi za to, co máme. Ale i s několika málo novinkami pevně doufám, že další pokračování Heroes bude i nadále vynikající tahovou strategií.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Pátý díl na obzoru Poslední dobou prosakují první střípky o tom, že pokračování Heroes je již v přípravě. Není známo mnoho bližších informací o kampaních, ani o počtu hradů, ale vypadá to, že jednotek bude minimálně šest stupňů. Bojiště by se mělo vrátit k starým dobrým zažitým bojům zleva doprava, což bude jen a jen dobře. Města by měla mít každé své unikátní vlastnosti, ne jako doposud podle dělení druhů magie. Hra by měla dostat opět lepší grafiku, stejně jako ve třetím díle. Pokud budou tyto informace skutečné, budou Heroes V opravdu pořádná bomba! Kompletně v češtině Jako velké plus bych opět uvedl vydání datadisku Winds of War v kompletně české verzi firmou CD Projekt. Pokud se rozhodnete pro koupi, můžete očekávat příznivou cenu a vysokou kvalitu překladu od Gremlina a jeho týmu. Podpora multiplayeru je již samozřejmostí, oproti původním Heroes IV, kde chyběl.
zdroj:
tisková zpráva
K hraní Winds of War nepotřebujete vlastnit první datadisk Gathering Storm, ale původní HoMM IV v češtině samozřejmě ano. Stejně tak je důležité vědět, že na samotné Heroes IV v české verzi nelze instalovat anglické WoW a naopak. A na úplný závěr ještě předem malé upozornění, neboť se stále množí dotazy ohledně samotné češtiny. Jelikož hra vychází v kompletní české verzi i s dabingem, zapomeňte na to, že bude volně dostupná ke stažení někde na internetu.Stáhněte si: Patch pro HoMM IV, Gnasher patch pro HoMMIV: WoW Související články: Heroes of Might & Magic IV CZ recenze, rozhovor a návod, HoMM IV: The Gathering Storm recenze, Novinky |
| Firebird | |
| autorovi je 23 let, pracuje jako správce sítě ve větší firmě na Vysočině, specializuje se na strategie, dungeony a adventury (všechny články autora) |