Hard Truck Tycoon - recenze
2/10

Hard Truck Tycoon - recenze

14. 2. 2007 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Ruští vývojáři z G5 Software přišli s dalším z nekonečné řady tycoon titulů, v němž se usadíte do pomyslného křesla ředitele dopravního impéria s nákladními auty či kamiony. Našel snad Transport Tycoon svého pokořitele?

Autor: Laku
Publikováno: 14.února 2007
Verze hry: finální/anglická

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Nejrůznější tycoony se pořád objevují častěji než houby po dešti. Není ovšem žádným překvapením, že většina z nich mnohdy nestojí ani za pozornost. V Hard Truck Tycoon se usadíte do pomyslného křesla ředitele dopravního impéria. Základní herní koncept je jako přes kopírák přenesený z Transport Tycoonu s jedním drobným rozdílem – je zaměřený výhradně na silniční dopravu. Přesněji na přepravu zboží a surovin několikakolovými kolosy, tedy nákladními auty a kamióny. Vše ostatní je v zásadě stejné jako ve zmíněné legendě Chrise Sawyera. Vlastníte dopravní společnost, z níž musíte od píky vybudovat fungující a výdělečný podnik. Cestu k úspěchu vám pochopitelně kříží počítačem řízení konkurenti, kteří dokáží mnohdy pořádně zkomplikovat vaše plány a cestu za úspěchem.

Budujeme přepravní společnost
Hra nabízí dva režimy. Jednak „create scenario“, což je jakýsi generátor náhodných scénářů (map). Druhým je „load scenario“, který umožňuje hrát předdefinované scénáře. Přičemž některé z nich jsou doprovázeny kampaňovými úkoly. Ty obvykle spočívají v nutnosti dovézt určité množství konkrétní suroviny z nebo do daného města. Například dostanete za úkol vyvážet z města odpad nebo naopak zásobovat metropoli potřebnou dávkou potravin.

Všechny scénáře jsou zasazeny do prostředí Ameriky 60. let. Ovšem na hru to nemá téměř žádný klíčový vliv, pouze jste zpočátku omezováni slabšími kamióny. Pokud byste snad očekávali elegantní vykreslení období Martina Luthera Kinga, pak raději velmi rychle přestaňte snít.

Rozdrťte konkurenci
Jak již bylo řečeno, tak po celou dobu soupeříte s konkurenčními dopravními podniky. K tomu, abyste uspěli, je bezpodmínečně nutné vydělat co nejvíce peněz. Pochopitelně jak jinak než převozem různých surovin vašimi kamióny z jednoho místa, kde danou komoditu produkují, na místo druhé, vybavené k jejímu zpracování. Setkáte se s ropou, uhlím, mazutem, textilem, rudou, dřevem a podobně. Přičemž rozdílné druhy nákladu si žádají také rozdílné přívěsy. Přeci jen těžko přepravovat ropu v klasickém přívěsu anebo textil v cisterně.

Tímto se dostáváme k tahačům, bezpochyby k tomu hlavnímu v celé hře. Těch je pochopitelně několik druhů, které se liší jednak svými technickými parametry a také cenou a v neposlední řadě třeba požadavky na zkušenost vašich řidičů. Ano, pro každý kamión musíte najímat řidiče. Zajímavé je, že řidič, který vlastní řidičské oprávnění na dlouhý truck, tak nedokáže řídit malý tranzit. Kromě možnosti zvolit motor a vybavit kabinu místem pro spaní musíte také vybrat druh přívěsu vhodný pro přepravu nákladu.

Nepohodlné ovládání
Zvyknout si na systém ovládání Hard Truck Tycoon není zrovna lehké, zpočátku je to jedna z věcí, která nejvíce znepříjemňuje hraní. Jednak je to způsobeno nelogickým vyvoláváním dialogových oken pravým tlačítkem myši, přičemž jejich rušení probíhá tlačítkem levým. Ovšem na to by se dalo zvyknout… Ovládání spíše znepříjemňuje fakt, že pravé tlačítko reaguje pouze na titěrné ikonky umístěné nad továrnami, do nichž je nutné se složitě trefovat.

Hraní dost znepříjemňuje samovolné pauzování hry v nepravidelných intervalech. Hra je tímto nepříjemně kouskována a hráč nucen stále rozbíhat herní čas znovu a znovu. Dalším smutným poznatkem je nastavení základní rychlosti hry – ta je totiž tak rychlá, že nestíháte sledovat bleskově se pohybující tahače. O možnosti zpomalení si můžete nechat pouze zdát, ale tvůrci „naštěstí“ nabízejí několikanásobné zrychlení.

Strohé zpracování
Pěkně zpracované úvodní menu hry při prvním spuštění naznačuje, že by se mohlo jednat o povedený výtvor. Ovšem ihned vzápětí přichází velké vystřízlivění, protože pohled na zpracování herního světa je více než tristní. Naskýtá se vám totiž izometrický pohled na zpustlé (téměř rovinaté) území lemované silnicemi, továrnami a několika městy. To by samo o sobě nebylo až tak hrozné, ale bohužel nenarazíte téměř na žádný život.

Nejen, že kilometry meziměstských silnic jsou absolutně mrtvé (žádný provoz, jen vaše a konkurenční kamiony), ale týká se to i samotných měst (tedy spíše shluku desítek podobných budov). Několik aut v nich sice jezdí, ovšem jejich inteligence je mírně řečeno velmi chabá. Přeci jen, projíždět několikrát za sebou stále tu samou dvojici křižovatek není zcela normální. Ani stále blikající desítky vedle sebe naakumulovaných semaforů (připomínajících vánoční osvětlení) nemají žádný smysl, protože auta na nich stejně nezastavují. Opravdu není příjemné mít v jednu chvíli na jedné obrazovce téměř dvě desítky intenzivně poblikávajících semaforů (obrázek).

další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii

Samotné hraní začne příšerně nudit již po několika minutách. Dokonce i po důkladnějším sžití s ovládáním je hratelnost mizivá. Přeci jen v dnešní době málokoho zaujme kombinace nepovedených herních aspektů obalená v obstarožní grafice. I na levný budget je to dnes velmi málo.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pozitiva se na Hard Truck Tycoon nacházejí obtížně. Jistým zpestřením je snad přítomnost síťové hry. Ale těžko se dočkáme nějakého zázraku, špatná hra zůstane špatnou i v multiplayeru. Zde to platí beze zbytku – hra více hráčů totiž spočívá výhradně v jednom herním režimu. Vše se tedy ocitá ve stejných kolejích jako singleplayer, jen konkurenční společnost není ovládána počítačem.

Stáhněte si: Trailer