| Autor: Jiří Sládek Publikováno: 20.července 2006 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: 2 týdny |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek
zdroj:
tisková zpráva
A jaká vlastně bude vaše úloha v tomto nebezpečném prostředí? Chopíte se role mladého dobrodruha, který se v kabině starého otcova náklaďáku vydává do světa plného nástrah, aby se postavil na vlastní nohy. Se svojí károu budete přepravovat zboží, eskortovat jiná vozidla nebo plnit likvidační úkoly. A kromě toho budete také objevovat nová a nová místa a pátrat po vrazích, kteří vypálili vaší rodnou farmu a všechny její obyvatele bez milosti pobili... Obchodování a plnění úkolů Hra svojí základní koncepcí notně připomíná obchodní vesmírné simulátory, jako stařičký Elite, o něco méně letitý Privateer či třeba (relativně) nový Freelancer. Základnami obchodu a všeho dalšího jsou městečka a vesnice roztroušená po krajině, která je rozdělena na jednotlivé sektory. Téměř v každém sídle se něco vyrábí a vy tudíž takovou komoditu můžete koupit a jinde s úspěchem prodat. Zpočátku budete obchodovat se základními artikly, jako jsou brambory, dřevo či železný šrot, později přejdete na lukrativnější záležitosti, jako jsou třeba stroje či elektronika. V každé osadě můžete kromě obchodu navštívit také bar nebo podobné místo, ve kterém občas dostanete nějaký ten úkol – většinou někoho někam doprovodit, dovézt do jiné osady určitou zásilku nebo zlikvidovat několik konkrétních nepřátel. Úkoly mi popravdě řečeno nepřipadají příliš rozmanité, i když se občas dočkáme i zpestření; třeba informovat okolní města o otevření nové arény nebo eskort novomanželů, ze kterých se vyklubou bandité.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Vylepšování stroje Reklamní informace před vydáním hry hovořili o RPG prvcích, tak jak to s nimi vlastně je? Uveďme to na pravou míru; klasické získávání zkušeností a vylepšování hlavní postavy zde opravdu není. Plnění questů za čistě RPG prvek také nepovažujeme, takže tento žánr tu příliš zastoupen není. Vývoje si naštěstí užijete u svého vozidla, i když jeho upgradování se odvíjí jen od stavu vaší peněženky a dostupnosti dílů, nikoliv od zkušeností. K dispozici je celá řada doplňků, které můžete v osadách nakupovat (případně občas nějaký dostanete jako odměnu nebo seberete ze zničeného vozu nepřítele).
zdroj:
tisková zpráva
Samozřejmostí jsou zbraně různého typu a kvality, od slabých základních kulometů přes kanóny až po různé energetické zbraně. Dalšími užitečnými pomůckami je třeba pokladač min, čip zvyšující přesnost či kadenci střelby, přídavné nádrže a podobně. Ve větších městech si můžete dokonce koupit zcela nové vozítko, nebo alespoň vylepšit celou kabinu či podvozek. Modely se přitom liší rychlostí, výkonem, manévrovatelností, pancířem a dalšími atributy, a také mají rozdílný počet a typ slotů pro doplňky. Silniční souboje Obchod v brutálním postapokalyptickém světě samozřejmě není odpolední víkendovou vyjížďkou. V herním světě operuje mnoho frakcí, a některé z nich (třeba bandité) vám rozhodně nejsou přátelsky nakloněny. A to znamená jediné – dost často vás na cestě přepadne jeden nebo více šmejdů ve svých kárách a budou se vás snažit rozstřílet na kousky. Vy s nimi samozřejmě můžete (respektive musíte) udělat to samé; postupem času budete mít až několik zbraní, mezi kterými můžete přepínat, a ve značně akčních bojích je použít k rozšmelcování soupeřů. Z většiny vraků zbude nějaký ten náklad, který můžete snadným stisknutím klávesy přemístit do svého nákladového prostoru.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Technické zpracování Grafika není zlá, zvláště větší města vypadají docela sympaticky, na druhou stranu vesničky jsou trapným shlukem domků připomínající krabice. Vozy jako takové vypadají slušně, a každý větší doplněk (nová kabina, zbraně a podobně) je na vaší káře vidět. Dokonce si můžete vybrat i z několika barev. K zahození není ani model poškození, díky kterému se z vašeho auta postupně v boji stává rozstřílený vrak.
zdroj:
tisková zpráva
Asi nejhorší a atmosféru značně srážející je krajina, která sice není řemeslně úplně špatná, ale je velmi, velmi prázdná. A jízda z města do města je tak prostě nuda, a nepomůže ani zničitelnost některých prvků krajiny (telegrafní sloupy, plot, stromy...). Ozvučení ničím neoslní, ale reproduktory vypínat nemusíte. Za poměrně povedenou musím označit mapu s několika navigačními body (můžete si vybrat, jaký quest se vám formou waypointu zobrazí, případně si přidat vlastní navigační bod), které uvidíte i na HUDu kabiny. Jak se to hraje? Hra sice je místy docela zábavná (třeba když se musíte přidat k banditovi Axelovi nebo naopak k odboji proti němu, a ocitnete se tak na chvíli tak trochu ve válce), ale většinu času se budete spíš plácat ve stereotypu – prostě jezdíte sem a tam a cestou střílíte bandity. Kupředu vás trochu posouvá příběh, ale ani ten není nijak převratný. Atmosféru dost shazuje již v úvodu zmíněná nelogičnost světa (zelené lesíky v postapokalyptické krajině atd.), prázdná krajina a také přítomnost masek, které značně odosobňují všechny dialogy a ubírají jí jakoukoliv hloubku.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Umělá inteligence je bohužel dost chabá, a to nejen v soubojích (které jsou dost hektické, takže si toho ani moc nevšimnete). Doslova k smíchu je AI v civilních situacích – až uvidíte konvoj náklaďáků motající se mezi stromy pár metrů do silnice, na které se nedokáží udržet ani deset vteřin při pomalé jízdě, pochopíte. Závěr
zdroj:
tisková zpráva
Škoda škoda, že to chlapci vývojářští nedotáhli s touhle hrou dále. Nápad na obchodně akční hru s náklaďáky v postapokalyptickém světě není zlý, ale výsledek bohužel nijak neoslňuje. Nechci se opakovat, tak jen telegraficky – fajn nápad, dobré vylepšování vozů, příjemná orientace versus prázdná krajina, nudné repetitivní questy a tragická AI. Takže vcelku prostě žádná pecka. Stáhněte si: Videa Související články: Novinky |
| Jiří Sládek | |
| autorovi je 29 let, věnuje se marketingovým konzultacím, mediální komunikaci, přípravě GameStaru v časopise PC World a psaní do dalších médií; preferuje RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-) |