Autor: Jiří Sládek Publikováno: 20.července 2006 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: 2 týdny |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek ![]() Obchodování a plnění úkolů Hra svojí základní koncepcí notně připomíná obchodní vesmírné simulátory, jako stařičký Elite, o něco méně letitý Privateer či třeba (relativně) nový Freelancer. Základnami obchodu a všeho dalšího jsou městečka a vesnice roztroušená po krajině, která je rozdělena na jednotlivé sektory. Téměř v každém sídle se něco vyrábí a vy tudíž takovou komoditu můžete koupit a jinde s úspěchem prodat. Zpočátku budete obchodovat se základními artikly, jako jsou brambory, dřevo či železný šrot, později přejdete na lukrativnější záležitosti, jako jsou třeba stroje či elektronika. V každé osadě můžete kromě obchodu navštívit také bar nebo podobné místo, ve kterém občas dostanete nějaký ten úkol – většinou někoho někam doprovodit, dovézt do jiné osady určitou zásilku nebo zlikvidovat několik konkrétních nepřátel. Úkoly mi popravdě řečeno nepřipadají příliš rozmanité, i když se občas dočkáme i zpestření; třeba informovat okolní města o otevření nové arény nebo eskort novomanželů, ze kterých se vyklubou bandité. ![]() ![]() ![]() Vylepšování stroje Reklamní informace před vydáním hry hovořili o RPG prvcích, tak jak to s nimi vlastně je? Uveďme to na pravou míru; klasické získávání zkušeností a vylepšování hlavní postavy zde opravdu není. Plnění questů za čistě RPG prvek také nepovažujeme, takže tento žánr tu příliš zastoupen není. Vývoje si naštěstí užijete u svého vozidla, i když jeho upgradování se odvíjí jen od stavu vaší peněženky a dostupnosti dílů, nikoliv od zkušeností. K dispozici je celá řada doplňků, které můžete v osadách nakupovat (případně občas nějaký dostanete jako odměnu nebo seberete ze zničeného vozu nepřítele). ![]() Silniční souboje Obchod v brutálním postapokalyptickém světě samozřejmě není odpolední víkendovou vyjížďkou. V herním světě operuje mnoho frakcí, a některé z nich (třeba bandité) vám rozhodně nejsou přátelsky nakloněny. A to znamená jediné – dost často vás na cestě přepadne jeden nebo více šmejdů ve svých kárách a budou se vás snažit rozstřílet na kousky. Vy s nimi samozřejmě můžete (respektive musíte) udělat to samé; postupem času budete mít až několik zbraní, mezi kterými můžete přepínat, a ve značně akčních bojích je použít k rozšmelcování soupeřů. Z většiny vraků zbude nějaký ten náklad, který můžete snadným stisknutím klávesy přemístit do svého nákladového prostoru. ![]() ![]() ![]() Technické zpracování Grafika není zlá, zvláště větší města vypadají docela sympaticky, na druhou stranu vesničky jsou trapným shlukem domků připomínající krabice. Vozy jako takové vypadají slušně, a každý větší doplněk (nová kabina, zbraně a podobně) je na vaší káře vidět. Dokonce si můžete vybrat i z několika barev. K zahození není ani model poškození, díky kterému se z vašeho auta postupně v boji stává rozstřílený vrak. ![]() Jak se to hraje? Hra sice je místy docela zábavná (třeba když se musíte přidat k banditovi Axelovi nebo naopak k odboji proti němu, a ocitnete se tak na chvíli tak trochu ve válce), ale většinu času se budete spíš plácat ve stereotypu – prostě jezdíte sem a tam a cestou střílíte bandity. Kupředu vás trochu posouvá příběh, ale ani ten není nijak převratný. Atmosféru dost shazuje již v úvodu zmíněná nelogičnost světa (zelené lesíky v postapokalyptické krajině atd.), prázdná krajina a také přítomnost masek, které značně odosobňují všechny dialogy a ubírají jí jakoukoliv hloubku. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Umělá inteligence je bohužel dost chabá, a to nejen v soubojích (které jsou dost hektické, takže si toho ani moc nevšimnete). Doslova k smíchu je AI v civilních situacích – až uvidíte konvoj náklaďáků motající se mezi stromy pár metrů do silnice, na které se nedokáží udržet ani deset vteřin při pomalé jízdě, pochopíte. Závěr ![]() Stáhněte si: Videa Související články: Novinky |
Jiří Sládek | |
autorovi je 29 let, věnuje se marketingovým konzultacím, mediální komunikaci, přípravě GameStaru v časopise PC World a psaní do dalších médií; preferuje RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-) |