| Autor: Jiří Sládek Publikováno: 2.února 2006 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Hlavní hrdinka je pevně určená, v úvodu hry si nevyberete ani barvu její podprsenky, natož pak obličej nebo rozložení bodíků do vlastností. Začínáte v malém přístavním městě a brzy zjistíte, že nejen ono, ale i celý okolní svět je inspirován slovanskou kulturou - od jmen přes stavení až po zbraně. Samozřejmě tu máme mnoho prvků z klasických fantasy, ať už
zdroj:
tisková zpráva
nebezpečná monstra, ušaté elfy či magii. Mezi jednotlivými lokacemi budete cestovat poměrně nerušeně pomocí globální mapy, na které jsou zakreslena všechna důležitá místa – samozřejmě ne hned od začátku, některá se zpřístupní až poté, co vám je někdo zakreslí do mapky. Vaším hlavním úkolem je vyhledat místní bohy, kteří vám jednak vrátí část sil, o které jste při cestování mezi světy přišli, a také vám pomohou dát dohromady artefakt proti krystalům smrti.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Tahové souboje Pokud se chcete dobrat konce příběhu, budete se samozřejmě starat hlavně o plnění questů. Asi moc nehrozí, že se zaseknete a nebudete vědět, co dál; hra není adventurně obtížná, spíš občas překvapí některými náročnějšími šarvátkami. Souboje – kterým je vyčleněn samostatný mód, do kterého se hra vždy při střetu přepne – jsou přitom vyřešeny velmi elegantně. Jednotliví hrdinové a nepřátelé se podle iniciativy střídají ve svých akcích, každý může ve svém kole provést vždy jen jednu.
zdroj:
tisková zpráva
Různé činnosti (kouzlení, střelba, flákanec mečem) stojí rozdílný počet akčních bodů, které tak postavě postupně ubývají a chce-li si je doplnit, musí alespoň na jeden tah zaujmou obranné postavení, ve kterém nemůže provádět nic jiného. Zní to možná trochu prkenně, ale boje fungují velmi dobře, vyžadují taktiku, ale přitom mají docela spád. Je to vlastně takový mix Final Fantasy a Falloutu (hm, tak to jsem tomu asi na pochopitelnosti nepřidal) a díky postupně se rozšiřující škále různých útoků a kouzel nejsou boje jednotvárné. Obecně lze říci, že souboje jsou asi nejzajímavější a nejnápaditěji zpracovanou částí hry. Síla, inteligence a tak dále Jelikož tu hovoříme o RPG, je jasné, že vaši svěřenci budou s absolvovanými boji a splněnými úkoly získávat zkušenosti a zúročovat je ve vylepšení svých dovedností. Při postupu na vyšší úroveň můžete rozdělit bodíky mezi klasické charakteristiky. Síla má vliv na nosnost a udává, jakou pumelici uštědříte dotírajícím otrapům při boji na blízko. Obratnost vyjadřuje šanci na zásah a také zranění způsobené při střelbě. Vitalita je spojena s počtem hitpointů, inteligence je důležitá pro kouzelníky. Pátou statistikou je štěstí, které vyjadřuje šanci na způsobení kritického zásahu. Kromě klasického levelování se postavy mohou také trénovat v jednotlivých profesích – obvykle to stojí peníze nebo třeba splnění určitého úkolu.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Vybavení a alchymistické kejkle Úroveň profese mimo jiné udává, jaké vybavení může daný hrdina používat. K dispozici je celá řada zbrojí a zbraní, ale také třeba kouzelnické knihy různé úrovně. U obchodníků můžete koupit i celou řadu dalších věcí (lektvary, krystaly pro posílení zbraní a podobně), navíc musíte mít dostatek jídla a pití, abyste udržovali svoji partičku v kondici. Spousta věcí samozřejmě zbude po zabitých nepřátelích, nebo se povaluje v nějaké skrýši.
zdroj:
tisková zpráva
Zajímavou součástí hrátek s vybavením je alchymie. Pokud máte dostatek uhlí a vody na roztopení alchymistické kolony (docela bychom chtěli vidět, kde všechny ty baňky, kahany a křivule chudák Vivien tahá :), stačí extrahovat různé druhy many ze všech možných i nemožných předmětů (bylinky, medvědí oči a podobné běžné předměty). Ty pak můžete díky receptům v alchymistické knize použít třeba na vylepšení brnění nebo pro výrobu elixírů. Kromě alchymistického grimoáru mají magicky nadané postavy klasickou knihu kouzel s krystaly obsahujícími jednotlivá zaklínadla. Můžete se těšit na různá útočná zakletí, vyvolávání zvířat nebo léčení. Slabá grafika Technické zpracování není sice v celé hře vyloženě příšerné, ale žádná sláva to není. Grafika je nudná, chudá, sterilní, prostě taková nemastná neslaná; a to jak v klasickém FPS pohledu (ve kterém nám navíc vadil nelogicky nízko posazený výhled), tak v tahových bojích zpracovaných z pohledu třetí osoby, se zbytečně rozdováděnou kamerou. A platí to jak o prostředí, tak o hrdinech, nepřátelích, NPC i speciálních efektech. Interface je sice přehledný, ale nechápeme, proč chybí klávesové zkratky pro vyvolání inventáře, deníku či mapy.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Nic pro náročné
zdroj:
tisková zpráva
Kostrbaté zpracování, sterilně prázdné lokace a místy až naivní příběh notně srážejí snahu slovenských autorů o vytvoření pohodové hry – zvlášť systém soubojů, velké množství předmětů a zajímavě pojatá alchymie totiž zaslouží pochvalu. Nelze ovšem říci, že bychom se při hraní vůbec nebavili, jen se prostě nejedná o RPG pro náročné hráče, které by se mohlo měřit se špičkami svého žánru. GODS by ale určitě slušela nižší cena než šest stovek.Stáhněte si: Demo, Trailer... Související články: Novinky |
| Jiří Sládek | |
| autorovi je 27 let a pracuje v papírovém herním magazínu GameStar, hry jsou jeho prací i koníčkem, zvláště pak RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-) |