zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Kritizována na Fly! byla malá dohlednost do 20 mil, ve dvojce je možno vidět až na 60 mil. Dále byla značně přepracována grafická úroveň scenérie, co se týče výškových detailů i textur jimi potažených. Bylo několikásobně zvýšeno množství elevačních bodů a rozlišení textur je udáváno 7,5 metru na pixel všude. Textury terénu nebyly ve Fly! zrovna luxusní a v high coloru vypadaly přímo otřesně, teď i v 16-ti bitech se na to dá koukat. Ve hře je na 10000 letišť, 100 měst a několik dalších podrobně zpracovaných měst, které je ale nutno stáhnot z netu. Ač se tyto města vyznačují velikostí 100-150 MB, jsou na nižší úrovni než v FS2000.
zdroj:
tisková zpráva
Fly!1 bylo také chváleno za počasí a i na tom bylo zapracováno. Mimo toho, že se dá napojit na server s automatickým updatem počasí, je možno hru široce konfugurovat. Ve třech samostatných hladinách druhů oblačnosti, dále srážky, teplotu atd. Fly!2 nemá v oblasti modelování počasí konkurenci, např. jeho bouřky jsou jednoduše skvělé. Vliv rozlišení na palubovku Civilní simy mají jeden požadavek. Prakticky ve všech ostatních hrách je vyšší rozlišení jenom něčím, co zpříjemňuje dojem ze hry, jestli se to tak dá říci. Civilní simy jsou pro mnohé piloty využívány pro výuku přístrojů a vysoké rozlišení je zásadním požadavkem na provoz, prostě se ty malinkatá čísílka a ručičky v rozlišení 640x480 přečíst nedají.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
FS2000 má pro palubní desku vyhrazen jeden pohled do kterého se případně dají zapínat další panely s ovládacími prvky. Palubní desky základních letadel v FS jsou dělány s ohledem na tuto skutečnost a proto nejsou zcela přesné. Existují add-ony s realistickými panely, ale ve snaze nacpat tam všechny přístroje se musí zákonitě zmenšovat měřítko a budíky jsou hůře čitelné. Je tedy nutno zvyšovat rozlišení a velikost monitoru, případně pro fajnšmekry a totální blázny FS nabízí multi-monitor support. Kokpity ve Fly!1,2 jsou naprosto přesné, každý čudlíček a páčička funguje a vše je oproti FS poměrně čitelné i při nižších rozlišeních. Panel je totiž scrollovací, pomocí myši se plynule přejíždí po celé palubovce. Který způsob je ten správný, ponechávám na názoru každého.
zdroj:
tisková zpráva
Dá se říci, že se zlepšilo vše, co je vidět, jenomže to s sebou nese HW nároky a to tak, že značně. Fly! se dalo rozumně provozovat tak zhruba na PII400+16 MB 3D karta. Jenže sedmkrát více polygonů a pětkrát větší textury na letalech, vyšší dohlednost, detailnější krajina, více objektů na letištích, vylepšené počasí a další mají za následek, že je pro solidní fungování třeba násobit HW požadavky skoro dvakrát. Tedy za předpokladu, že si jeden chce užít oněch zlepšeníček, jinak stažení např. dohlednosti na 20 mil systému hodně ulehčí. Fly! chodil lépe než FS2000, dvojka je ale zase náročnější než Microsoftí produkt. To ostatní Letové modely byly také hodnoceny výše než ty ve FS2000. Změny tu jsou, ale pozná je snad jenom fanda tohoto simu a ne náhodný kolemjdoucí. Je zde 8 létatelných strojů, jednomotorová Cessna 172, turboprop Pilatus PC-12, nějaký ten dvoumotorák a biz-jet Peregrine 800. Velkým přínosem je ve Fly!2 vrtulník Bell 407, kterýžto je také zpracován velice přesně a je nelehké nezmítat se ve vzduchu jako blázen. Byly přidány rozsáhlé možnosti poškození a poruch, může vám zdechnout opravdu kde co. Dále je možno vychutnat námrazy, vliv hustoty a vhlkosti vzduchu a mnoho mnoho dalšího. Pro off-line létání je určena rozsáhlá komunikace s ATC.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Rozšiřitelnost To je oblast vysoké důležitosti pro civilní simy. Konkurenční FS umožňuje upravovat skutečně ledasco a na serveru Flightsim je naprostá většina add-onů právě pro něj. Jedná se o tisíce ledatel, letišť atd. To je zásadní výhoda Flight Simulatoru, to co dostaneme na originálním CD tak super není, ale komunita tvořící pro FS je ohromná a právě ta ho dělá tím, čím je. Existují např. vysoce kvalitní panely se skoro všemi možnostmi reálných předloh atd.
zdroj:
tisková zpráva
Tato “lidová tvořivost” je samozřejmě díky zmíněné otevřenosti programu, ale také kvůli nedokonalosti originálních letadel. Pro přesnou výuku se prostě původní panely nehodí a proto je o add-ony všeho druhu velký zájem. V případě Fly! je to zcela jinak, těžko se dá přestavit, že by někdo v této hře vytvořil dokonalejší panel Cessny než ten originální. Udělat letadlo na úrovni je velice složité a také proto jsou add-ony pro Fly! často placené - jeden za všechny B757 od PMDG. Jinak je možno ve Fly!2 konfigurovat spoustu věcí, výrobce dodává editory krajin, modelů, kokpitů atd. Létání po síti SATCO je to, o co tu kráčí, tedy v případě Flight Simulatoru, což je celosvětová síť pro létání civilních simů. Ač podporuje i Fly!, skutečnost je taková, že je výsostným územím FS-positive. SATCO umožňuje létat v reálném čase po celém světě, odstartovat třeba z Londýna a letět na Ruzyň nebo do toho New Yorku. Při pojíždění je naváděn lidským řídícím provozu, po startu si ho přebere jiný a při přeletu do jiné oblasti se spojí s dalším řídícím. Komunikace probíhá hlasově nebo textově na základě skutečných pravidel a řídíci provozu musí skládat zkoušky.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Mohlo by se zdát, že létat x-hodin s dopravákem musí být strašná nuda. Jistě, člověk musí být správně “postižený”, ale létá se pomocí autopilota a jeho ovládání a všech ostatních systémů zaručí, že je co dělat po celou dobu letu. Tedy pokud je o to zájem, při přeletech oceánu se FS shodí do lišty, nechá se letět a jenom se občas kontroluje situace - i tak to jde.
zdroj:
tisková zpráva
V České republice skupina pilotů pravidelně létá na Ruzyni, kde je možno komunikovat mimo angličtiny i česky, i na dalších letištích, ale již ne tak pravidelně. Často se také vydávají na výlety po celé Evropě. Zdá se vám to všechno úžasné ? To také je a proto Terminal Velocity vytváří síť, která má být obdobou SATCO pro Fly!2. Přeji TV mnoho štěstí jak se samotnou hrou, tak se sítí, bude ho potřeba, vždyť konkurent je Goliáš ten úplně největší.P.S. před pár dny byl uvolněn herní manuál v PDF podobě, který se bude všem virtuálním pilotům jistě hodit...
|
- Vývojář:
- Terminal Reality
- Vydavatel:
- 2K
- Platformy:
- PC
18. 5. 2001 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |
Patříte k těm "postiženým", kteří se baví u počítače tím, že letí v reálném čase z Londýna do New Yorku? Pak je Fly! II pro Vás.