Flanker 2.5 - recenze
9/10
zdroj: tisková zpráva

Flanker 2.5 - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

5. 4. 2001 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Nový patch v2.5 pro simulátor Flanker se snaží hru zpřístupnit širšímu publiku a nejen o tom se dočtete v naší detailní recenzi.


Flanker 2.5 - recenze

Autor: Michal “TCRaven” Urban
Publikováno: 5.dubna 2001

 Nová verze je tu
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Dva dny před ohlašovaným 30.březnem se banda nedočkavých virtuálních pilotů dočkala open verze patche 2.5 jejich digitálního miláčka (řeč není o tamagochi LaraCroft). Jak je “dobrým” zvykem všech přechozích verzí, bylo to čekání předlouhé. Pozitivní správou je, že je to patch zadarmo a ne jak se před nějakou dobou uvažovalo, placený. Svými 44 MB je to nejvypasenější patch pro tuto hru a navíc jsou k dispozici i další věci jako tréninkové mise.

Flanker 2.0 vyšel před vánoci 1998 a přes verze 2.01, 2.02, 2.03 (2.03a) se F2.5 tato kapitola uzavírá. Celý tým Eagle Dynamics se od teď soustřeďuje na už nějakou dobu vyvíjený Lock on, ale byla ještě přislíbena oprava nejvetších chyb této nové verze 2.5). Flanker 2 i jeho předchůdce Flanker 1 byl od počátku určen poměrně úzké skupině lidí, kteří se nespokoujují se simulacemi typu “vystřelit raketu umí každý”. Tuto větu je velice často slyšet odpůrci moderních simulátorů házející simy rour na jednu hromadu, s hrami jako je USAF na vrcholu. Flanker 2 není proto úplně pro každého.

 Flanker je, když...
Jako amigista se v počítačovém pravěku zaříkával multitaskingem, Flankerpajlot se zaříkává letovým modelem. A že je to věru mocné zaříkadlo. Skutečné Sušky se vyznačují letovou obálkou, kterou jsou schopny napodobit až nejnovější západní protějšky vybavené vektorováním tahu. A to více než 10 let po zavedení Su27 do operační služby, kdy jsou připravovány další pokročilé verze Su30MK, Su35 a Su37, které je zase překonávají. Simulátor Flanker 2 se toto snaží v maximální možné míře přenést na PC. Stále je to jenom hra a ne vojenský simulátor, ale hra nemající v mnoha ohledech obdoby. Vývojový tým se zaměřil na precizní zpracování toho, čím Su27 hlavně vyniká - aerodynamikou. Snad každý viděl ve vzduchu Sušku a pokud byla kočírovaná skutečným mistrem kniplu, rozhodně to patřilo k životním zážitkům toho druhu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Každý moderní simulátor se honosí spoluprací s pilotem skutečného letounu a jeho prohlášeními v duchu „letový model, avionika… věrně simuluje skutečnost atd“. V případě Flankera 2 je tímto jockejem Anatolij Kvočur (ano, to je ten, který vystoupil v Paříži 1989 z MIGu29 2,5 sekundy před nárazem, 75 metrů nad zemí, když motor nasál jakéhosi papagája). I on pronesl slova podobná výše uvedeným. Jak je tomu u jednotlivých simů doopravdy, je otázkou druhou. Ještě, že si už všichni odpustili “náš simulátor, byl tak přesný, že jsme byli nuceni některé utajované skutečnosti vypustit, blá blá blá”.


 Letový model
V rozsahu běžných provozních úhlů náběhu, které činí max. 25o až 30o a na křídle je stabilní proudění, se letadlo v F2 pohybuje na základě skutečného působení proudu vzduchu na trup, křídla a ovládací prvky. Za těmito hodnotami, kdy vzniká odtržené turbulentní proudění, simulátor přechází do skriptovaných režimů, které již nejsou poctivě počítány. Při manévrech jako je vývrtka, stall nebo pád po ocase (hezky česky pilotsky „sesranec“) se letoun pohybuje na základě předdefinovaných trajektorií. Tyto trajektorie jsou určovány hodnotami rychlosti a úhlu náběhu při vstupu do těchto režimů. Podle polohy ovládacích prvků se pak řídí jejich kontrolování pilotem. Vývrtka je tak, podle situace ze které se do ní letadlo dostalo, rozdílná a její vybírání není vždy stejné. Platí samozřejmě základní poučka potlačit a kopnout nohy do protipohybu. Liší se její úhlová rychlost, úhel náběhu atd.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Při těchto manévrech má skutečný pilot možnost kontroly nad strojem. V simulátoru je to možné taktéž, ale zmíněné skriptování má za následek, že jak je každá vývrtka jiná je vlastně úplně stejná :) Není brána přesně v potaz aerodynamika, pouze jaksi poměrově vychýlení kormidel a tahu motoru a po chvíli se počítač rozhodne, že z vývrtky vyběhne. Ač to zní hrozně, patří to mezi nejlepší zpracování vývrtky na PC, stejně jako různá propadání či přetažení. Toto skriptování je zapříčiněno jednoduchým důvodem - současná písíčka nejsou schopna v simulátorech počítat turbulentní proudění, které se na křídle objevuje po překonání mezního úhlu náběhu.


 Co Flanker neumí
Zvolená koncepce počítání a skriptování má i jednu nevýhodu. Při přechodech z počítaného do skriptovaného letu a zpět je více či méně cítit přechod. Nejmarkantnější je to při “kobře”. Pro její provedení stačí vypnout omezovač úhlu náběhu a prudce přitáhnout, příď se zvedne a úhel náběhu je až 110-120o. Při vstupu do ní není přechod cítit, ale na jejím konci je to něco jiného. Rychlost je vždy 251 km/h a letadlo se tak nějak zhoupne, když začnou pracovat kormidla. Při vývrtkách nebo pádech po ocase to není tak strašné, stále je to ale znát. Další věc, co F2 neumí, je let na více než 9g a překračování max. provozního úhlu náběhu. Skutečný Su 27 toto díky své unikátní aerodynamice dokáže. Zvíře jménem Viktor Pugačev, taktéž v Paříži 89, utáhnul 360o zatáčku za něco málo přes 10 sekund na 12-13 g !!!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Oprašte X-Winga!
Není lepšího simulátoru pro nacvičování show z leteckých dnů, než Flanker2. Není jednoduché precizně zvládnout jednotlové figury, ale jde to a je to super zábava. Další proudové simy si o tom mohou jenom nechat zdát. Například při zkoušení DI F/A-18 E Super Hornet se mi okamžitě vybavily Hvězdné války. Při fly-by pohledu a prudkém zabrání do kormidel Hornet manévruje jak X-Wing i se světýlky na zadku :)) Stejně jako Falcon4 a jejich reálné předlohy, je Hornet vybaven pokročilým fly-by-wire. Jestliže se u F4 to z tohoto důvodu dá tolerovat, letový model DI Super Hornetu mi připadá absurdní, mimo jiné i z jeho nepřesného prezentování letu. Zkuste letět rovně a křidélky natočit letoun na stranu. Po čase se Hornet začne sunout na bok, jenomže pokud není v dohledu nějaký pevný bod jeko je třeba letadlová loď, není to hned poznat ! Super Hornet od Jane’s je v tomto lepší, ani jeden se ale nevyrovná Falconu4, s Flankerem to ani nemá smysl srovnávat.

 Letadla a lodičky
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Hra se odehrává v Černém moři s detailně provedeným Krymským poloostrovem, zbytek je pouze opakující se textura na placaté zemi. Krym je v reálu krásný kousek země a tvůrci simu se snažili o maximální možné převedení jeho vzhledu na monitory, což se jim skutečně zdařilo. Východně od města Sevastopol se táhne pohoří, které ač není moc vysoké, je v něm plno údolí ve kterých je požitek se prohánět. Směrem na sever se krajina stává více a více rovinou. Země je protkána říčkami, cestami, vesničkami i samostatnými budovami. Autoři se dušují jejich přesností. Mělo by to být 15 metrů na pixel ve volné krajině a 5 m ve městech. Na jižním pobřeží pod horami jsou turistická letoviska. Takže jistě žádný pilot neopomene rozcuchat těsným průletem účes žádné admirálské dcerky vyvalujicí se pod barevnými slunečníky na pláži. No dcerky se bohužel nekonají, ale slunečníčky, hotely a fotbalová hřiště ano. Na Krymu se nachází 11 detailně zpracovaných letišť se všemi pojížděcími drahami, budovami a hangáry.

Do konfliktu mohou zasáhnout tyto státy: Rusko, Ukrajina, Turecko a USA. Americká přítomnost je prezentována letadlovou lodí :) Winson. Rusové mají na moři svou jedinou letadlovku A. Kuzněcov. Na obou stranách se vyskytují lodě které by mohly v reálu podporovat letadlovou loď (tedy pokud by třeba Američané do Černého moře operační svaz poslali). Příkladem budiž raketový křižník Moskva dále Krivak, Ticonderoga, Spruance a spousta dalších. Co zde chybí, jsou atomové ponorky - jsou zde pouze diesely Kilo a Tango.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Flanker 2 simuloval Su 27 a jeho námořní variantu Su 33. Z vnějšku jsou tyto verze rozlišitelné sklopnými křídly, hákem a automaticky řiditelným předkřídlem. Su 33 je vybaven výsuvným ráhnem pro tankování za letu, toto ráhno až do příchodu F 2.5 však bylo jenom neestetickým nefunkčním doplňkem. Modely jednotlivých letounů jsou celkově zpracovány velice přesně. Ze současných letounů vidím jako velký nedostatek absenci E-2 Hawkeye. Malého AWACSu amerického námořnictva, bez kterého nedá letadlovka ani ránu. Velké AWACSy A 50 Mainstay a E-3 Sentry tu jsou, JOINT STAR se nekoná. Naopak tu je zpracováno strategické letectvo Tu 160, Tu 95, Tu 142, B-52, B-1 s taktickou konvenční výzbrojí.

 Výzbroj
Do arzenálu létatelných typů patří prakticky veškerá současná výzbroj v Rusku a Ukrajině. Až do příchodu MIGu 29 K, což je skutečné víceúčelové letadlo, bylo možno provádět protizemní útoky řízenými zbraněmi s Su 33, s Su 27 pouze pumami a neřízenými raketami. Demolovat je možno rozličné pozemní vybavení počínaje stojícími Andulami (An-2) u věže na letišti, přes nejrůznější pancéřované plechovky až po lodě formátu letadlové lodi. Pozemním kamarádům (bigbítům a hadicím) je možno posílat pozdravy řízené laserem, opticky, radarem nebo volným pádem. Jsou zde napalmové, tříštivé, kazetové, protipancéřové hlavice. Zkrátka je možno obšťastňovat ty dole velkolepým ohňostrojem. Ke specialitám patří protilodní megaprásk K-41 o hmotnosti 4500 kg, je nešen Su 33 pod trupem mezi motory.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Protivzdušná výzbroj obsahuje mimo jiné vražedné aktivní datalinkové R-77 a neméně nebezpečné dogfight střely R-73. Stejně jako v reálu, mají letouny Su 27, 33 a MIG 29 možnost útočit na protivníka bez použití radaru. Pokud je ve vzduchu vlastní AWACS jsou datalinkem na MFD zobrazovány detekované cíle. Pilot se tak k nim může přiblížit bez zapnutí vlastního radaru. Nevýhodou je nemožnost s AWACSem komunikovat a že není zobrazována výška cílů. Další co Flanker2 postrádá je datalinkové spojení s MIG 31 a pozemními radary.

Souboje pomocí raket nejsou vůbec jednoduché, když protivník disponuje těmi samými letadly a výzbrojí. Jak zařídit aby šel v plamenech dolů a já jsem přežil ? Nu to je ta věda vyžadující mnoho a mnoho tréningu :) Stejně tak jako dogfighty na kanóny, které jsou oproti vrtulovým simům složitější, že se odehrávají na daleko větších rychlostech a pouze 150-ti kuličkám do kanónu. Ten je navíc velice přesný a spolu s podrobným damage modelem je obtížné někoho sundat a to i přesto, že palubní avionika vypočítává bod dopadu kulek. Když už se ale kulky vydají na to pravé místo, tak stačí třeba jenom 4 zásahy na zničení důležité části letounu a nebo i celého letadla.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Obecné mínusy Flankera 2
Oblastí, ve které Flanker neexceluje v porovnání se svými konkurenty Falcon 4 a SuperHornet od DI a Jane’s, je avionika a komunikace. V první řadě skutečný Su 27, 33 a MIG 29 nemají avioniku a radar s možnostmi západních strojů, ale i tak je v některých ohledech zjednodušena. Na Flankera jsem přecházel z Falcona a byl jsem zpočátku zklamán jeho jednoduchostí, avioniku zvládne středně inteligentní křeček za půl hodiny (má-li základní znalosti funkce radarů a zkušenosti z jiných simů). Radar třeba v BVR neukazuje rychlost a výšku cíle, což by měl umět.

Komunikace je omezena na pár příkazů wingmanovi (v F2.5 rozšířená). S AWACSem, lodí a zemí se nedá komunikovat vůbec, to je obrovské mínus. Konkuteční simy mají perfektní komunikaci a Hornety navíc provoz na letadlové lodi. Jane’s má oproti DI komplexnější avioniku, to že je vybaven klikacím kokpitem mnozí berou jako plus, já to považuji jako podružné, klidně se bez toho obejdu. Pokud se virtuální pilot naučí možnostem, které mu Hornety nabízejí může se královsky bavit. Pro mě jsou ovšem nejsou moc atraktivní, protože samotný let je nuda. Ve Flankerovi si můžu vzít letadlo a prohánět se mezi domy, pod mosty a elektrickým vedením, zkoušet akrobacii. To mě v Hornetech prostě neba. Falcon má v tomto ohledu jeden bod k dobru, je lépe cítit pohyb vzduchem, leadlo letí tak nějak rychleji.

Hodnocení vizuální stránky je věc ošemená, někomu se líbí to a dalšímu ono. Mě se grafika nelíbí, nehledě na to, že jejich Hornet uspokojivě nechodí v max. detailech ani na T1000 a GF MX, virtuální klikací kokpit extrémně zatěžuje počítadlo a to se není kolem na co dívat. DI Hornet není převratně krásný, ale chodí i na průměrných strojích. Falcon chodí také velice solidně a vypadá dobře, ovšem na zemi jsou opakující se textury a krajina je víceméně placatá.


Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

No a teď Flanker. Dá se provozovat i na průměrných strojích, ale s průměrnou úrovní detailů a jednoduchou scénou. Se vzrůstajícím počtem objektů rapidně vzrůstají požadavky na operační paměť, paměť na grafice a výkonu procesoru. Pokud není přítomna grafika s 32 Mb je třeba zapomenout na true color a vysokou úroveň detailů. Celkově se rozhodně vyplatí mít v počítači 256 Mb a procesor tikající okolo hranice 1000 Mhz, pak bude Flanker chodit v naprosté většině situací dobře, pokud ovšem nebude při létání po síti použit jako server a nebude se na něm zároveň létat. Tyto krvavé nároky nejsou způsobeny nekvalitním zpracováním enginu, ale tím, že se po monitoru poflakuje obrovské množství splašených polygonků a texturek s velmi podrobnými vlastnostmi a že je zpracováváno celé prostředí a ne jako třeba v případě Falcona pomocí „bubles“ okolo letounu. Mimo to vypadá Flanker2 moc moc dobře. Jsou zde vyvedeny podrobně mraky, mlha a svítání, zapadání slunce. Engine F2 bohužel neumí déšť a bouřku. Vzhled celého simu je ale možno výrazně změnit přidáním třeba zasněženého nebo pouštního povrchu Krymu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Flanker má díky své snaze o maximální realitu zákonitě spoustu nedostatků. Na Flanker2 diskuzních fórech byly stovky připomínek k chování čehokoli. Velice často to byly velmi fundované komentáře od skutečných pilotů nebo operátorů pozemních SAMů. V souvislosti s připravovaným Lock On jsou ale staré diskuze už nejakou dobu v čudu, přesněji pár měsíců před vydáním F2.5. Zároveň je pryč i ono kritizování, nezdá se že by byla vyvíjena nějaká snaha o jejich obnovení, hmmm…

 Patch Flanker 2.5
Od svého vydání Flanker2 urazil dlouhou cestu, každý vydaný patch obsahoval spoustu vylepšení. Patch v2.5 by měl být vrcholem této řady, žel tomu tak docela není. V první řadě je třeba říci, že nebyl vyvíjen na pozdějších verzích, ale paralelně s nimi na základě 2.0. I když obsahuje to samé co předchozí verze, bylo je nutno zahrnout zvlášť. S tím se vyrojila spousta problémů a bohužel některé jsou i v F2.5. Nejhorší je např. špatně počítaný záměrný bod pro střelbu kanónem, kulky lítají hodně pod zobrazovaný zaměřovač; nebo problémy s tracky v multiplaeru, prý také zlobí USB joye. Je toho více, ale Matt Wagner tady přislíbil jejich opravení.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Úplný seznam vylepšení je zde, ale nejzásadnější jsou tyto: létatelný MIG 29K a možnost tankování za letu. Dále jde na letišti nouzově přistát bez podvozku, jde vzlétat a přistávat na cestách a námořní jednotky konečně plují a bojují mezi sebou. Byl pozměněn letový model létatelných strojů. Jsou citlivější na kormidla a mnohem rychleji dosahují velkých nákladů géček a úhlu náběhu. Jsou také těžší, což dohromady s citlivostí kormidel může někdy vést k oscilování přídě nahoru a dolu. Těžko říci jestli je to tak dobře, zeptejte se Kvočura. Významně byla také vylepšena inteligence AI, kteří používají i jakousi taktiku a rozhodně to nejsou úplně krocani na odstřel. Přes mnohá vylepšení, pokud se ale dogfight s nimi protáhne, stejně se po čase krouží víceméně v řadě dokolečka dokola.

 Je to hra pro každého?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Je vidět snaha o zpřístupnění F2 širší hráčské skupině, hlavně co se týče vizuální stránky a nastavitelné obtížnosti. Velice pozitivní jsou nastavitelné vlastnosti raket. Na nejvyšší úroveň to jsou pořád velice nebezpečné “věci”, ale jsou tu další dva jednodušší stupně. Dále Byly podstatně vylepšeny kolize letounů. Dříve jakýkoli dotyk letadel ve vzduchu končil stejným výbuchem a rotujícím trupem bez křídel. V F2.5 je hezčí samotný výbuch a navíc se z letadla oddělují na všechny strany jeho kusy. Výbuchy na zemi a do vody jsou také přepracovány, už to není stále stejná textura s kopečkem uprostřed, případně kolo na hladině.

Nezanedbatelný je vylepšený vzhled kokpitu a pohyblivé ovládací prvky v něm. Přibyla možnost nastavování kamufláží pro většinu AI letadel, třeba F-14 tu je od Sundowners, Jolly Rogers, Wolfpack atd. Su 25 má českého Žabáka a Žraloka, MIG 29 českou kamufláž, ale bez tygřích proužků. Existují různé kamufláže pro všechna letadla od nadšenců F2, obzvláště plodný nejenom v oblasti Flankera je kolega MLK. Je také možno vybírat mezi anglicky a rusky mluvící Natašou (palubní výstražný hlasový systém), což však bylo možno i dříve, díky nadšencům, prostým vyměněním patřičného souboru.

MIG 29K není oproti Su 27 vybaven fly-by-wire a je to poznat. Manévry na vysokých úhlech náběhu, které Suška bravurně ustojí, končí na káčku ztrátou vztlaku a s tím souvisejícími evolucemi. Dále byly upraveny přechody mezi počítaným a skriptovaným letem, hlavně při startu na letadlové lodi. Dříve se letoun ještě chvíli po opuštění skokanského můsku pohyboval skriptovaně, teď jde ovládat ihned, jenom je mezi tím vidět krátké “cuknutí”.

S přidanou možností operovat z cest souvisí jeden problém. Nejsou modelovány s takovou přesností jako betonové VPD. Občas pokud je na cestě nerovnost, tak v okamžiku odpoutání při vzletu, letadlo poskočí několik metrů do vzduchu. Tankování je provedeno solidně, jenom se někdy autopilot stabilizace výšky a rychlosti zapíná v nevhodnou dobu. Pokud se ke koši přiblíží správnou rychlostí a kurzem, není to problém. Stačí ale aby ke kontaktu s košem došlo trošku šejdrem a zapnutí autopilota může způsobit odtržení. Byl také zlepšen aerodynamický a váhový vliv podvěšené výzbroje a paliva.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Flanker 2.5 - pro a proti
F2.5 dal jistě spoustu práce a je na něm mnoho pozitivních věcí hlavně pro hráče doposud Flankera nelítající, ovšem jsou tu stále přetrvávající chyby a navíc se objevily další. Dokud nevyjde oprava je F 2.5 jenom polotovarem, ve kterém se toho musí spousta oželet. Funkčnost multiplayeru bude popsána později, jsou tu ohlasy, že je po síti lépe létat 2.03. Pokud někoho zajímají ony hromady chyb ať navštíví nově se pomalu plnící diskusní fóra, případně vyčká specializované recenze na nějakém leteckém serveru. Tato recenze nemá v úmyslu obsáhnout detaily chování naváděcích hlavic, radarů, vlivu prostředí na ně a podobné, pro piloty Flankera dlouho létající více či méně, zásadní věci.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Flanker není pro toho, kdo si chce v singleplayeru maximálně užít pocit z probíhající bitvy, reagujícího okolí a komunikace s ním, není ani vybaven komplexní kampaní. ( Před vydáním F 2.0 jistý profesor vypracoval báječný matematický model kampaně se všemi potřebnými vlastnostmi a detaily, bohužel by to na ničem nechodilo) To co je ve Flankerovi se asi moc kampaní nazývat nedá. Další co zamrzí jsou nepohyblivé pozemní jednotky. Mnoho pilotů také požaduje ovládání složité avioniky, což ve Flankerovi nelze.

Flanker je pro ty, které už nebaví srážet z oblohy ve stále se dokola opakujících simulacích US letadel “podřadné” ruské stroje, obzvláště když skutečnost taková není. Kdo se chce bavit samotným poletováním a chce zvládnout a používat vyjímečné možnosti letového modelu v simulátoru, troufnu si říci, s nejzábavnějšími letovými vlastnostmi vůbec. Pro ty kdo oželí komunikaci a avioniku ve prospěch pozemních i vzdušných protivníků, kteří jsou skutečně výzvou. Například jednotlivé protiletadlové raketové systémy mají zapracovány vliv na obratnost raket s ohledem na jejich případné vektorování tahu a zda je motor v provozu nebo již v terminální fázi letu není. Tomu je třeba přizpůsobit únikové manévry, které jsou pro každý systém, výšku, rychlost jiné. Další velkou předností F2 je mocný editor misí ve kterém jde rozmisťovat a konfigurovat každou jednotku ve hře přítomnou. Nastavovat charakteristiku a druh mise, výzbroj a úroveň objektů atd; který letecký sim má také námořní jednoty na takové úrovni ?!

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

A v první řadě je Flanker pro ty, kdo berou offline létání jenom jako přípravu pro létání po síti, kde se absence zakomponované komunikace stává bezpředměntnou. Multiplayer je mimo letového modelu hlavní, a možná i největší, devizou Flanker 2. Popis jeho možností a situace okolo létání on line v ČR a v zahraničí se objeví na našem webu za pár dní. Protozatím snad jenom malá notička - v oblasti létání na LAN nemá F2 konkurenci. Check six ! :)

Michal "TCRaven" Urban
připravil: jd






Verdikt:

Hra přináší pohled na vzdušné souboje poslední doby z druhé strany v podobě nejlepšího proudového hardcore simu, který se v této nové verzi snaží být přístupným širší letecké obci. Po více než roce létání je u mě Flanker 2.5 na absolutní špici nejenom mezi simy, ale i ostatními hrami.

Nejnovější články