![]() ![]() ![]() Těžko říci, jestli se u EA odhodlají po Motor City Online vrátit k další offline verzi NFS, ale moc bych tomu nevěřil (i když bych jim líbal ruce, snad ne jen pro Xbox :) Ani u Microsoftu se nedá čekat nějaká zázračná automobilová hra, jednak proto, že žádný nový díl jejich Madness série se nečeká, a hlavně proto, že Microsoft veškeré své síly směřuje ke své hýčkané konzoli - k Xboxu. Kdysi populární závodní série Test Drive už prakticky upadla v podprůměr a nakonec i v zapomnění, a její další díl bude pro změnu pouze pro Xbox. A teď mi řekněte, na co se má majitel nadupaného PC a fanoušek adrenalinových závodních her těšit… Nejlepší asi bude, když půjde do obchodu a skoupí veškeré díly NFS (pokud je už nemá). Opravdu nezáviděníhodná budoucnost. ![]() Pokud jste vyloženě čekali na recenzi Europe Racera, omlouvám se za předchozí zamyšlení, ale měl jsem to již dlouho na srdci a musel jsem si ulevit :) Bohužel i další odstavce, byť se (nebo právě proto) budou týkat již jen recenzované hry, budou v dost pesimistickém duchu. Ale pěkně od začátku. ![]() ![]() ![]() Tůra po celé Evropě Europe Racer je vyloženě arkádovitá závodní hra, která si patrně ani neklade nějaké vysoké ambice. Závodit můžete v těchto módech - Quick Race, Championship, Adventure, Dual Race, Time Trial a Sudden Death. Nechci vás nudit výpisem, co se v tom kterém módu dělá, protože to je celkem vedlejší. Víceméně vám stačí představa, že ve většině závodů jde o souboj se soupeři na tratích umístěných po slavných městech v Evropě. Tratí je něco přes 20 a jsou na hře asi to nejlepší, což je největší rozdíl oproti E-Raceru, kde byly tratě přímo tragické. Tentokrát jsou tratě celkem zajímavé a především se na nich dá docela slušně závodit. Závod v tom kterém evropském městě je situován do blízkosti největší dominanty města - v Londýně u Big Benu, v Paříži se projedete pod Eiffelovkou a v Moskvě si to pohasíte kolem Kremlu po Rudém náměstí. Můžete si tak aspoň oživit turistické znalosti a i hře to docela prospívá. Netvrdím však, že tratě jsou navrženy nějak geniálně. Na můj vkus jsou příliš často přímo ve městech a chybí mi více venkovních tratí jako je třeba zavřená dálnice v Rakousku. ![]() A jak se vlastně auta chovají? Chtěl bych říci jak splašená koza, ale diplomaticky to řeknu oklikou - jako v podprůměrné arkádovité závodní hře. Pak mě ještě zarazila jedna věc, totiž že ostatní auta v běžném provozu na silnici jsou tak o 30% menší než ty v závodu. To mi také nejde na mozek a vskutku to působí dost divně. ![]() ![]() ![]() "Inteligentní" policie Naprosto tragikomicky působí i umělá inteligence závodníků, protože dojíždět pokaždé první i na nejtěžší obtížnost mi fakt nebaví. Když pozorujete chování vašich soupeřů, chce se vám brečet, protože mají problémy udržet se vůbec na trati a velkou oblibu mají ve vzájemných kolizích. Zvláštní kapitolou pak je přítomnost policejních automobilů ve hře. Patrně se autoři inspirovali v NFS, ale tam bylo třeba určité umění k tomu, abyste se policajtů zbavili. Ne tak v Europe Raceru. Tam dopravní policisté svou činnost dělí na dvě věci. První jsou „zátarasy“ na trati. Jsou tam předem, vždy na stejném místě a pokaždé postavené tak, že uprostřed je právě tak místo na to, abyste tudy projeli. No a když se vám zrovna nepovede se mezi ně trefit, také se prd děje, protože si cestu prorazíte. Stojící auto odletí jako by mělo tak 35 kilo i s majákem, vaše rychlost skoro neklesne a na indikátoru poškození se objeví několik málo procent navíc, které se nijak na jízdě neprojeví. Navíc na trati je spousta powerupů ve formě oprav poškození, peněz (za ty můžete upgradovat auto, což ale stejně v praxi nepoznáte) a pak i nitroboostů. Ani jejich přítomnost ve hře jsem nepochopil, protože jsou úplně zbytečné. ![]() Hranatí chodci Ještě se alespoň v krátkosti zmíním o grafice. Ta zcela jistě nesplňuje požadavky moderní hry a o nějakých grafických vychytávkách si můžete nechat jen zdát. Zvláště samotná auta jsou tragická, na druhou stranu se mi líbili textury na okolních objektech u tratí. Vidíte, skoro bych zapomněl na nejtrapnější věc ve hře vůbec, a tou jsou chodci. Přesně řečeno, ty dvoubarevné objekty o několika polygonech, které můžete vidět na obrázcích, jsou pěší příslušníci silničního provozu. Jejich hranatý vzhled je opravdu hnus a sám igráček se asi při pohledu na ně obrací v hrobě (berte to obrazně, igráčky jsem měl rád a sám jsem je sbíral). Pravděpodobně je možno i chodce přejíždět, ale jestli se tak stalo, nelze poznat. ![]() ![]() ![]() O zvucích snad ani nemá cenu se rozepisovat, protože jen podtrhují celkovou podprůměrnost hry. Snad jen za zmínku stojí pěkná hudba v menu. Ke konci každé recenze se sluší i uvést několik slov o multiplayeru. Tentokrát to mám opravdu jednoduché - v Europe Raceru nic takového není. ![]()
|
- Vývojář:
- Davilex Games
- Vydavatel:
- Davilex Games
- Platformy:
- PC
5. 6. 2001 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |
Vedle E-Raceru tu máme další závody s podobným názvem Europe Racer od firmy Devilex, která zatím díru do světa neudělala.
- Vývojář:
- Davilex Games
- Vydavatel:
- Davilex Games
- Platformy:
- PC