Autor: Warlock Publikováno: 5.ledna 2008 | Verze hry: anglická/finální/PC Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek RPG prvky U všech tří postav volíte schopnosti z relativně rozsáhlého vývojového stromu, přidáváte bodíky do několika statistik a v neposlední řadě využíváte podpůrné prostředky, jako je například satelitní scan, povolání zabijáka na výpomoc a uzdravení společníků v konkrétním místě na mapě. Skrze vývojový strom se dostanete k několika trikům s pistolí, zlepšíte porcování nožem, zvýšíte přesnost zásahu nebo si pořídíte dalšího bodyguarda. Escape from Paradise City (dále jen EFPC) si po stránce vývoje postavy nezadá s čistokrevnými RPG. Škoda jen, že objem zkušeností, které můžete za jednu misi získat je dosti omezen, a zvedání úrovně na můj vkus neprobíhá moc rychle. To znamená trochu stereotypní souboje, kdy používáte osvědčené metody stále dokola, a prakticky není v první polovině hry z čeho kombinovat. ![]() ![]() ![]() V každé misi máte vždy přístup jenom k několika částem Paradise City. Většina z nich je ovládána znepřátelenými gangy či mafiánskými rodinami. Ty samozřejmě pod palcem drží nejenom bary, obchody s téměř čímkoliv, ale především hotely, z nichž proudí největší peníze. A vaším posláním je většinou získat postupně nadvládu nad jednotlivými teritorii. Všechny části města mají svého správce, za kterým stačí zajít a názorně mu vysvětlit, kdo je v jeho čtvrti pánem (čti: přiložit hlaveň ke spánku). Ten následně oběhne všechny nemovitosti generující zisk a sdělí jejím nájemníkům nové číslo účtu, kam mají posílat výpalné. Za peníze kupujete nejenom výzbroj, podpůrné prostředky (čti: drogy), ale i vlastní kumpány, kteří hlídají zabraná území. Bohužel je přímo neovládáte a jejich inteligence není nejspíše vlivem omamných látek zrovna nejvyšší. Na mini-mapě jim však můžete vydat povel k útoku na sousední teritorium, což minimálně v případě Borise Chekova výrazně ulehčuje postup. Pokud se dal vývoj hlavních postav srovnávat s klasickými RPG, hraní se pouze letmo dotýká některých principů RTS. Na nepříliš zajímavém zabírání nepřátelských lokací je založena většina misí, což v konečném důsledku znamená obrovský stereotyp. Nečekejte tedy žádné zajímavé úkoly s přepadáváním bank, sledováním práskačů či jenom obyčejným umravňováním neplatičů výpalného. EFPC zkrátka tyto problémy každodenního života mafiána neřeší a vy jste pouze ten, kdo slízne zaslouženou smetanu v podobě tučných částek na bankovním kontě. ![]() ![]() ![]() Osobně bych viděl východisko v různorodějších úkolech nebo rozšíření RTS časti, která přece jenom mohla být propracovanější. Přímočarost postupu jsem pociťoval už od první mise a čekal jsem, že se zabraným územím budu mít větší starosti, než jenom občas odrazit konkurenční gang. Osvojení věškerých herních principů mi nezabralo více jak deset minut a absenci tutorialu jsem vítal.
Město z různých úhlů Velmi slušně si autoři poradili s kamerou, která zabírá naráz prakticky celou čtvrť z ptačí perspektivy, nebo se naopak přilepí za záda hlavnímu hrdinovi a souboje rázem získají trochu jiný rozměr. Nakouknout samozřejmě můžete do vámi spravovaných nemovitostí, ale už jenom těžko přikážete některé z postav, aby vyběhla po schodech do vyššího patra. ![]() ![]() ![]() Město, resp. spíše jeho části jsou do detailu zpracovány, lidé poslušně přecházejí po přechodech a občas na vás zatroubí auto, pokud mu přeběhnete přes cestu. Nastoupit do něj však nelze. Drobným nešvarem je opakování té samé předlohy pro sídlo správce čtvrti a některých dalších budov, což ještě posiluje už tak velký stereotyp. Samotná grafická stránka se může chlubit odlesky slunečných paprsků od téměř čehokoliv, detailními texturami a třeba i změnou denní doby nebo kratochvílemi počasí. To vše si navíc užijí i majitelé starších počítačů a minimální požadavky začínají na procesoru 2 GHz, 512 MB RAM a 64 MB grafické kartě. Na testovací sestavě (Core2 Duo E6300, 3,3GB RAM, Radeon X1950 Pro) neměl tak EFPC sebemenší problémy s plynulostí. Součástí hry je jednoduchý, ale obstojný multiplayer čítající třináct map a dva herní režimy. V dominanci nejde o nic jiného než zabírání území na úkor soupeřů a v módu Assassination se hlavním cílem stane nepřátelský hlavní hrdina. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Závěr Hra přišla s tolik neokoukaným prostředím plným gangů a pouličních výtržností. Navrch přihodila směsici RPG a RTS, která se hned jen tak nevidí. Pouze toto však k dobré a zábavné hře nestačí. Autoři měli více zapracovat na herních principech a nabídnout hráči další možnosti, jak si vyhrát se zabraným územím nebo nabídnout zajímavější úkoly. ![]() Stáhněte si: Demo, Trailery... Související články: Novinky... |
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |