Autor: Bergy Publikováno: 25.června 2007 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek I když v plánech Pentagonu tvoří RAH-66 Comanche už jen uzavřenou kapitolu, vývojáři z G2 Games si z toho moc velkou hlavu nedělali a dál ho považují za nejlepší vrtulník Spojenců. Paradoxem ale je, že v kampaních, jenž simulují pravděpodobné konflikty blízké budoucnosti, figuruje vrtulník, jehož šance na účast v podobném boji je rovna naprosté nule. Citelně to celému EE2 snižuje kredit, ale na druhou stranu teďka s tím už nikdo nic nenadělá. Buď se nad to musíte povznést nebo si počkat na jiný simulátor, jiná řešení zkrátka nejsou. Dynamické kampaně Kromě několika naskriptovaných samostatných misí a módu pro volné létání (náhrada tréninku) jsou tím hlavním v EE2 dynamické kampaně. Jsou celkem tři a každou z nich můžete hrát z pohledu obou znepřátelených stran, tedy buď jako pilot Ka-52 nebo RAH-66. Ztvárněné válečné konflikty jsou sice fiktivní, ale představují místa, kde by se nejpravděpodobněji mohlo v budoucnu něco semlít. Jedná se tedy o druhou korejskou válku mezi Severní a Jižní Koreou, válkou v Libanonu a válku na Tchajwanu o nezávislost. Dynamická kampaň je pro každý letecký simulátor koncepčně nejlepší řešení. Nic totiž není nalinkované a vše se generuje postupně, navíc činy hráče více či méně ovlivňují dění na válečné mapě oblasti. Tohle EE2 respektuje a jeho kampaně jsou takto velmi dobře zpracované. Na hlavní válečné mapě máte vyobrazeno bojiště a jeho poměrně širokou frontu i se všemi pozemními a leteckými jednotkami. Mapa není statická, což znamená, že na ní ubíhá reálný čas a všechny jednotky jsou v neustálém pohybu. Pokud se chcete zapojit do dění, necháte si buď automaticky přidělit misi a vyrážíte do akce nebo si sami vyberete, na jakém úseku fronty vstoupíte do dění. Typická mise začíná startem z letiště či vrtulníkové lodi a obvykle s wingmanem se vydáte vstříc předepsanou trasou k nepříteli, kterého máte zničit. Až mise skončí, vrátíte se zpátky na mapu dynamické kampaně, kde si můžete vybrat další úkol. Hratelnost Co se týká zábavnosti, je na tom EE2 poměrně slušně. Jak jsem se už zmínil, je to především díky dynamickým kampaním, které nejsou lineární. Cílů ke zničení je vždycky poměrně dost, takže až na místy trochu delší přelety do cílových zón je stále co dělat. Na druhou stranu úkoly se poměrně často opakují, takže časem je to už poměrně stereotypní. Hodnotit AI se moc dobře nedá, protože své protivníky ve vzduchu málokdy spatříte zblízka. Většinou jen jako tečku na obloze či radaru, kterou musíte rychle zaměřit a vypálit za ní raketu. Pozemní cíle pak v pohybu moc nejsou, takže je to hlavně o tom, jestli je dokážete trefit hned na poprvé a jestli na vás dříve nezaútočí protivzdušná obrana. I když se dají oba vrtulníky plně ovládat skrze klávesnici, správný komfort vám poskytne jedině pořádný joystick. Stejně jako u Whirlwind of Vietnam: UH-1 mě ale nemile překvapila naprostá absence podpory Force Feedbacku. Opět jsem tedy musel zapojit starý vysloužilý Logitech Wingman a z modernějšího Thrustmaster TopGun Afterburner FF jsem alespoň použil velkou plynovou páku pro ovládání kolektivu. Pro řízení ocasního rotoru opět dobře posloužily pedály od volantu. Zpracování Vizuální stránka není vyloženě špatná, ale na první pohled působí poněkud zastarale. Zejména povrch terénu je místy velmi strohý a jednolitý. Nepřekvapilo mě ani ztvárnění vodních ploch a kokpitů. Jediné, co je myslím ucházející, jsou modely obou vrtulníků a ostatní letecké či pozemní techniky. V každém případě se ale nemohu ubránit dojmu, že s grafickým engine zaspali G2 Games dobu. Pokud se třeba podíváte na screenshoty připravovaného vrtulníkového simulátoru Black Shark, který má fungovat jako přídavek pro Lock On, sami mi jistě dáte za pravdu, že tohle je trochu jiná liga. Hlavně co se zpracování kokpitu týče. Kromě vlastních či nepřátelských jednotek všech druhů podléhá zkáze i většina objektů na mapě, jako jsou mosty či různé budovy. Pěchotu jsem nikde nespatřil, takže s ní se zřejmě ve hře nepočítá. další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Na rozdíl od Whirlwind of Vietnam: UH-1, jenž se dal opravdu dohrát komplet během chviličky, je EE 2 přeci jen záležitostí na podstatně delší dobu. Navíc je to vlastně momentálně jediný schopný simulátor vrtulníku, který není jen bezduchou arkádou. Každopádně jsem ale osobně zvědav na přímé srovnání s již zmiňovaným Black Sharkem, jenž má být dokončen ještě letos. I když je momentálně EE2 jednookým králem mezi slepými a oplývá i budgetovou cenou (v přepočtu cca 500 Kč), tipoval bych, že toto kralování dlouho trvat nebude. zdroj: Archiv Stáhněte si: Trailery, Intro... Související články: Novinky, Enemy Engaged: RAH-66 Comanche vs. KA-52 Hokum recenze |
Bergy | |
autorovi je 27 let a pracuje jako vedoucí HW zákaznického servisu; psaním se zabývá více jak 7 let a kromě strategií si oblíbil i simulátory; pokud to čas a starost o rozrůstající se rodinu dovolí, věnuje se plastikovému modelářství a vojenskohistorické literatuře |