Autor: Bergy Publikováno: 21.dubna 2005 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Inspirace je velmi zřejmá i v misi, která simuluje známý případ washingtonského střelce. Po městě se prohání vrah, který bezdůvodně sniperkou střílí po náhodných chodcích a z místa činu ihned ujíždí. Úkolem hráče pak není „jen“ snaha o polapení tohoto psychopata, ale také záchrana vrahových obětí, které ještě zůstaly naživu a potřebují první pomoc. Singleplayerové tažení sice nedosahuje závratné délky, ale vyloženě krátké také není. I když se dají úvodní kola zvládnout do deseti minut, další už dávají zabrat poněkud více. V mém případě to znamenalo v průměru půlhodinku až hodinku na jeden úkol. Herní systém má oproti konkurenci určitá specifika. Kromě jedné výjimky je v každé misi k dispozici základna, kde se nalézají všechny dostupné jednotky rozdělené do kategorií podle toho, jestli jde o hasiče, lékaře, policisty nebo techniky. Čistě na hráči je pak rozhodnutí, která vozidla a personál nechá transportovat na místo zásahu. ![]() ![]() ![]() Všichni lidé včetně dopravních prostředků stojí nějaké peníze a rozpočet na daný úkol je přesně stanoven, přičemž výše rozpočtu závisí na stupni zvolené obtížnosti. Cílem je tedy správně rozpoznat, které jednotky a v jakém množství budete doopravdy potřebovat. Špatný výběr totiž může později znamenat vaše selhání nebo zmaření lidského života, který se nepodaří včas zachránit. Díky variabilitě misí je navíc třeba pokaždé uvažovat trochu jinak a nasazovat do akcí rozličné vybavení. ![]() Velký důraz je také kladen na různé detaily. Například práce hasičů mi zde přišla více promakaná než je tomu ve Fire Captain. V Emergency 3 jsou totiž požárníci mnohem univerzálnější a jejich odbornost není tak fixní. Až na specialisty v nehořlavých kombinézách nebo potápěče si totiž vystačíte s chlapíky, kteří perfektně zvládají vše, nač si vzpomenete, jen když na to mají ty správné nástroje. Například chcete-li, aby hasič vzal přenosný minimax, stačí ho pro něj poslat do auta a je připraven zasáhnout. Stejně se dá postupovat i v případě, že chcete napojit hadice na hydranty, pneumatickými nůžkami vystříhat z vraku auta zraněného řidiče nebo motorovou pilou rozřezat padlé stromy bránící v průjezdu apod. Bez onoho vybavení jsou ale hasiči v podstatě bezmocní, stejně jako v reálu. Další zajímavostí je, že zraněné nestačí jen odněkud vytáhnout a hodit do sanitky. V hodně případech je jejich zdravotní stav natolik vážný, že musí být nejdříve resuscitováni profesionálním lékařem a stabilizováni. Jedině tak lze zajistit bezpečný transport do nemocnice bez rizika úmrtí někde cestou. ![]() ![]() ![]() Hratelnosti nejde prakticky nic vytknout, protože nápaditá herní náplň člověka nikterak nenudí a braní přílišnému stereotypu. Nutno ovšem dodat, že plnění úkolů není zrovna jednoduché a celkem často jsem byl v rozpacích, jak si mám v daných misích vlastně poradit s vyvstalými problémy a překážkami. Občas mi výborně pomohly tipy a rady dostupné přes volbu na ovládacím panelu. Ani tak jsem se ale nevyhnul situacím, kdy jsem musel vyloženě zkoušet metodou pokus-omyl všechno možné, než jsem přišel na to správné řešení. Citelnou nevýhodou je nemožnost pauznout si hru a zároveň rozdávat v klidu potřebné rozkazy svým jednotkám. Ačkoli je možná na škodu, že Emergency 3 neobsahuje žádný multiplayer, ztracené body dohání v dalších možnostech singleplayeru. Na rozdíl od Fire Captain zde totiž zábava dohráním hlavního tažení nekončí. Ve volbě „Freeplay“ na hráče čekají 2 jednoduché herní módy založené na generování náhodných událostí. Nic tedy není nalinkováno dopředu a vždy, když zkusíte jednu z těchto volných her, vygenerují se vám nové úkoly. Cílem je snaha o dosažení co možná nejvyššího skóre. Podle voleb v hlavním menu je vše připraveno i pro různé modifikace, což potvrzuje také přítomnost editoru. Dají se v něm navrhovat nové mapy a vytvářet ony modifikace, které se posléze implementují do hry. ![]() ![]() ![]() Bez pudu sebezáchovy Umělá inteligence vlastních jednotek je doslova nulová. V zásadě se dá říci, že situace je ještě horší než ve Fire Captain a to včetně neexistujícího pudu sebezáchovy veškerého personálu, se kterým pracujete. Mnohdy jsem vyloženě nechápal, jak rychle se mohou záchranáři či hasiči přiotrávit během prací na ulici u hořícího domu. Stejně tak nečekaně rychlé výbuchy vlastních vozidel, které se dostaly trochu blíže k požáru, jsou vyloženě přehnané. Takhle nemá člověk ani skoro šanci nějak zareagovat a ohrožená vozidla či osoby dostat z bezprostředního nebezpečí. ![]() Grafika je narozdíl od druhého dílu konečně plně 3D a mě samotnému se líbí víc než ta, kterou jsem viděl ve Fire Captain. Vizuální podoba Emergency 3 je podle mého názoru lepší hlavně díky vyšší přehlednosti a většímu množství detailů - například sutiny a nepořádek okolo působí velmi věrohodným dojmem. Skvělá přehlednost je dána rozsáhlejší možností odzoomování kamery od povrchu mapy. Zvláště u scénářů, kde jsou místa neštěstí hodně rozlehlá, to musím vyloženě ocenit. Kromě oddalování a přibližování pohledu lze ještě využít otáčení kamery kolem dokola a dostupná je i lehká korekce úhlu, pod kterým se díváte na dění dole na zemi. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Každá z dvaceti misí hlavní kampaně je jinak doprovázena kratším renderovaným filmečkem, který v rychlosti prozrazuje příčinu následných katastrof. Je to vlastně velmi poutavá a atraktivní náhrada podrobných brífinků, které by v textové podobě byly krapet nudné. Hardwarové nároky nečinily mému počítači AMD Athlon 64 3500+, 1GB RAM a GF 6800GT (použité rozlišení 1280x1024) sebemenší problém. Podobně tomu bylo také u druhé testované sestavy P4 3GHz, 512 MB RAM a Radeon 9600 PRO, což dává slušné naděje i majitelům slabších strojů. Česká verze za dveřmi ![]() Stáhněte si: Demo, Cheaty... Související články: Novinky..., Fire Captain CZ recenze |
Bergy | |
autorovi je 25 let, pracuje v IK+EM jako správce ekonomického systému a specializuje se na strategie všeho druhu (všechny články autora) |