| Autor: Levis Publikováno: 20.prosince 2002 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
MCR se skládá vždy ze tří druhů závodů. Každý se odehrává na jiném povrchu a budete tedy v každém z nich muset nasadit jinou taktiku a samozřejmě použít jiný vůz. Nejprve stylem knockoutu mezi jezdci proběhne kvalifikace - rozjezd na rovince. Tím se určí pořadí pro první závod, do ostatních dvou najíždíte podle momentálního pořadí MCR. Každý šampionát obsahuje jednu off-road trať, jednu silniční a jednu, která je jakýmsi mixem mezi těmito dvěmi (více se ale podobá spíše silniční). Na každou z nich musíte použít jiný druh vozidla. S postupem času, kdy se hráč vypracovává a překvapivě vyhrává MCR, se o vaši stáj začne zajímat konkurence. Dozvíte se, že kolem čmuchají konkurenční jezdci, v jednom závodu se vás pak soupeřící tým vybere jako oběť, celou jízdu vás terorizuje víc než kohokoliv jiného - a celé to vyvrcholí duelem mezi vámi a vyzývatelem. Brzy poté, co jej pokoříte, se vám dostane nabídky do Intermediate League, která je mnohem těžší než MCR a potkáte tam kvalitnější soupeře. Od startu až po ohňostroj
zdroj:
tisková zpráva
Závod začíná, když všechny vozy přijíždí na start, a jakmile je první na svém místě, je vše zahájeno. Řidiči navíc svá autíčka nemusí vůbec zastavit, takže hned od začátku jsou v pohybu a odpadají problémy brzkého či pozdního startu jako ve formulích. Každého závodu se účastní šest závodníků. Tratí je celkem devět, obvykle nejsou příliš dlouh a rozhodně na nich alespoň zpočátku nebudete déle než pět minut. Vaši rychlost a postavení ovlivňují ani ne tak řidičské schopnosti jako spíše dobrá znalost zákoutí trati. Po cestě jsou totiž poměrně hojně rozesety tzv. boost-upy, zeleně fosforeskující ‚nájezdy‘ nakreslené na trati, které jsou většinou schované za zatáčkou anebo na hůře dosažitelném místě - tedy nikoliv na nejvhodnější stopě. Pokud se na ně trefíte a projedete přes ně, za odměnu dostanete okamžité několikavteřinové zrychlení, které vás vynese o několik metrů před vaše soupeře, stejně jako v Rollcage nebo Wipeoutu.Samozřejmě nesmí chybět ani oblíbené power-upy. Jsou stejně jako urychlovače náhodně umístěny na trati, avšak v o něco hojnějším počtu. Na okruhu ale všechny vypadají stejně, takže až po sebrání zjistíte jejich funkci. Abyste ale vždy nemuseli odvrátit oči od závodu a podívat se na symbol, stačí našpicovat uši - každý z osmi power-upů totiž při sebrání vydá jiný zvuk. Pokud budete Drome Racers hrát pravidelně a máte dobrý sluch, brzy se naučíte poznávat předměty bez toho, aniž byste museli zkoumat jejich symbol.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Bonusy a powerupy Mezi jednotlivé bonusy se řadí třeba řízená raketa, která na několik vteřin zadrží vašeho soupeře. Při najíždění do chumlu závodníků se může hodit energetický štít, který odhodí každého, kdo se jej dotkne, o několik metrů na stranu. Světlice na chviličku oslepí každého kromě toho, kdo ji vystřelil. Oblíbený bonus je také ten, který vaše vozidlo na chvíli naučí létat - což znamená vyšší rychlost nebo také nedotknutelnost jakýmkoli jiným powerupem. A nejčastěji přítomným je repair bonus, který opraví jakékoliv škody na vašem voze. A to se v pořádném MCR rozhodně bude hodit.
zdroj:
tisková zpráva
Každý z power-upů způsobí jiné poškození vašeho vozu, které zpozorujete v levé dolní straně obrazovky. Ačkoliv jsem se snažil sebevíc, rozdíl mezi poškozeným a čerstvým vozem jsem příliš nepoznal. Možná je to proto, že všude po trati jsou stejně jako power-upy rozesety malé body (od power-upů se liší pouze barvou) a pokud je seberete, většinou postačí na opravu vašeho poškození. Tratě Jednotlivé závody ale ovlivňuje také prostředí, ve kterém se konají. Někdy se na vás autoři pokusí zapůsobit vizuálně - třeba přejezd sto metrů nad kaňonem po skleněném mostě určitě upoutá vaši pozornost, stejně tak jako zatočená cesta připomínající tobogán, kde se každému protáčí kola. Na jedné off-road mapě zase řádí tornádo a pokud se mu nevyhnete, vtáhne vás o několik metrů zpátky a zbrzdí na minimální rychlost. V několika závodech MCR navíc jedete tu samou trať jako dříve, jen v jiných podmínkách (např. v noci) a opačným směrem. Pokud jste však třeba z Need for Speed zvyklí na pořádné zkratky, zde asi zažijete pořádné zklamání. Jediné, na co se totiž autoři hry zmohli, bylo několik nadjezdů/podjezdů, popřípadě alternativní cesta vedoucí kolem nějakého bodu jako např. věž.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Vylepšení vozítka Vítěz se při průjezdu finišem dočká pěkného ohňostroje, potom si může prohlédnout replay a pak už hurá zpět do garáží. Za umístění na stupni vítězů (tedy mezi prvními třemi) obdržíte několik kreditů, které můžete utratit za upgrade jednoho z celkem osmnácti různých vozidel. Konkrétně můžete několikrát vylepšit pět součástí vašeho vozu: motor, rychlost, aerodynamiku, pneumatiky a jeho odolnost proti strkání od spolujezdců a jejich výše zmíněným power-upům. Od chvíle, kdy je hráč pozván do Intermediate League si navíc může v garáži kdykoliv postavit vlastní vůz. Hardwarové nároky Drome Racers jsou průměrné, na Athlonu XP 1600+ s 512 MB RAM a GeForce4 Ti4200 se hra nesekala ani v nejvyšších rozlišeních (tzn. 1600x1200), takže předpokládám, že s ubráním na detailech si budete moci zahrát i na mnohem chudších konfiguracích. Závěrem
zdroj:
tisková zpráva
Drome Racers je kvalitně zpracovaná závodní hra. Rozhodně jako Lego nevypadá, takže ji určitě překousnou i starší hráči. Výtky k ní v podstatě nemám - snad je pouze škoda, že nejde obrátit vůz na záda jako v Rollcage. A nepřítomnost multiplayeru po internetu nebo lokální síti je pro Drome Racers také mínusem. Pouze je k dispozici split-screen, který si můžete zahrát ve dvou hráčích na jednom počítači na těch tratích, které jste odemkli vítězstvím v příslušném MCR. Stáhněte si: Trailer, Videa, Cheaty Související články: Novinky, Rollcage Stage II recenze |
| Levis připravil: jd |