Autor: Mirek Zeman Publikováno: 6.října 2002 |
![]() ![]() ![]() Nebezpečí na každém kroku Náplní Dino Crisis 2 je zabíjet dinosaury, zabíjet dinosaury nebo zabíjet dinosaury. Pokud vám to připadne stereotypní, pak je zbytečné hru vůbec instalovat. Její převážná část vypadá totiž tak, že vstoupíte do první obrazovky a vyskočí na vás tři dinosauři (jeden zepředu a dva zezadu). Vstoupíte do druhé obrazovky a vyskočí na ![]() Dino Crisis 2 je naplněna až po okraj rozličnými lékárničkami a ukládacími body. Na rozdíl od Resident Evil je můžete používat stále znovu a znovu, jenže úrovně jsou natolik lineární, že k tomu nebudete mít příležitost. Jediným zpestřením vám bude občasné přepnutí na jiný charakter, když například Dylan uvízne za bezpečnostními dveřmi, ale žádné adventurní prvky či vzájemnou spolupráci ve hře nehledejte. Dinosauří encyklopedie Dinosauři na obrazovce vašeho monitoru pobíhají v deseti odlišných podobách a najdete mezi nimi například pterodony, triceraptory, tyranosaury a další a další. Jak již jsem napsal, potvory na vás útočí doslova na každém kroku. Většinou dokonce postupují organizovaně a zatímco vás dva exempláře zaměstnávají zepředu, třetí se snaží nenápadně dostat za vaše záda. To, že z nějakého směru přicházíte ještě neznamená, že vás z něj nemůže napadnout dinosaurus. Občas se stane, že narazíte na potvoru, se kterou si nejste s to poradit (jako například tyranosaurus) a pak musíte vzít zavděk zbabělým útěkem. V Dino Crisis 2 nepřicházejí dinosauři obvyklými způsoby, ale objevují se na zcela nelogických místech. Opustíte-li například místnost jediným východem a obratem se tam vrátíte, není to důvod, aby tam nebyly tři potvory. Dinosaurus se klidně může za vašimi zády objevit v zasypaném tunelu. Skutečnost, že se potvory vyskytují stále dokola na těch samých místech je pouze třešničkou na dortu. ![]() ![]() ![]() Obchody pro nákup zbraní Jediným benefitem z jejich zabíjení je bodové ohodnocení. Za zabití jednoho dinosaura je bodový základ, který můžete navyšovat zabitím dvou nebo tří dinosaurů současně (tzv. combo), za což dostáváte vyjma součtů bodových základů ještě zvláštní bonus. Nasbírané body můžete v obchodech proměnit ve zbraně, náboje a vybavení. To je další nelogická záležitost. Namísto abyste věci nacházeli roztroušené napříč úrovněmi, kupujete si je na místech, kde ukládáte pozici. ![]() Obchody se nachází na každé ukládací pozici, takže se nedá říci, že byste trpěli jejich nedostatkem. Vyjma nákupu nové zbraně je zde rovněž možno vylepšovat starší, které již ve svém arzenálu máte. Například zásobník brokovnice na 100 patron může být rozšířen na 150, 200 atd. Zbraní je v Dino Crisis 2 nepočítaně. Jejich výčet začíná obyčejnou brokovnicí a následují samopaly, raketomety, plamenomety a mnoho dalších. Vyjma toho má ještě každý charakter záložní zbraň jako mačetu či obušek, jímž je možno „zkratovat“ některé zámky. Novinky v ovládání Jediným parametrem, v němž Dino Crisis 2 Resident Evil předstihuje je ovládání. Nemá smysl zde rozpitvávat inventář, který je poplatný převodu Dino Crisis 2 z Playstation na PC a je mimořádně nepohodlný, mám na mysli ovládání jako takové. Základem je schéma převzaté z Resident Evil, které je vylepšeno o některé zásadní prvky. Mezi hlavní patří cyklování cílů (tedy možnost změnit cíl, na nějž hra automaticky zamířila), míření z obrazovky a otočka 180 stupňů. První souvisí s druhým. Funkce míření z obrazovky, kdy hlavní hrdina automaticky zaměřil potvoru nacházející se mimo jeho výhled, je známa již z Resident Evil, jenže se často stávalo, že zamířil na nový cíl a aktuální cíle vás zatím rozsápaly. Nyní je možné cíle měnit. Otočka o 180 stupňů slibuje umožňuje snazší zabíjení, i když se rychlejším jedincům občas stává, že hlavní hrdina automaticky zaměří otočkou o 180 stupňů a oni stisknutím příslušné klávesy provedou to samé znovu, čímž se vrátí. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Slabá konverze z PlayStation Největším nedostatkem Dino Crisis 2 je technické zpracování. Co bylo před dvěma lety na Playstation terčem zbožného obdivování, je nyní na osobním počítači děs a hrůza. Částečně dílem morálního zastarávání a částečně dílem konverze z konzole. Zatímco herní server Adrenaline Vault tehdy napsal: „Dino Crisis 2 has returned to prerendered backgrounds and the result is magnificent detail,“ současný hráč bude pravděpodobně zděšen předrenderovaným pozadím o rozlišení 640x480 pixelů, které vypadá, jako byste se na monitor dívali skrze síto. Nemám představu, kolik se takové hry na PC prodá kopií, ale myslím, že by si její převod zasloužil pečlivější zpracování. Coby pěst na oko poté působí polygonované charaktery ve vysokém rozlišení, které se na něm pohybují. I Amiga 500 zvládla počátkem devadesátých let minulého století lepší. Hudební doprovod Dino Crisis 2 je na slušné úrovni. Jedná se o směs bubnů a techna, vše podmalováno orchestrálním doprovodem. Závěr ![]() Stáhněte si: Cheaty, Demo prvního dílu Dino Crisis (50 MB) Související články: Novinky |
Mirek Zeman připravil: jd |