Autor: Leon Publikováno: 10.května 2002 |
![]() ![]() ![]() Hra Die Hard: Nakatomi Plaza je klasická first-person střílečka, která má sice příběh na pozadí, ale protože děj kopíruje notoricky známý film, není to nic, co by vás u hry udrželo. Autoři si byli dobře vědomi, že délka filmu v porovnání s akční hrou je dost krátká, takže se rozhodli přidat mnoho situací, které ve filmu nenajdete. Vždy se však vrací k ději filmu, ať už samotnou náplní mise nebo vloženou scénou. Bohužel (aspoň podle mého názoru) jde prakticky o identické scény a dialogy z filmu, takže překvapení je vyloučeno. Kdyby byl podobný scénář hry autentický, pak by to bylo velmi zajímavé, ne tak u takto známého příběhu. Paradoxně si tak myslím, že ačkoliv má předloha a námět hry hráče nalákat, v konečném důsledku je to pro samotnou hru jasné mínus. To se ale pozná až při hraní… ![]() Demence nepřátel Inteligence nepřátel je totiž tak slabá, že i pověstná tykev se za svoje IQ nemusí stydět. Vše, co proti vám protivníci vymyslí, je to, že po vás střílí, když někam vlezete. Vrchol jejich dovednosti spočívá v tom, že se čas od času pokusí za něco krýt. Jinak drží své stanoviště (pokud zrovna nemají naskriptováno jinak) a čekají, až je zabijete. Co do počtu jich není tak mnoho (v porovnání se Serious Samem nejsou skoro žádní), ale není tak jednoduché je zabít. Důvod ale spočívá jinde, než byste očekávali. Je to dáno velmi podivnou přesností, či spíše nepřesností, všech zbraní. Když vystřílíte z MP5, z jedné z nejpřesnějších zbraní na světě, do nepřítele na pár metrů celý zásobník a on pak žije dál, je to přinejmenším podivné. Na delší vzdálenost se pak vůbec nevyplatí střílet, snad pouze pokud později získáte Steyr AUG nebo Colt M4A1. Do těch je ale k dispozici málo nábojů, takže nakonec si budete muset vystačit se zmíněnou MP5, kterou má u sebe skoro každý terorista a nábojů je tak relativně dostatek. ![]() ![]() ![]() Design levelů a systém zadávání úkolů Dost nepovedený je podle mě i design levelů, a to z několika hledisek. Snad nejvíce mě vadil hodně nejasný systém zadávání a plnění úkolů. Hra vám totiž vůbec neohlašuje, že jste splnil nějaký úkol nebo že přibyl nový. Nezbývá tak, než čas od času ručně stisknout klávesu s Objectives a zjistit tak, co že se to teď po mně vlastně chce. I to však někdy nestačí, protože se mi několikrát stalo, že ačkoliv jsem věděl, co mám zhruba udělat, trvalo mi dlouho, než jsem přišel na to jak. To by bylo v pořádku v případě, že by hra stále pokračovala. V Die Hard to ale vypadá tak, že začne level, vy vystřílíte těch pár počátečních nepřátel a pak musíte něco udělat, jinak se dál nedostanete. Pobíháte tak po několika místnostech a hledáte něco, co byste mohli sepnout, zničit či přestřihnout. Až to uděláte, pokračujete do několika dalších místností, tam zabijete dalších pár imbecilních protivníků a zase hledáte… Linearita misí je tak přímo děsivá a nedovedu si představit, že by hra šla hrát znovu s nějakým zápalem pro věc. V angličtině je pro to hezký výraz „replay value“ - v tomto případě by to byla hodnota nulová. Mentální úroveň jako ukazatel ve hře ![]() Die Hard: Nakatomi Plaza je kupodivu postaven na jedné z posledních verzi enginu LithTech od Monolithu. Kupodivu proto, že když srovnám vzhled této hry s No One Lives Forever či Aliens vs. Predator 2, které mají prakticky identický engine, vyjde nám známý výsledek: nebe a dudy. Objekty i textury jsou zde hodně jednoduché a celé prostředí působí velice chudě. Neobstojí zde ani námitka, že velká část hry se odehrává v úzkých betonových chodbách apod. Postavy nemají tolik polygonů, kolik je dnes obvyklé, jejich animace jsou nejen na první pohled odfláknuté. ![]() ![]() ![]() Bez multiplayeru Trošku divné je i držení zbraně v levé ruce, které sice souhlasí s filmem (Bruce Willis je levák), ale rozhodně by neškodila možnost volby i do pravé ruky. Méně výhrad bych měl ke zvukům, hudbě a namluvení těch několika důležitých postav v cutscénách. Kdo čekal, že Johna namluvil samotný Bruce, bude zklamán. Namluvení je práce několika „noname“ herců, byť byli evidentně vybráni tak, aby byl jejich hlas s předlouhou co nejvíce podobný. Jsou hry, které zachrání od propadáku alespoň slušný multiplayer. Ne tak u Die Hard, protože tady multiplayer ani nenajdete. ![]() Stáhněte si: Demo (88 MB), Patch (525 kb), Screenshoty, Cheaty Související články: Novinky |
Leon připravil: jd |