Autor: Martin Zavřel Publikováno: 4.července 2006 |
Jedna z nejslavnějších konzolových akcí se dostala na PC. Tento masakr démonů před branami pekelnými si kromě jiného vysloužil přezdívku „japonský Doom 3 na práškách“. Otázka zní, zda je vůbec možné něco takového úspěšně převést na osobní počítače? ![]() Třetí díl této stylové série patřil loni k tomu nejlepšímu, co Playstation 2 dokázala nabídnout, díky čemuž jsem ho od té doby již mnohokrát opakovaně dohrál. Mohu tedy zodpovědně prohlásit, že se svým příchodem na PC hra neztratila nic ze svého kouzla… Pokud jste ovšem ochotni použít k ovládání joypad místo klávesnice a odpustit vývojářům mizivé úpravy uživatelského rozhraní pro PC hráče. ![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Příběh je zasazen do současnosti. Démon Sparda se postavil na stranu lidí a uzavřel bránu do pekla, ze které k nám chodili démoni řádit. Samozřejmě to neudělal jen tak z rozmaru – vedla ho k tomu ta drobnost, že se zamiloval do lidské ženy. Ta mu dala dva syny: Danteho a Virgila. O hezkých pár let později jsou Sparda i jeho žena mrtví a jejich synové stojí na opačných stranách barikády. Zatímco Virigil chce odkaz svého otce zničit a bránu do pekla znovu otevřít, Dante se stane nájemným lovcem démonů a všech, kdo by jim chtěli pomáhat. Oba přitom objevují, kolik démonických schopností se skrývá v jejich vlastní krvi. Oba také moc dobře vědí, že nakonec se bude o osudu světa rozhodovat v souboji mezi nimi. ![]() Ústředním motivem DMC3 je maximálně divoká, rychlá a bohatá akce. Zástupy groteskních nepřátel se na vás budou valit bez ustání jako lavina. Čelit jim přitom budete zuřivým mlácením do tlačítek (ve vašem zájmu tlačítek joypadu, nikoliv kláves na klávesnici), skrz které budete kombinovat střelné a sečné zbraně (od obou druhů se vám postupně dostane pěti kousků) do mnoha různorodých speciálních úderů. Přehazování střelných a sečných zbraní probíhá nezávisle na sobě – kdykoliv totiž můžete začít jedním tlačítkem střílet nebo druhým tlačítkem sekat. Střelné zbraně mají samozřejmě nekonečno munice, jak se na podobnou arkádovou smršť sluší a patří. ![]() ![]() ![]() Zdánlivě podobné řežby jako LOTR: Return of the King, Demon Stone nebo Gauntlet nelze dost dobře s DMC3 srovnat, protože mají blíže realistickému fantasy. Dnes recenzovaná hra je oproti nim mnohem divočejší: akce ala Hong-Kong zde působí jako uragán, prostě smršť groteskních démonů, duálních pistolí, granátometů, mečů, laserometů, kopí apod. ![]() Navzdory divoké akčnosti tedy hře nechybí taktický element a RPG prvky. Dalšími vnořenými žánry jsou plošinovka (vzácně a snesitelným způsobem) nebo adventura (hledání cesty v některých úrovních vyžaduje trochu soustředění a přemýšlení). Hlavní překážkou v postupu dále vám ovšem nebude ani tak nekonečná záplava řadových nepřátel, jako brutální souboje s dvanácti bossy pěkně v duchu tradičních japonských her. Hned trojhlavý pes na konci třetí úrovně vám dá hodně zabrat. Konzolový Duke Nukem 3D S nebohým Dukem má hlavní hrdina Devil May Cry, Dante, mnoho společného – ostatně stejně jako celé odlehčené pojetí hry. Dante je charismatický hláškař, jehož styl budete milovat po několika minutách, abyste jej po dohrání hry posadili hodně vysoko ve svém žebříčku oblíbených postav. ![]() ![]() ![]() Jako příklad jeho stylovosti stačí popsat první minuty hry: Dante je ve své kanceláři napaden skupinou démonů, kteří zasekají do jeho těla několik dlouhých kos. Dante jde s kosami v těle k jukeboxu, pustí pořádný rock, ukousne si kus pizzy a zařve: „This party is getting crazy!“, načež spustí masakr démonů, v němž jednoho z nich použije jako skateboard a hrst jeho kolegů postřílí perfektním rozražením kulečníkových koulí výstřelem s pistole. Podobný je moment, kdy vstoupí do města zničeného démony a jakmile se na něj nestvůry otočí, pronese: „Doufám že máte dost peněz, abyste tu škodu zaplatili.“ A to je teprve začátek hry, Danteho cynismus a absurdní vtípky ještě pořádně přitvrdí později. ![]() Součástí jedinečného kouzla hry jsou právě její charismatické postavy (stylovou přímočarost hry dobře reprezentuje jméno/přezdívka hlavní ženské hrdinky „Lady“ – tahle slečna sebou mimochodem nosí raketomet větší než je ona sama :-) a příběh podaný skrz nevídané filmečky. Tým legendárního korejského režiséra Ryuhei Kitamury (filmy Versus nebo Fudoh, hra Metal Gear Solid: Twin Snakes) nahrál pro každou úroveň hry úvodní a závěrečný film, o jakém se vám nezdálo ani v nejdivočejších snech. Tým nejlepších asijských kaskadérů létal dlouhé měsíce na lanech, aby umožnili vznik rafinovaných akčních sekvencí, soubojů a chvatů, jaké jste ještě neviděli. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si prohlédněte zde Na klávesnici to nezkoušejte Japonské vývojářské a vydavatelské firmě Capcom jistě patří vděk za to, že jako jedna z mála ve své zemi věnuje nějakou pozornost západnímu PC trhu. Na druhou stranu je ovšem zcela zřejmé, že jejich snaha začíná a končí s čistě funkčním převedením hry, které v drtivé většině případů připomíná spíše vyrobení emulátoru konzolové verze, než „převedení na jinou platformu“. ![]() Stáhněte si: Cheaty |
Martin Zavřel | |
autorovi je 27 let, pracuje jako producent v Illusion Softworks, po uplynulých sedm let vedl konzolovou sekci Doupěte; nejraději má akční, RPG a hororové hry (plus cokoliv s dobrým příběhem); neobejde se bez kvalitní filmové a herní hudby, relaxuje při procházkách s kolií, tenisu, cestování, plavání a na srazech Brněnských Otaku |