Autor: Bergy Publikováno: 27.dubna 2004 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek ![]() Skládání vlastní armády Nyní už ale přejděme k samotnému hraní. DRvsAK je v zásadě klasickou real-time strategií, ale má přeci jen pár odlišností. Podobně jako u Sudden Strike nebo Blitzkriegu se zde netěží žádné suroviny a jednotky se nijak nevyrábí. Omezené zdroje tedy nutí hráče pečlivě volit bojovou taktiku a zapojit tak občas i mozkové závity. Mise mají dynamický spád a převažuje hlavně akce občas doplněná i časovým limitem. Samozřejmostí je zde možnost si hru v libovolný okamžik zastavit a mít tak dostatek času na udělení veškerých rozkazů nebo důkladný rozbor situace na bojišti. Vítaným prvkem je i skutečnost, že si před každou misí můžete vytvořit vlastní skupinu bojových prostředků. Jednotky nakupujete za přidělené body a je na vás, jestli si pořídíte hromadu levných jednotek a budete spoléhat na množství nebo si pořídíte pár drahých, ale zato velmi účinných tanků. Výběr je zpočátku velmi omezený, ale postupem času je toho k dispozici opravdu spousta a za vlastní bojové úspěchy dostáváte ještě i bonusové jednotky. Tvůrci hry hovoří dohromady o více než sedmi desítkách různých jednotek pro každou stranu. ![]() ![]() ![]() Pokud v misích přijdete o vlastní bojová vozidla, nic vám nebrání v tom si je opatřit u protivníka. Buď si nějakým způsobem poradíte s posádkou nepřátelského vozidla, což je asi nejideálnější řešení, protože stroj zůstane plně funkční nebo soustředíte palbu na určitá místa. Zamířit tak můžete zvlášť na dělovou věž nebo pásy tanku. Ani jedno z těchto poškození nezpůsobí totální destrukci jednotky, ale zato jí odzbrojí a znehybní. Jakékoli opuštěné bojové vozidlo či dělo můžete zajmout vlastními vojáky a v případě potřeby opravit. Když vám ukořistěné jednotky vydrží bez úhony do konce dané mise, máte možnost použít je i v dalších misích. Různorodé jednotky ![]() Různorodost panuje i v řadách pěchoty. Základní jednotkou je střelec, což je voják vybavený obyčejnou puškou. Dále jsou k dispozici kulometčíci, granátníci, průzkumníci, ostřelovači, zdravotníci a ženisté. Všichni získávají bojové zkušenosti, které se jim promítají do úrovní. Jednotky s vysokými úrovněmi je vhodné použít v motorových vozidlech, protože se tím ještě více zvýší například účinnost hlavní zbraně nebo se prodlouží viditelnost. Nejdůležitějšími vojáky na bojišti jsou pak již zmínění hrdinové. Tito chlapíci mají největší bonusy a nikdy o ně nesmíte přijít. ![]() ![]() ![]() K dispozici máte rovněž podpůrné prostředky. Když na to máte dostatek bodíků, můžete si nakoupit například letecký průzkum, letecký úder nebo dělostřelecký útok. Správně načasované využití takové podpory může i rozhodnout výsledek celé mise. Zvláště užitečné to bývá, když se snažíte získat informace o nepřátelských pozicích nebo v případě, že chcete vyvolat chaos v obranných liniích, které se chystáte napadnout. Blesková válka ![]() Celkově je možné zahrát si ve třech různých obtížnostech na dvě desítky bojových misí, které se podle slov autorů opírají o skutečné operace a boje druhé světové války v severní Africe. Náplně misí jsou docela nápadité a nejedná se jen o pouhou eliminaci sil protivníka. Někdy je třeba udělat cestu projíždějícímu konvoji, jindy je potřeba provést průzkum oblasti, opravit a odvézt do bezpečí stanovený počet tanků, podpořit Američany při vylodění v Africe, ukořistit nepřátelská letadla či zlikvidovat v týlu nepřítele dělostřelecké baterie. ![]() ![]() ![]() Hlavní úkoly jsou doprovázeny i vedlejšími nepovinnými úkoly. Když splníte i je, odrazí se to v souhrnném hodnocení po skončení každé mise. Eviduje se mimo jiné i čas strávený nad každou misí a kolikrát jste si uložili svojí pozici. Vizuální podoba Grafické zpracování je na real-time strategii povedené. Mohlo by se sice zdát, že monotónnost pouštního prostředí se velmi rychle okouká, ale díky tomu, že se mise odehrávají jak během dne, tak za úsvitu či soumraku, provází vás často úplně odlišná atmosféra. Ani poušť jako taková není jednolitá. V některých částech severní Afriky má písek odlišnou barvu, obsahuje více kamení či skal a jinde je pro změnu zase trochu více vegetace než na jiných místech. Akorát s proměnlivým počasím v této lokalitě moc počítat nemůžete, a tak nezbývá než se spokojit s občasnou písečnou bouří, která snižuje celkovou viditelnost. ![]() HW náročnost a ozvučení Hardwarová náročnost se na dnešní dobu pohybuje někde v průměrných hodnotách. Na mém počítači AMD Athlon 2200+, 512 MB DDR s GF Ti4400 šlo DRvsAK hrát bez problémů, ale na slabší sestavě Intel P4 1,6 Ghz, 256 MB DDR s GF MX400 jsem už zaznamenal u větších map a více jednotek potíže se scrollovaním obrazu. ![]() ![]() ![]() ![]() Doprovodná hudba je skvělá a dynamická, zvláště, když probíhá boj nebo se k němu schyluje (tři MP3 skladby ke stažení). Škoda, že to samé se už nedá říci o dabingu. Všechny postavy (včetně Angličanů) totiž mluví se silným přízvukem, který chvílemi až vyloženě tahá za uši. Možná by pro příště neškodilo zaplatit si nějakého rodilému mluvčího, aby i zvuková stránka měla patřičnou úroveň. Česká lokalizace ![]() Stáhněte si: Dema, Trailer, Video, MP3 ukázky, Cheaty... Související články: Novinky, Platoon recenze, Combat Mission: Afrika Korps recenze |
Bergy | |
autorovi je 24 let, pracuje v IK+EM jako správce ekonomického systému a specializuje se na strategie všeho druhu (všechny články autora) |