Autor: Michal Jonáš Publikováno: 15. července 2010 | Verze: PS3/stáhnutelná/ang. Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() oficiální obrázky z PS3 verze Místo spoilerů zbraně Vaše soupeře tvoří desítka roztodivných individuí z několika zemí, kde nechybí ani ženy, pročež si to všichni rozdáte v hlavní Death Track lize v další desítce (ta desítka je ve hře snad na každém kroku) podniků, rozdělených právě do všech měst. Vše přitom uvozuje dosti chabý příběh podávaný krátkými prostřihy s debilně žvatlající moderátorkou zpráv, která stále nemůže pochopit, kdo je to ten tajemný magor, který likviduje v závodech jednoho jezdce za druhým. Však asi nemusím nadhazovat, že právě proti tomuto násilníkovi si to rozdáte ve finále celé ligy. ![]() ![]() ![]() Kromě této kampaně se ještě účastníte již krapet uvolněnějších lokálních šampionátů, umístěných nejdříve do evropských, později i do amerických a asijských měst. Pro začátek ale jistě šáhnete po krátkém tutoriálu a tvůrci oproti původní PC verzi již nezapomněli ani na multiplayer, nabízející ale toliko pouze samostatné závody online a ve splitscreenu. Obligátní rychlý závod je pak nutností danou na oltář tradice, ale asi nejzajímavější jsem spatřoval další režim výzev, jenž vás opět vskutku tradičně odměňuje pěkným balíkem peněz za splnění různých úkolů. Sestřelení daného počtu protivníků, sběr daného počtu bonusů na vozovce, nebo zlikvidování okolí trati vždy zesumíruje pěkný bakšiš, který zde funguje jako platidlo za nová auta, jejich vylepšení, i nové zbraně. Drobností už je pak možnost změny barvy prvků vozů, popř. taktéž prodej nepotřebných věcí zpět. Tento systém ale není zcela domyšlený, protože později už si nakoupíte prakticky cokoli, takže dokonale vytuněné vozidlo už v dalších závodech ani nemá cenu nějak dále piplat nebo měnit. Po startu pěkná mela Takže když máte vybraný a vyzbrojený vůz, je načase vybrat si závod a postavit se na startovní rošt. Kolem vás to tůruje až 9 dalších závodníků, kteří se po startu okamžitě vyřítí vpřed na cestu, zpravidla vedoucí na dvě kola. A po chvíli se všem odemknou zbraně a nastává taková mela a chaos spíše v tom horších duchu, že i ta třetí světová nemohla být takový bordel! Jen si uvědomte, že musíte jednak držet plyn a korigovat směr jízdy, druhak do toho pálit pomocí poloautomatického zaměřování po protivnících vpředu lehkou i těžkou zbraní, přitom je ještě záhodno sbírat powerupy a bonusy, hlídat si cestu, abyste to nenaprali do překážky, a v některých typech závodů se po vás chce dokonce i manuální řazení! ![]() ![]() ![]() Osobně mi tak oči ani prsty skoro nestíhaly zvládat ten až moc velký šrumec na trati, jenž naštěstí po roztahání jezdců po jednom kole vždy trochu utichl. K ovládání zbraní, kdy je každý typ namapován na jedno z geometrických tlačítek, nemám výhrad, ale ta kombinace s plynem, brzdou, nitrem a děním na trati už bohatě stačí na to, aby se vám po chvíli rozprskla hlava na obrazovku. Rychlost totiž málokdy klesne i bez nitra pod dvě stě kilometrů, všichni pálí po všech a nikdo pořádně neví, kdo je kdo. Občas to prásknete do traverzy rozdělující trať, nebo vyskočíte na skokánek, přičemž následný zpomalený záběr vám ten celý závod spíš vždy rozruší. No a někdy se na ten skok samo že netrefíte a rozmlátíte se na padrť ještě před cílem. A to si v tomto masakru ještě hledejte pohybující se bonusy pro zrychlení nebo štít na vozovce, sestřelujte některé okolní budovy, nebo prorážejte sudy s klouzavým olejem proti jezdcům za vaším zadkem! Alespoň že se nedá vyletět z trati díky těm mantinelům, nicméně i tak jsem jízdní model neshledal moc povedeným, protože auta do zatáček dosti nepřirozeně smykují, takže nějakému tomu broušení plechů se stejně nevyhnete. ![]() ![]() ![]() Ono čistě řídit vůz je zde docela šichta, zejména když vozidla zatáčí zcela mimo fyzikální zákony a ustát takový bodovaný smyk není taktéž nic lehkého. Jestli má arkádové závodění potěšit intuitivním, byť ne zcela reálným jízdním projevem, v Resurrection se nic podobného nedočkáte. Je tak velká škoda, že se sice můžete vyžít při masakrování soupeřů, ale když přitom musíte s největším vypětím stále štelovat volant a nadávat na špatně projeté úseky trati, něco zde není v pořádku. Jedu, jedu na suchu Pokud vytrvale střílíte bez pečlivého vyzobávání další munice na trati, posléze se klidně jako já dočkáte neblahé skutečnosti, kdy se ocitnete v závodě zcela na suchu bez jediné kulky, což je pak velice mrzuté. Při takovém chaosu ještě šetřit náboji, to ať po mě proboha nikdo nechce! Naštěstí si ten nepořádek v závodě můžete na požádání trochu uklidit, protože před jízdou si zpravidla vybíráte až ze čtyř definic pravidel, jež mají vliv na to, co se po startu všechno bude dít. Moderní styl kombinuje všechno dohromady, tedy zbraně i powerupy, ale ten klasický inspirovaný starou předlohou již více dává na pečlivé řízení, protože zakáže powerupy na trati – ale také respawny. Radikálnější je ještě více styl rally, jenž pro změnu zcela zruší zbraně a powerupy zase nechá. Nu a ve volných podnicích si můžete svůj styl nastavit pak již zcela svobodně. To považuji za velké prozření autorů, protože jinak by mě ten chaos v moderních závodech asi po chvíli přestal bavit. A hlavně trochu stereotypním jízdám v kampani, kde vám s každým závodem bohužel ubývá soupeřů, to přináší alespoň krapet té rozmanitosti, kdy si zvolíte styl, jenž vám zrovna nejvíce sedne. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Doslova katastrofická grafika Díky tomu, že města tvoří veskrze stejně jen sterilní kulisy stále stejné a široké dálnice, po které se závodí, nenabízejí lokace moc věcí pro blahodárné spočinutí oka, jež se mhouří už jen z přímo postapokalyptické grafiky velmi hrubého zrna bez vyhlazování, která by si mohla dát rovnou odchod zpátky do předchozí generace konzolí a ještě by na cestu dostala dvacet na holou. Jak to říct slušně…, no vozy i tratě jsou prostě na možnosti PS3 nevzhledné až běda, co taky chtít od pochmurného světa, kde vám Geiger-Müllerův počítač tiká častěji a lépe, než nezničitelné hodinky Prim, co přežijí každý atomový výbuch. Jestli tento duch zmaru chtěli tvůrci podpořit i příšernou grafikou, tak to se jim povedlo dokonale. Ony ani ty zvuky nejsou také moc libé, zbraně skoro neslyšíte, načež motory zní spíš jako ucpané vysavače, než silné stroje. Aspoň, že řízná hudba se pro takový žánr hry skvěle hodí. ![]() Stáhněte si: PC demo Související články: Novinky... |
Michal Jonáš | |
autorovi je 30 let, pracuje jako IT specialista v právní firmě a herní novinařině se věnuje skoro 10 let v mnoha internetových i tištěných médiích; vede si www.gamesblog.cz; mezi jeho záliby patří modelářství a deskové hry |