Dark Horizon - recenze
4/10
zdroj: tisková zpráva

Dark Horizon - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

8. 2. 2009 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Po čase se opět dá vypravit do mezihvězdného prostoru a stát se pilotem bojujícím o budoucnost lidstva. Nebo to vlastně vůbec není vesmírný simulátor?

Autor: Nostromo
Publikováno: 8.února 2009
Verze hry: finální/PC/anglická
Doba recenzování: 1 týden


Po čase se opět můžete vypravit do mezihvězdného prostoru a stát se pilotem bojujícím o budoucnost lidstva. V lítém boji se utkat s mocným protivníkem. S lodí, jenž si za ušetřený peníz můžete přetvořit k obrazu svému

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ujasnění žánru
Dark Horizon je čistokrevná arkádová střílečka, by't se nám tvůrci snaží namluvit, že se jedná o vesmírný simulátor se silnou RPG stránkou a s velkou rozmanitostí misí. Stačí odehrát půl hodinky a je jasné, že tady označení simulátor není přesné. Nezanedbatelný počet misí z celkových dvaadvaceti je věnován prostému úkolu - sestřelte všechny stíhačky ve vašem dosahu. A v tom málu, co zbývá, je náplň víceméně stejná, pouze s jiným pojmenováním. Místo všechny znič, je napsáno doprovoď, ochraň, případně něco podobného ale vždy se jedná o zničení daného počtu nepřátelských sil a sem tam nějakého turretu či platformy.

Ani přítomnost wingmanů a možnost jejich ovládaní, přes několik jednoduchých příkazů typu útoč na můj cíl, ústup nebo braň, nepovyšuje Dark Horizon nad ostatní střílečky. Samozřejmě pouhé sestřelovaní protivníků nečiní ze hry arcádu, i v tom nejsofistikovanějším bojovém simulátoru jde především o zničení nepřátel. Forma jakou se to děje, dělí hry na arcády a simulátory a Dark Horizon rozhodně patří mezi arcády. Na tři funkce u každé klávesy zapomeňte, stačí myš a jeden prst datlující do tří čudlíků. Zkrátka základní premisa je prostá, jste tu vy a tuny stíhaček a na konci hry byste měli zbýt jenom vy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Příběhové pozadí
Příběhu v Dark horizon můžeme vyčítat ledasco, jen ne originalitu a netradiční pohled na věc, neb je šablonovitý až hanba. Vaší herní inkarnací se stane armádní pilot - strážce třetího stupně, a hnacím motorem příběhu, boj proti mimozemské entitě zvané Mirk. Rozpínajíc se vesmírem pohlcuje vše, co jí stojí v cestě. Naštěstí (možná i bohužel), nepřítel není reprezentován roztahovačnou hrudkou zeleného slizu ale normálním kosmickými plavidly.

Ovšem v zásadě je nepodstatné, komu čelíte. Stejně tak mohla být úhlavním nepřítelem, třeba odštěpenecká frakce z měsíce, nebo naštvaní zneuznaní malíři. Poněvadž pořád jen střílíte stíhačky a je jedno, kdo nebo, co je ovládá. Sice musíme nechat, že příběh je na poměry obyčejné střílečky vcelku prokreslený a nesmrskne se jen na dvě věty před misí, ale je podán tak nudným, rozvláčným způsobem, že jen těžko odoláte pokušení každé intermezzo odklepnout.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Hlavně jednoduše
Téměř každý herní mechanismus, odkazuje Dark Horizon do hájemství her nenáročných na používání mozku, u kterých si rychle osvojíte ovládaní. Na nedostatek akce si nemůže nikdo stěžovat. To samozřejmě není na škodu, ale je potřeba si to říct, protože pokud byste kupovali podle popisu na krabici, překvapení by mohlo být nemilé.

Můžeme začít hned pohledem na bitevní scénu, jasně popírající simulátorovost, vždy't lze koukat na raketku jen dvěma pohledy - ze zadu, nebo se na vesmír dívat z jednoduchého kokpitu. Funkčními kamerami není obsazena jediná klávesa F, jak je tomu zvykem u opravdových simulátorů. Samozřejmě nelze tvrdit, že se jedná vyloženě o chybu, množství kamer není určující, ale je to věc, kterou tvůrci zařadit mohli. Přeci jen používat to nemusíte, ale více pohledů není nikdy na škodu, nota bene u střílečky odehrávající se v trojrozměrném prostoru; a když nic jiného, hezky se na to kouká.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Další arkádovitost spočívá ve střílení a zbraňových systémech. Jedno myšítko pálí z laseru, druhé střílí rakety. Žádné složité zaměřovaní, prostě jen držet zaměřovací kříž ve správném místě a pálit dokud se neobjeví výbuch. Jediné čím je střelba vylepšena, je možnost zchlazení nebo ohřátí lodě. Jejím zahřátím zvýšíte dočasně kadenci, ovšem přijdete o štíty. Naopak jejím podchlazením sice rapidně snížíte výkon motorů a zpomalíte kadenci laseru, ale na oplátku dostanete, opět dočasnou, radarovou neviditelnost. Sice se nejedná o nic převratného, maskovací technologie jsou přítomny snad v každé vesmírné střílečce, ať už striktně stimulátorového typu či obyčejné arkády, ale využitelnost je vcelku velká. Šikovnější hráči se pravděpodobně obejdou i bez toho, ovšem s aktivním používáním je hra o poznání zábavnější a jednodušší.

 RPG podle Paradoxu
Nedovolit hráči upravovat si image panáčka či rakety, jenž ve hře ovládá, se dnes bere skoro za kacířství. Hráč má dobrý pocit, že si sestavil něco vlastního, designér se tak zbaví zodpovědnosti a všichni jsou spokojeni. Takže i v Dark Horizon si můžete uplácat vlastní design vesmírného vozítka. Tvůrci dospěli k závěru, že možnost výměny lodních částí je opravňuje k označení - Dark Horizon hra s RPG prvky. Ovšem elementy jsou to tak nicotné, že si jich nejspíš ani nevšimnete. Výměna probíhá před každou misí. Můžete si nachystat nejvhodnější stíhačku pro danou misi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

Pustý vesmír
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vesmír je mrtvý. Tedy ne, že bychom vám chtěli sdělit převratnou novinku o pustosti vesmíru, ale bývá zvykem ten herní něčím zaplnit, aby hráčovo oko mělo na co koukat. Ne však v Dark Horizon, tady je vesmír téměř stejně pustý jako ve skutečnosti. Jediné co tvoří kulisu, jsou šutry, obrázek planety na pozadí, šmouhy neboli mlhoviny a nějaké lodě či vesmírné stanice. Celkově působí hodně strohým dojmem. Ruku v ruce s fádním designem okolního vesmírného prostoru, jde snad ještě fádnější zvuk. Veškeré efekty zní naprosto nedomrle, střílení z laseru jak myší pšouk a výbuch asi nahráli tím, že plácali do stanu.

Máte-li pocit, že Dark Horizon je nemastný neslaný, máte pocit správný. Těžko ho lze komukoliv doporučit. Ale stejně tak těžko, kohokoliv vysloveně odrazovat. Hra plyne bez drhnutí, jenomže nějak extra nebaví. Těžko budete ve škole či práci myslet jen to, jak odpoledne sestřelíte pár stíhačů.

TRAILER

zdroj: Archiv


Stáhněte si: Demo, Patch

Související články: Novinky...

Nostromo
autor ve svých 27 letech, po odehraném větším než obrovském počtu FPS her, stále nepohrdne kvalitní 3D akcí; pořád čeká na nástupce svého oblíbeného Diabla a Planescape Torment; čekaní sí krátí prací, která ostatním umožňuje používát cokoliv na elektřinu.




 
 
Nostromo
Smarty.cz

Verdikt:

Průměrná střílečka bez jakýchkoliv zajímavých nápadu. S naprosto nenápaditou skladbou misí. Neustále sestřelovaní nepřátelských stíhačů omrzí někde za půlkou. Dark Horizon je chladnější než vesmírná prázdnota.

Nejnovější články