Autor: Agile Publikováno: 4.února 2005 | Verze hry: finální/česká Doba recenzování: 10 dnů |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Mise, módy ![]() Boje jako ve Worms Systém boje je naprosto identický s tím, na jaký jsme zvyklí z Worms. Vše se odehrává na tahy, kdy na provedení určitého úkonu získáte nějaký čas a po ten si můžete dělat, co se vám zlíbí. Z tohoto důvodu si hru rychle osvojíte, nicméně i přesto vám doporučuji projít si přiložený tutoriál, protože by vám mohlo něco podstatného uniknout. Oproti Wormsům se veškeré boje neodehrávají na ostrůvcích obklopených vodou, ale na vesmírných planetkách. A právě s tím bylo počítáno, jelikož co planeta, to jiná gravitace a jiné podmínky pro boj. A právě na ty se musíte rychle adaptovat, pokud chcete uspět. Původně možná zajímavý nápad ve výsledku příliš nevyšel, protože než se stačíte přizpůsobit, hurá na jinou planetu a celé martyrium začíná nanovo. S bojem na blízko by to nebyl až takový problém, protože se to skoro nijak neprojeví. Potíž nastane v okamžiku, kdy budete chtít zlikvidovat oponenta na druhé straně planety. Váš útok tak často bude neefektivní a brzy zjistíte, že mnohem lepší je za protivníkem dojít pěšky. ![]() ![]() ![]() Umělá inteligence a obtížnost Před každou z mísí máte možnost si vybrat úroveň umělé inteligence a tím pádem určit i obtížnost hry. Celkem tu jsou k dispozici tři stupně – lehká, střední a těžká. Přičemž každá z nich neovlivňuje pouze chování počítačem řízených oponentů, ale některé z nich způsobí drobné změny v systému hry. Tak třeba v případě lehké není čas na splnění mise nijak ![]() Vlastní chování nepřátel je relativně na úrovni. V závislosti na jejich AI se jim daří v boji proti vám více či méně. Například jestliže nejsou příliš mozkově vyvinutí, není u nich problém vás netrefit takřka z několika málo metrů. Naopak jsou-li inteligentnější, budou při střelbě neskonale přesní a vy si musíte hlídat každičký centimetr kůže. Škoda, že na počátku je hra poměrně těžká. Každopádně ve všech případech se vaši protivníci snaží využít veškerý možný čas k různým přesunům, útokům aj., prostě ani vteřinka u nich nepřijde na zmar. Právě proto se všechno neuvěřitelně vleče a vy se asi mnohdy budete nudit. Po každém z tahů je také vhodné někam se ukrýt. K tomuto účelu mohou dobře posloužit nejrůznější objekty v terénu, jako jsou ploty, kameny, chatrče nebo stromy. Zbraně, jejich nákup a sbírání ![]() Měnu na nákup zbraní ve hře představuje zlato, jehož bedničky jsou roztroušeny různě po planetě v každé z misí. V té samé formě lze narazit i na zbraně, avšak nikdy před jejich sebráním nevíte, o co se jedná, proto není problém vzít něco, co již máte (a za co jste utratili cenné zlato). ![]() ![]() ![]() V míře originality jednotlivých zbraní se tvůrci příliš nepředvedli. Kvalita je tu nahrazena kvantitou a před námi tak stojí víceméně standardní výbavička, jako jsou různé bazuky, granátomety, kulomety, nejrůznější typy bomb nebo mnou oblíbený letecký útok. Vítaným osvěžením jsou pak jen zbraně na boj zblízka, kdy je možné nepřítele uhodit třeba golfovou holí, masívní žehličkou a jinými dalšími povedenými věcmi. K tomu všemu si můžete připočíst nejrůznější vychytávky, jako jetpack, dočasnou neviditelnost nebo ochranné silové pole. Pro rychlejší přesun se vyplatí také využívání katapultů nebo nejrůznějších posuvných plošinek. Zpracování ![]() Dění okolo vás sledujete z pohledu třetí osoby díky kameře, která je umístěna někde nad zády vašeho zvířátka. V případě nutnosti máte pak možnost se přepnout do pohledu vlastních očí, což se hodí hlavně při střelbě na nedaleké nepřátele. Další z možností, jak na planetku nazírat, je styl alá Populous. V tomto případě ji vidíte pěkně zmenšenou, můžete si jí libovolně rotovat a přibližovat. Jednoduché, užitečné a efektivní. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Hudba a ozvučení Nejvíce se vám do paměti vryje hlas Jana Přeučila. Ten se postaral o kompletní nadabování všech animací ve hře a také několika hlášek k popisu bojových jednotek. Se zbytkem audio stránky to až tak slavné není. Creature Conflict totiž obsahuje pouhé čtyři ambientní skladby o délce 5-6 minut, což jak asi uznáte není mnoho. Aby toho nebylo málo, jsou všechny lidově na jedno brdo a působí tak nějak neslaně, nemastně. Zvuky se – trochu dle očekávání – v mnohém podobají Wormsům. Jejich kvalitě toho ve výsledném kontextu mnoho nelze upřít, jelikož nepostrádají v mnoha případech jistou dávku bizarnosti. Hlášky zvířectva jsou na tom podobně jako hudba a tak nějak vám budou splývat, i když je to docela škoda. Resumé ![]() Stáhněte si: Trailer... Související články: Novinky... |
Agile | |
autorovi je 19 let, nejraději hraje akční hry a RPGčka, občas si odpočine u nějaké příjemné adventury a ulítává na sci-fi a cyberpunku |