Autor: Agarwel Idiriz Publikováno: 27.července 2009 | Verze: PC/Steam/anglická Doba recenzování: 2 týdny |
![]() ![]() ![]() Jako vejce vejci Největším nedostatkem předchozí verze byla její krátkost. Deluxe vydání již obsahuje téměř stovku úrovní, které jsou zároveň největším zklamáním. Protože nakreslit můžete cokoliv a kamkoliv, tak je řešení velice jednoduché. Často lze úroveň dokončit jedním tahem pera. Nemluvě o velmi časté recyklaci nápadů. Úrovně se sice snaží být nápadité. A motivovat vás například k překonání propasti pomocí kladky. Ale když stačí nakreslit rovnou čáru přes propast a lehce kuličku popostrčit, padá level-design těžce na ústa. ![]() ![]() ![]() Crayon Physics Deluxe má tedy skvělý nápad, skvělé provedení, ale vůbec nevyužívá svůj potenciál. A přitom myslím, že by stačilo málo. V úrovních vyznačit místa, do kterých nelze nic nakreslit. Případně i zóny do kterých nesmí kulička spadnout. Tím by mohl být hráč nucen překonávat překážky oklikou a používat katapulty či vozítka k prokličkování zakázaných oblastí. V současném stavu se řešení rychle stává rutinou. A hru není problém dokončit během jednoho večera. Herní dobu si lze protáhnout v editoru, který umožňuje maličko více volnosti. Zde lze konečně přidávat i zmíněné rakety, aplikovat působení neviditelné síly nebo připínat obrazce pevně na pozadí. Vytvořené dílo lze následně nahrát na internet a sdílet. Je jen škoda, že uživatelské levely musíte stáhnout externě přes internetový prohlížeč. Sdílení zabudované přímo ve hře by bylo pohodlnější. A do drobných nedostatků technického rázu, musím zahrnout i nepodporu širokoúhlých rozlišení. Hodně peněz za málo muziky Jako největší zápory hry vidím cenu a přehnaná očekávaní samotných hráčů. 20 dolarů je, za takovouto hříčku, skutečně mnoho. A samotná výhra nezávislého festivalu hře, dle mého názoru, spíše uškodila. V zásadě se o žádné zklamání nejedná. Hra přináší to, co slibovala a co jsem od ní očekával. Dotažení původního konceptu do konce a přidání více úrovní. Bohužel vítězství dostalo titul i do podvědomí hráčů, kteří nevěděli o co jde. Od vítěze potom čekali nejlepší nezávislou hru roku, přestože takové cíle si autor nikdy nekladl ani nesliboval. ![]() ![]() ![]() Původní freeware hříčka byla uznávaná za originalitu. Pokračování už má stíženou situaci, protože již stihla vyjít podobná konkurence. Jmenoval bych například Zany Doodle nebo freewarovou hříčku Phun. Tato hra sice neobsahuje žádné hádanky ani levely. Pouze sandbox mód. Ale je freeware a přináší bohatší možnosti editace, včetně simulace kapalin. Stáhněte si: Demo, Trailer |
Agarwel Idiriz | |
autorovi je 25 let, pracuje v IT odvětví, volný čas tráví hraním her, o nichž pak píše na svém blogu; nejvíce si potrpí na kvalitní příběh a herní svobodu, RPG, budovatelské strategie, případně propracovanější simulátor |