![]() ![]() ![]() O izometrickém zobrazení se rovněž mluví i jako o pseudo 3D, což lze vyložit tak, že zobrazení je ve své podstatě pouze 2D, ale navenek se tváří jako 3D. V případě Conquestu je tímto šidítkem výborně vypracované pozadí vesmíru, které má vizuální hloubku, ale opravdu jen vizuální. Nicméně další součásti herní mapy jako planety, asteroidy, budovy, lodě a další jednotky nesou už znaky toho opravdového třetího rozměru. Díky tomu lze celou mapu libovolně natáčet, přibližovat či oddalovat - je to velmi jednoduché a dokonale přehledné. Ovšem pokud by se vám přeci jen zdálo, že jste si natočili pohled nějak nesprávně, stačí jedno zmáčknutí tlačítka na ovládacím panelu a pohled se vám opět vrátí do původního nastavení. Příběh ala Starcraft ![]() Samotná hra ale už naštěstí nese znaky řady inovací, takže na prvotní pocit jsem brzy opomněl a vrhnul se s chutí do hry. V prvé řadě člověka upoutá systém výstavby vesmírných základen. Ty můžete stavět pouze kolem planet a na každou planetu se vejde v průměru tak 8 budov. Obranu vašeho vesmírného komplexu mohou zajistit laserové věže, které lze umístit do volného prostoru vesmíru. Neméně důležitou součástí chodu vaší základny je i systém získávání zdrojů. Je třeba získávat rudu z asteroidů (tu lze také získat recyklováním zničených lodí, v některých případech se bez recyklace vůbec neobejdete) a také vysávat mlhoviny, kterých je hned několik druhů odlišených barvami. Některé mlhoviny jsou však natolik toxické, že dokáží propálit i štíty vašich lodí, takže je třeba si občas dávat bacha :) ![]() ![]() ![]() Limitovaný počet budov a jednotek Další důležitou složkou je nábor lidí, kteří tvoří posádku stanic a vašich strojů. Lidé se pochopitelně netěží, ale získáním planety vám vždy nějací člobrdové přibudou. Posledním důležitou hodnotou je počet volných „Command Points“ (CP), který vám ukazuje kolik ještě můžete vyrobit jednotek a staveb. Nicméně v jednotlivých misích jsou počty celkových Command Point dost ostře limitované, což je pěkný opruz, protože musíte stavět menší flotily a pořád doplňovat ztráty, když se vám zničením vlastních mašin uvolní pár CP. Navíc vlastně ani nelze použít taktiku, kdy byste si své síly rozdělili do menších seskupení a účinně zaútočili na protivníka z několika stran. Důvodem je opět fakt, že na to prostě nemáte dostatek CP. V kampani jsem nezaznamenal, že by se celkový počet CP přehoupnul přes počet 100 a to do toho musíte zahrnout jak všechny budovy, tak i harvestery, zásobovací lodě a další stroje. Na čistě bojové prostředky toho pak už moc nezbývá, což je možná trochu škoda. Pokud byste ale hráli v multiplayeru, tak tam si počet CP můžete sami nadefinovat na daleko vyšší úroveň, tam už to záleží jen na vás. Červí díry ![]() Úzce s tím souvisí i náplně misí, které jsou tím pádem docela rozmanité. Například musíte proniknout do nepřátelských teritorií a vytěžit tam drahocennou mlhovinu, jinde zase zablokovat červí díru a hlídat ji před nezvanými hosty atd. Hlavním cílem ale, jak už ostatně u strategií bývá, je anihilace nepřátelské rasy, takže vždy stejně jde o to, jak protivníka vymýtit. V každé misi máte také řadu podúkolů, které je rovněž třeba plnit. Skoro vždy s vámi do mise půjde i nějaká ta jednotka o kterou nesmíte přijít, protože je to jedna z hlavních postav celého dění. Něco podobného bylo opět ve Starcraftu, ale v tomto případě nemám výčitek, tento jev se vyskytuje i v řadě dalších her a určitě to není na škodu. Conquest se jinak hrál celkem bezproblémově, po všech těch složitějších kouscích je to opravdu spíše oddechovka a vcelku nenáročná hra. Orientace ve 2D prostoru je vynikající a ovládání jakbysmet. ![]() ![]() ![]() Jednoduchost a přehlednost výhodou Grafické zpracování umožňuje maximální rozlišení 1024x768 při 32-bit barvách a spolu se skvělým pozadím, různobarevnými mlhovinami a efekty vyzařujícími červími děrami, je docela se na co koukat. 3D jednotky už na tom tak dobře nejsou, zde by to chtělo ještě zapracovat. Nevyhnu se tu srovnání s 3D jednotkami Homeworldu nebo Far Gate, kde je to ale úplně o něčem jiném. Jediné, co vám mohu doporučit - raději moc nezoomujte pohled, vše vypadá lépe z trochu větší dálky. Na druhou stranu musím ale zdůraznit, že Conquest bude dobrým řešením i pro slabší počítače, protože není tak náročný jako jeho plnohodnotní 3D kolegové. ![]()
|
- Vývojář:
- Fever Pitch Studios
- Vydavatel:
- Ubisoft
- Platformy:
- PC
12. 9. 2001 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |
Narozdíl od Homeworldu je Conquest: Frontier Wars návratem ke starým dobrým 2D vesmírným strategiím, což ale není na škodu.

- Vývojář:
- Fever Pitch Studios
- Vydavatel:
- Ubisoft
- Platformy:
- PC