Combat: Task Force 121 - recenze
4/10
zdroj: tisková zpráva

Combat: Task Force 121 - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

26. 4. 2005 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Magické slůvko sleva začíná požírat celý náš svět. Všichni ji hledají, ale jen pár vyvolených za své peníze dostane to, co čekali. Chcete FPS alá Counter-Strike na Unreal enginu s nervy drásající kampaní i multiplayerem?

Autor: Pavel Oreški
Publikováno: 26.dubna 2005
První česká recenze této hry zdroj: tisková zpráva Verze hry: finální/anglická pro PC
Doba recenzování: 10 dnů

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Než začnete číst následující recenzi, prosím, abyste minutku věnovali novince, která u nás o Combat: Task Force 121 (dále jen CTF 121) informovala. Hotovo? Z tiskové zprávy a následného představení CTF 121 mám pocit, že by tahle hra měla být nabitá originálními nápady, super grafikou a neutuchající hratelností. A navíc za lidovou cenu 20 dolarů (500 ,-), která představuje klasický budget a to se někde projevit musí. Nebo že by autoři kdysi revolučních Spec Ops vstoupili do svazu mladých komunistů a už se jim hnusí prodávat hry za přemrštěnou cenu?

První varovným signálem je to, že taktická first-person akce CTF 121 byla oznámena v půli března a od konce minulého měsíce se už prodává. O přísně utajovaný projekt asi také nepůjde. Tak dobře, tajemství vám odhalím hned na začátku. Tak krátkou hru jako je CTF 121 jsem zkrátka ještě nikdy nehrál. Ani jsem nestihl sníst borůvkový koláč a už bylo zdolána.

 A je to venku!
Déle už jsem to skutečně držet nemohl. V půl dvanácté jsem CTF 121 nainstaloval, nastavil ovládání a grafiku a v půl třetí jsem shlédnul finální titulky. Že to není tak málo? No dobře, ještě jsem se stihl podívat na polední zprávy a po nich krátce vyzkoušet druhou hru, která mi zrovna kurýrem přišla na recenzi. To mi dává něco málo přes dvě hodinky čistého času na střední úroveň. Během nich projdete deset misí, které jsou spojeny jakýmsi povstaleckým příběhem. Odehrává se v Jižní Americe, což je oproti ostatním hrám docela změna. Tedy pokud to Jižní Amerika je. Briefing jsem si přečetl jen jednou, pak mě to přestalo bavit a hned jsem raději šel do aktuální mise.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Můžete navolit i těžší obtížnost, ale ta hru prodlouží jen kvůli tomu, že vám soupeři ubírají tolik zdraví, že po čtyřech – pěti zásazích padáte k zemi. A věřte mi, že se přímé konfrontaci s nimi nevyhnete. Ona je tahle hra na ní doslova založena. Málokdy potkáte více jak dva povstalce a většinu času s nimi bojujete v prostorech pro klaustrofobika ne příliš vhodnými. Z toho vychází, že obtížnost Hard je jen pro tzv. masochisty-opakovače.

Ve hře není funkce SAVE, což mi osobně nevadí, ale je použit konzolový systém checkpointů. Každá úroveň je rozdělena do tří nebo čtyř úseků, které musíte projít bez zaváhání. Trochu tristní je, že když chcete nahrát pozici a vrátit se o kousek zpět, do počítače se znovu načítá celý level i s briefingem. Ale co, o jeden klik navíc nikoho nezabije.

 Seškrtaný rozpočet
Pořádně zabrat dostaly různé aspekty hry, jako třeba zbraně. Pistol, brokovnice, útočná puška s granátometem, sniperka, nůž a těžký kulomet. Jenže hlavní zbraň můžete nést jen jednu a tu vám před začátkem mise asi vybírá Santa Klaus. Útočný arzenál se nedá označit ani za nápaditý, natož realistický. Stejných zbraní jsme si užili v jiných hrách ještě více než vysvětlení bývalého pana premiéra o původu peněz a realistické jsou stejně jako jeho představy o průhledném financování. Žádné balistické trajektorie, zkrátka kam zamíříš, tam dopadne kulka.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

S rozmanitostí nepřátel je to stejné. Dva modely - jeden v košili, druhý v tričku. Doslova katastrofální je umělá rádobyinteligence. Terorista obvykle čeká, až přijdete před mušku. Udělá dva kroky vzad nebo dva vpřed, případně jeden za roh, ale většinou se nepohne vůbec. Kooperace nepřátel nulová, granáty nehází, mají nekonečně nábojů a je dobré je trefovat do hlavy. To zemřou tak po třech zásazích, jinak po pěti.

 Hurá na výet
Jednou z mála věcí, která si zaslouží pochvalu, je rozmanitost prostředí. Skoro v každé misi se podíváte jinam. Začnete na ropné plošině, pokračujete přes rafinérii, džungli, chudinské čtvrti s malými dřevěnými baráčky a vše vyvrcholí v moderním centru města na nedostavěném mrakodrapu.

Horší už to je s designem úrovní. Když je v rafinerii jediný východ z nákladového prostoru do šaten zaměstnanců, jen přemýšlíte nad tím, jak kolem polonahých chlapů jejich kolegové valí sudy s naftou. Slumové městečko je také zajímavé - když se chce někdo dostat z bodu A do bodu B, musí projít dvaceti ložnicemi a patnácti obývacími pokoji spoluobčanů, normální cesta zde neexistuje.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Interaktivita začíná a končí u možnosti rozstřelit vybrané okno nebo sud. Kameny se nevalí, granáty odhodí jen nepřítele, nikoliv dřevěnou bednu vedle něj. S tím vším má dočinění použitá první generace Unreal engine, která poháněla třeba první díl Unrealu. Což o to, grafika není to nejhorší a určité momenty mi připomínaly scény z HL2 a jiných her. Hudbu jsem nějak nepostřehl a zvuky jsou jako by je někdo zmixoval s šumem a zdeformoval náhodnou křivkou. Takže se nedivte, až budete místo střelby pistole slyšet zpěv vězeňského sboru eunuchů pod taktovkou pana Kulínského.

 Multiplayer
Nepřehlédnutelný je díky šibeniční kampani multiplayer. Můžete si ho nacvičit s počítačem řízenými protivníky, kteří ale oproti slibům zvládají jen Deathmatch. Dále lze hrát po místní síti a internetu. Vyzkoušel jsem internet. Je pravda, že od vydání hry uběhlo pár týdnů, ale serverů, kde se dá hrát, spočítáte na prstech jedné ruky. Navíc jsou asi všechny za mořem a tak ping standardně přesahuje 200 ms, což je jak uznáte pro střílečku krutě moc. Nicméně hrát se dá a dokonce jsem dosahoval značných úspěchů. Mám pocit, že je to hlavně tréninkem z CS a tím, že CTF 121 hrají vesměs samí začátečnici.

Herních módů je opravdu osm: DM, TDM, CTF, King of the Hill a jeho týmová variace, Last Man Standing a jeho týmová variace a nakonec VIP. Síťové hře CTF 121 jsem nějakou dobu věnoval a nebyla to úplná nuda. Před začátkem si vyberete specializaci, která se odrazí ve zbrani a rychlosti. Zábava je to poměrně dobrá, na některých mapách i více než to, ale jiné jsou doslova utrpením. A to zvláště ty větší, protože i při plném počtu šestnácti jedinců, jsou velké mapy úplně prázdné. Navíc než se po svých (vozidla zde nejsou) doplahočíte za nepřítelem, uteče klidně půl i celá minuta. Nejhorší je, když vás pak někdo zabije, aniž byste stačili vystřelit a vy musíte celý pochod absolvovat znovu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Druhým problémem MP jsou zbraně, které nejsou právě vyvážené. Na sniperku zapomeňte, díky pingu do USA s ní jen obtížně kohokoliv trefíte. Těžký kulomet váží asi skutečně moc a tak se doba potřebná k přesunu nesnesitelně zvyšuje. Zůstávají tak vlastně tři možnosti – brokovnice, pistolka a nálože nebo útočná puška s granátometem. Moje oblíbená brokovnice se hodí jen do malých místností, nálože jsou nechutně účinné, ale zase si moc nezastřílíte a tak u většiny jasně vítězí poslední kandidát. A to je škoda, protože se celá protiteroristická akce zvrhává v Quaka s granátometem. Navíc když jste velmi dobří a ne a ne umřít, neradujete se dlouho, protože vám dojdou náboje a nové prostě nikde nejsou.

 Velké finále
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ačkoliv jsem většinu recenze zadupával Combat: Task Force 121 do země, není to zase takový propadák, uvážíme-li, že jde o hru za pět stovek. Jen se musíte připravit, že je všechno ořezané na životní minimum. Trvanlivost, počet levelů, uživatelské rozhraní, grafika, zvuky i multiplayer – na tom všem se šetřilo a je to sakramentsky znát. Ale jestli máte hluboko do kapsy, není to zase tak marná volba.

Stáhněte si: Video, Cheaty...

Související články: Novinky...

 
Pavel Oreški
autorovi je 25 let, pracuje jako grafik v celostátním deníku, píše občas i pro Level, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem)






 
 
Pavel Oreški

Verdikt:

Counter-Strike za rozumnou cenu, tak to byste slyšeli od Horsta Fuchse v teleshopingu. A opravdu, všechny důležité vlastnosti tahle hra má. Ale jen v tom nejnutnějším množství, tak aby se ještě dala k týmové multiplayerové střílečce číslo jedna přirovnat.

Nejnovější články