Autor: Matto Publikováno: 19.května 2004 |
Základní princip hraní Samotný princip hry je stejný jako v SS2 s několika novinkami a patřičnými změnami vzhledem k modernější výzbroji. Základem bojového uskupení je pěšák. Těch může být několik druhů a mohou být přiděleni jako obsluha i k těžším zbraním, jako jsou kulomety či děla všech druhů. Pak zde jsou specialisté jako pěšák typu „posádka“, z nichž složíte posádku tanku, tahače, náklaďáku či opravářského vozidla. Nebo ženista, důstojník, odstřelovač a další. Specialitou CWC jsou pak piloti, které, jak jinak, použijete v případě, že máte k dispozici letiště a na něm letadla či helikoptéry. Jak už je zvykem, jednotky můžete seskupovat do libovolných oddílů a přidělovat jim klávesové zkratky, udělovat různé rozkazy podle typu jednotky, řadit rozkazy do fronty a to celé za běžícího nebo zastaveného času. Každý scénář je pak složen z několika úkolů, které na sebe více či méně navazují a je jen na hráči, jak a v jakém pořadí je splní. Stejná grafika jako v Sudden Strike II Po grafické stránce se toho opravdu moc nezměnilo. Když se podíváte po okolních obrázcích, zjistíte, že hra je po grafické stránce skutečně shodná se svým předchůdcem, což vzhledem k době vydání SS2 (2002), je už poněkud vousaté. Nepopírám, že je to v zásadě hezké a koukat se na to rozhodně dá, nicméně v době, kdy i rok starý Blitzkrieg je graficky daleko lepší a detailnější, je to podle mého záporná vlastnost CWC. Grafické ztvárnění si navíc uchovalo některé neduhy, které mělo i v době SS2. Některé jednotky mají tak věrné a kvalitní maskování, že objevit je v podrostu je vskutku nemožné. Což je v případě, že s nimi máte hrát, vskutku značná nevýhoda. A nemusí to platit jen o malých pěšácích. Běžně se stane, že vám některý tank či nákladní auto zaparkují za domem, skalou či jen pod stromy a vy je prostě nevidíte. Další nedodělky A když už jsme i těch neduhů, tak budu pokračovat dalšími. Tady jde bohužel o zápory, které se objevily až v CWC a které bych tedy viděl jako významné. Má oblíbená strategie je pořádat mohutné dělostřelecké přepady. Udělám si tedy dvě skupiny složené jen z dalekonosných děl či raketometů (a přiřadím jim klávesovou zkratku), vhodně je umístím a vybavím dostatečnou zásobou střeliva a pak prostě a jednoduše přeořu nepřátelské opevnění, útočící tanky, cokoliv. Tedy tak jsem to dělal v SS2. Zde to nefunguje. Z označené skupiny totiž střílí jen jedno dělo, ostatní relaxují. Jedině v případě, že cíl je spatřen, střílí děla všechna … Rozhodně nemyslím, že by to byl záměr autorů. Na další chyby jsem narazil u některých scénářů. Stalo se mi totiž, že je nešlo ukončit. Když jsem zkoušel kampaň za Koreu, hned první mise spočívala v obsazení nepřátelského letiště a využití ukořistěných letadel k útoku na nepřátelský zásobovací sklad. Jenže ouha, letiště jsem obsadil, ale neměl jsem piloty. Ať jsem dělal cokoliv, neměl jsem je. Začal jsem tedy misi znova a hle, krátce po začátku přijel džíp i s piloty. Podle čeho se scénář rozhodl, že mi je poskytne, netuším. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Zvuky, multiplayer, editor Ještě abych dostál všem náležitostem - po zvukové stránce nejde o žádný převrat, ale o klasický standard. Rozhodně pěkné jsou hlášky jednotek, namluvené v odpovídajících jazycích. Takže se setkáte s korejštinou, arabštinou, jidiš, angličtinou, ale i ruštinou a třeba čínštinou. Hra dále umožňuje klasický multiplayer několika hráčů a nepostrádá ani editor, i když na můj vkus poněkud komplikovaný a uživatelsky nepřítulný. Stáhněte si: Demo, Přídavné multiplayerové mapy Související články: Novinky, Sudden Strike II recenze, Blitzkrieg recenze |
Matto | |
autorovi je 31 let a pracuje v soukromé vývojářské firmě jako softwarový inženýr; specializuje se na válečné strategie nejlépe s tématem druhé světové, ale nepohrdne ani pěkným simulátorem ze stejného prostředí |