Carrera Grand Prix - recenze

2. 1. 2002 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Adrenalin, rychlost, napětí... ale místo benzínu jen jiskřičky na stěrkách elektrických autíček kmitajících po autodráze. Vy ten pocit neznáte? Pokud ano, připomeňte si ho ve hře Carrera Grand Prix.

Autor: Xentar
Publikováno: 2.ledna 2002

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Adrenalin, rychlost, napětí... ale místo benzínu jen jiskřičky na stěrkách elektrických autíček kmitajících po autodráze. Vy ten pocit neznáte?

Návrat do dětství
Německá divize herního vydavatele Take 2 uvedla na trh novou závodní hru Carrera Grand Prix (dále už jen CGP) - tedy velkou cenu Carrera. Pokud vám poslední slovo příliš neříká, je to možná tím, že jste buď příliš staří nebo vaši rodiče neměli možnost obohatit vaše dětství o zážitky s autodráhou tohoto slavného výrobce. Přesně tak, CGP je počítačovým ztvárněním oblíbené chlapecké zábavy - závodění na elektrické autodráze.

Pokud si kladete otázku, zda má smysl pouštět se do podobného projektu, můžeme vás ujistit, že cenu to má. Jen málokdo má natolik velký byt, aby mohl věnovat celý pokoj své oblíbené hře, ke které se dostane jednou za týden, přičemž stavba trati zabere několik desítek minut. A to nemluvíme o tom, že jen málokdo má tak bohaté rodiče, aby dokázal postavit trať podobnou těm, které v prostředí virtuální reality lze vyprodukovat s prstem v nose. Jiná otázka je, nakolik se potenciálu atraktivního tématu podařilo využít chlapcům z Intelligent Games, kteří se zhostili vývoje CGP.

Jaký herní mód?
Instalace hry nezabere moc času, což je dnes poměrně vzácné. Hráče uvítá poměrně jednoduché menu stylizované do podoby závodního volantu, které nabízí dvě základní volby - ježdění a stavbu. Přepínače na "volantu" umožňují nastavení dvou herních módů - klasického, který využívá pouze originálních dílů autodráh Carrera přenesených do virtuálního světa, nebo arkádovitého, který na trať přidává nejrůznější vymyšlenosti od zrychlovátek a zpomalovátek až po přilnavé "pneumatiky".

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Obě možnosti mají svá pro a proti, ale častěji využívaným režimem bude přeci jen arcade. Druhý přepínač je ještě slibnější, nabízí totiž volbu mezi hrou hráče jednoho a soupeřením dvou bláznů na jednom počítači. Klasický splitscreen stále zůstává nejzábavnější formou boje dvou hráčů.

Další nastavení už je v celku běžné, na výběr je mezi rychlou jízdou bez dalších nastavení, jednotlivou tratí a šampionátem. Carrera Championship se skládá ze tří sérií podle obtížnosti tratí, kterých je v každém stupni 8. Teprve po vítězství v jedné trati můžete závodit na další trati v sérii. Závod na jednotlivých tratí umožňuje výběr z celkem 31 tratí, přičemž další okruhy je možné získat třeba stažením z oficiálních stránek hry. V době recenze už jich bylo k dispozici skoro deset.

Zastávka v boxu před startem
Co je ale u "simulátoru" autodráhy překvapivé, je zastávka v boxech před startem. Nejenže je možné volit mezi sedmi barvami vozu a šesti auty, ale možný je i tuning závoďáků! Pomocí změny dvou různých veličin (převod mezi zadními a předními koly a magnetického systému) je možné přizpůsobit chování vozu dané trati. Chování samotných autíček je charakterizováno podle tří standardních veličin, ovladatelnosti, zrychlení a maximální rychlosti.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Několik nudných obrazovek je za námi, a konečně se objevuje to, na co jsme celou dobu čekali. Kamera blízko nad vozidly zabírá obláčky dýmu od prokluzujících pneumatik. Je tu praporek a vozy se řítí obrovskou rychlostí do první zatáčky. Jezdec řízený počítačem se s šikanou bez problémů vypořádal, ale druhé vozidlo vyletělo do ochranné bariéry. Naštěstí jej technici dopravili zpět na trať a závod pokračuje... Obrovský looping se stal dalším problémem pro našeho jezdce, nyní se musel vrátit zpět, aby získal potřebnou rychlost k překonání této překážky. Ale počítačem řízený protivník už je v cíli. Závod končí.

Editor tratí
Obtížnost hry není nejnižší, autodráhová autíčka se přeci jen chovají mnohem nevyzpytatelněji než sporťáky, na které jsme z her zvyklí. Kupodivu se ale podařilo vystihnout ještě hranici, kdy je zábava pokoušet se o úspěch, a kdy už podobné snažení hraničí s nudou. Na tom, že hra dokáže udržet hráčovu pozornost poměrně dlouhou dobu, má zásluhu i technické zpracování. I když ničím nepřevyšuje průměr, odpovídá náplni hry. Stejně tak zvuky a hudba. Nenadchnou, ale ani neurazí, a v kombinaci s adrenalinovým závoděním, nejlépe ve dvou působí poměrně přesvědčivě.

Hlavním lákadlem CGP bude pravděpodobně editor tratí, který umožňuje vytvořit tratě omezené pouze jedním - vaší fantasií. K dispozici jsou všechny typu dílů autodráhy v neomezeném množství. Neměl by tak být problém vytvořit okruh, jehož zdolání bude trvat i několik desítek minut. Tedy pokud budete mít dost trpělivosti při stavbě. Stále je tu ale možnost použít další tratě stažené z internetu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jak to tak vypadá, správně jste pochopili, že nás přes všechny předpoklady Carrera Grand Prix až tak úplně neuchvátila. Důvod? Prostý! Stejně jako v případě jiné budgetové hry od Take 2 Loco-Commotion totiž existuje freewarová hra, která se námi recenzované minimálně vyrovná. PC Slot Cars společnosti Omicron nabízí také split screen, také mají editor trati, a vše se to vešlo do 15 MB! A Take 2 chce za Carrera Grand Prix 50-70 mařen.

Stáhněte si: Video (3 MB)

Xentar

Jakou hru si pořídíte vy? Carrera Grand Prix nebo raději obdobný titul PC Slots Cars, který je k dispozici zdarma?