Autor: Xentar Publikováno: 2.ledna 2002 |
Jaký herní mód? Instalace hry nezabere moc času, což je dnes poměrně vzácné. Hráče uvítá poměrně jednoduché menu stylizované do podoby závodního volantu, které nabízí dvě základní volby - ježdění a stavbu. Přepínače na "volantu" umožňují nastavení dvou herních módů - klasického, který využívá pouze originálních dílů autodráh Carrera přenesených do virtuálního světa, nebo arkádovitého, který na trať přidává nejrůznější vymyšlenosti od zrychlovátek a zpomalovátek až po přilnavé "pneumatiky". Obě možnosti mají svá pro a proti, ale častěji využívaným režimem bude přeci jen arcade. Druhý přepínač je ještě slibnější, nabízí totiž volbu mezi hrou hráče jednoho a soupeřením dvou bláznů na jednom počítači. Klasický splitscreen stále zůstává nejzábavnější formou boje dvou hráčů. Další nastavení už je v celku běžné, na výběr je mezi rychlou jízdou bez dalších nastavení, jednotlivou tratí a šampionátem. Carrera Championship se skládá ze tří sérií podle obtížnosti tratí, kterých je v každém stupni 8. Teprve po vítězství v jedné trati můžete závodit na další trati v sérii. Závod na jednotlivých tratí umožňuje výběr z celkem 31 tratí, přičemž další okruhy je možné získat třeba stažením z oficiálních stránek hry. V době recenze už jich bylo k dispozici skoro deset. Zastávka v boxu před startem Co je ale u "simulátoru" autodráhy překvapivé, je zastávka v boxech před startem. Nejenže je možné volit mezi sedmi barvami vozu a šesti auty, ale možný je i tuning závoďáků! Pomocí změny dvou různých veličin (převod mezi zadními a předními koly a magnetického systému) je možné přizpůsobit chování vozu dané trati. Chování samotných autíček je charakterizováno podle tří standardních veličin, ovladatelnosti, zrychlení a maximální rychlosti. Několik nudných obrazovek je za námi, a konečně se objevuje to, na co jsme celou dobu čekali. Kamera blízko nad vozidly zabírá obláčky dýmu od prokluzujících pneumatik. Je tu praporek a vozy se řítí obrovskou rychlostí do první zatáčky. Jezdec řízený počítačem se s šikanou bez problémů vypořádal, ale druhé vozidlo vyletělo do ochranné bariéry. Naštěstí jej technici dopravili zpět na trať a závod pokračuje... Obrovský looping se stal dalším problémem pro našeho jezdce, nyní se musel vrátit zpět, aby získal potřebnou rychlost k překonání této překážky. Ale počítačem řízený protivník už je v cíli. Závod končí. Editor tratí Obtížnost hry není nejnižší, autodráhová autíčka se přeci jen chovají mnohem nevyzpytatelněji než sporťáky, na které jsme z her zvyklí. Kupodivu se ale podařilo vystihnout ještě hranici, kdy je zábava pokoušet se o úspěch, a kdy už podobné snažení hraničí s nudou. Na tom, že hra dokáže udržet hráčovu pozornost poměrně dlouhou dobu, má zásluhu i technické zpracování. I když ničím nepřevyšuje průměr, odpovídá náplni hry. Stejně tak zvuky a hudba. Nenadchnou, ale ani neurazí, a v kombinaci s adrenalinovým závoděním, nejlépe ve dvou působí poměrně přesvědčivě. Hlavním lákadlem CGP bude pravděpodobně editor tratí, který umožňuje vytvořit tratě omezené pouze jedním - vaší fantasií. K dispozici jsou všechny typu dílů autodráhy v neomezeném množství. Neměl by tak být problém vytvořit okruh, jehož zdolání bude trvat i několik desítek minut. Tedy pokud budete mít dost trpělivosti při stavbě. Stále je tu ale možnost použít další tratě stažené z internetu. Jak to tak vypadá, správně jste pochopili, že nás přes všechny předpoklady Carrera Grand Prix až tak úplně neuchvátila. Důvod? Prostý! Stejně jako v případě jiné budgetové hry od Take 2 Loco-Commotion totiž existuje freewarová hra, která se námi recenzované minimálně vyrovná. PC Slot Cars společnosti Omicron nabízí také split screen, také mají editor trati, a vše se to vešlo do 15 MB! A Take 2 chce za Carrera Grand Prix 50-70 mařen. Stáhněte si: Video (3 MB) |
Xentar připravil: jd |