Autor: Kopulkon Publikováno: 4.ledna 2006 | Verze hry: finální/anglická/PC Doba recenzování: 1 týden |
![]() Záminku k vraždění osob v jiné uniformě zavdávají v CoD2 herní módy Deathmatch, Týmový Deathmatch, Boj o vlajku, Boj o rádio a nejoblíbenější z nich - Search & Destroy, tzn. Najdi a znič. Autoři tedy recyklovali multiplayer minulého Call of Duty i datadisku United Offensive, ale vypustili méně hrané Behind Enemy Lines nebo obdobu Battlefieldů nesoucí název Domination. ![]() ![]() ![]() Váleční veteráni na první pohled zaznamenají rozšířenou nabídku zbraní, která nyní čítá šest až sedm kousků za každou ze stran (i když třeba puška M1 Garand a samopal Thompson mají jak Britové, tak Američané). Mezi vražednými nástroji debutují pouze brokovnice a samopaly PPS42 a Grease gun. Největší překvapení ale pro ostřílené harcovníky nastane, jakmile ze zbraně poprvé vystřelí. Absence zpětného rázu umožňuje pohodlné kropení druhého konce mapy s poměrně značnou přesností. Naštěstí už po mapách nepobíhá tolik skákajících sprejerů, protože při pohybu zmizí ze středu obrazovky zaměřovací kříž, tudíž je střelba tímto způsobem poněkud ztížena. Jinak netuším, z jakého důvodu poskytli tvůrci tak obrovskou výhodu sniperům. Díky optice, která nyní zabírá téměř celý výhled, neztrácí odstřelovač přehled o situaci okolo sebe a díky funkci zadržení dechu může střílet s naprostou přesností. Navíc i zásah do lýtka se rovná jisté smrti, takže o zakempené frajery ležící v křoví s odstřelovačkou není nouze. ![]() ![]() ![]() Diskutabilní záležitostí je téměř okamžité uzdravení hráče poté, co do něj nasolíte několik ran z lehčí zbraně. Doplnění zdraví proběhne stejně rychle jako v singleplayeru, a proto je vhodné mířit na hlavu, jinak hrozí nebezpečí, že si vás ne úplně doražený soupeř později najde a vrátí vám to i s úroky. Na odlišný systém vrhání granátů a dýmovnic pomocí zvláštních kláves (namísto nutnosti granát nejprve zvolit a až pak jej házet) jsem si zvykl takřka ihned, protože funguje výborně. Co se týče zmíněných dýmovnic, lze narazit na servery, kde pro kouř nevidíte ani na krok. Musím také zmínit, že existuje spousta serverů, kde jsou dýmovnice zakázány a není možné používat třeba odstřelovací pušky či brokovnice. Podobných drobných modifikací existuje spousta, takže s trochou trpělivosti jistě naleznete tu svou, resp. svůj oblíbený server, který vám bude nejvíce vyhovovat. Mimochodem, ovladatelná ani neovladatelná vozidla se v síťové hře vůbec nevyskytují. Až dosud bylo vše relativně v pořádku, ale kamenem úrazu je v základní prodávané verzi CoD2 absence jakékoli ochrany proti podvádění. Ne že by snad podvodníci byli na každém kroku (to se ostatně nedá ani dost dobře poznat, pokud si hříšník dává trochu pozor), ale vede to k velmi častému osočování lepších hráčů, kteří mohou být třeba stokrát nevinní. Infinity Ward s dřívějším prohlášením, že komunita je dostatečně vyspělá na to, aby PunkBuster nepotřebovala, značně přestřelili. Inu pokušení je to pro některé příliš velké a programy umožňující například vidět nepřátele skrz zdi jsou tak snadno dostupné... Každopádně po hrozbě bojkotu je na leden slíben oficiální patch, který již má anti-cheatovací ochranu obsahovat. ![]() ![]() ![]() Bugy se nevyhnuly ani tak zásadním věcem, jako je procházení pevnými překážkami. Na mapě Burgundy jde s trochou cviku vstoupit do domu zavřeným oknem (bug1.jpg) a z bezpečného úkrytu pozorovat okolí. Často se také stává, že začnete střílet, lehnete, střílíte dál a hle – najednou prudce odjíždíte po břiše dvacet metrů daleko. Vedle těchto starých much jsem v CoD2 natrefil ještě na zbrusu nové. Například na mapě Brecourt, což je obrovská louka protkaná množstvím zákopů a křovin, vývojáři příliš nevychytali snižování detailů se zvyšující se vzdáleností. Jak je vidět na přiloženém screenshotu (bug2.jpg), pokud nezamíříte, můžete pohodlně pozorovat oblast, kde se krátce po startu kola zdržují vaši nepřátelé (v Search and Destroy) nebo místo poblíž americké vlajky (v Capture the Flag). Jakmile ale zamíříte, křoví se najednou objeví, nicméně vy už víte, kde jsou nepřátelští vojáci, a tak není problém keře propálit a připsat si další frag prakticky bez práce. Podotýkám, že tohoto efektu jsem nedocílil žádnými úpravami konfiguračních souborů ani jsem nepoužil cheaty. Oproti tomu je zasekávání zbraní ve zdech (bug3.jpg) jen kosmetickou chybou. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Vševědoucí kompas Některým hráčům rovněž vadí skutečnost, že se poloha vašich přátel i nepřátel zobrazuje na kompasu. Soupeře ale vidíte pouze tehdy, prozradí-li se nějak vašemu spoluhráči (například tím, že ho zabije). Netřeba dodávat, že toto zjednodušení přispívá ke zrychlení hry. To je sice ku prospěchu věci, ale třeba boje na menších mapách, jako je El Alamein, se občas zvrhávají až v prachsprostou řezničinu a průměrné kolo v módu Najdi a znič trvá přibližně minutu. To už je možná lepší jít hrát Unreal Tournament. Naštěstí na ostatních mapách se taktizovat dá. ![]() Stáhněte si: Demo, Patch, Videa, Trailery, Cheaty... Související články: Recenze (11/2005), Dojmy z dema (9/2005), Preview (5/2005), Novinky, Call of Duty recenze, Call of Duty: United Offensive recenze |
Kopulkon | |
autorovi je 18 let, studuje střední školu v Havířově, ve svém volném čase se věnuje překládání her a sportům všeho druhu |