Call for Heroes: Pompolic Wars - rec.
1/10

Call for Heroes: Pompolic Wars - rec.

22. 7. 2007 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

PCčková fantasy řežba s RPG prvky, temné síly, hrdina zachraňující svět. To už tady bylo mnohokrát, přesto nás titul Call for Heroes dokázal skutečně překvapit. Něco tak ú.... jsme totiž nepředpokládali ani ve snu.

Autor: Jiří Sládek
Publikováno: 22.července 2007
Verze hry: finální/anglická/PC
Doba recenzování: pár dnů
Fantasy řežba s RPG prvky, temné síly, hrdina zachraňující svět. To už tady bylo mnohokrát, přesto nás titul Call for Heroes dokázal skutečně překvapit. Říkali jsme si, že úplně neznámý tým ze Srbska a Černé hory, tedy oblasti, která skutečně nepatří k líhním nejlepších vývojářských mozků, může jedině překvapit. Od jejich avizované fantasy řežby jsme tak nic zvláštního nečekali, a titul nás skutečně zaskočil. Něco tak úděsného jsme totiž nepředpokládali ani v našich nejstrašnějších snech.

Ani špetka
To, že příběh hry je postaven na milionkrát ohraném klišé, totiž vzestupu jakéhosi temného chlapíka Pompolica, bychom ještě zkousli, vždyť spousta akčních RPG nemá nijak zvlášť propracovaný děj. Co nás ale zaráží je fakt, že příběh vlastně ve hře není ani nejmenším náznakem rozvíjen a posunován. Bez jakéhokoliv intra, filmových sekvencí mezi jednotlivými epizodami či alespoň nějakém textovém povídání jste prostě hozeni do naprosto stereotypní hry – a snažte se.

Bijec a lučištnice
Na úvod si můžete vybrat z bohaté nabídky hned dvou postav – bojovníka a amazonky -, vybrat jméno a úvodní speciální dovednost, a už v tom lítáte. Hra je rozdělena na jednotlivé levely, ve kterých nečekejte žádné questy, probíjení se k bossům nebo cokoliv jiného, co v normální hře tvoří hlavní náplň. Zde jen pobíháte po levelu a musíte nasbírat dostatečný počet temných duší, aby se vám otevřel teleport do další úrovně. Ano, slyšíte správně, stokrát překonaný koncept z arkádových her z osmibitových počítačů je zpět, okořeněný 3D grafikou, která je oproti dvacet let starým hrám naprosto úžasná, takže se budete cítit zhruba jako při hraní starých dobrých Doomů či Hereticů.

Vizualizace toporného dobrodružství je skutečně pekelná, a to jsem titul zkoušel na plném nastavení, tedy 1280x1024, vysokém antialiasingu a maximálními světelnými detaily. Těžko říci, jak hra vypadá na nejnižší nastavení – mám vás čtenáře sice opravdu rád, ale tolik odvahy, abych grafický setting srazil ještě dolů, jsem v sobě nenašel. Snad mi odpustíte. Alespoň, že se engine nijak zvlášť nezadýchával.

Jednotvárnost sama
Hraní samotné vzhledem k naprosté trapnosti vypadá spíše tak, že než na mydlení příšer myslíte na to, abyste našli všechny potřebné temné duše, takže po levelu asi budete spíše pobíhat, nežli se jím probíjet. Nestvůry se respawnují, takže jejich vraždění stejně nemá valného smyslu, snad s výjimkou toho, že jejich pobíjením získáváte zkušenosti, které se čas od času zúročí v postup na vyšší level. To je také jediný RPG prvek, nic jiného z tohoto jinak úžasného žánru ve hře fakt nehledejte.

Při level-upu si zvýšíte jednu ze základních statistik, třeba sílu nebo zdraví, a také vyberete jednu z několika speciálních schopností; můžete se tak učinit třeba odolnější vůči zranění, vylepšit regenerační schopnosti, naučit se fireball nebo iceblast… no prostě nic originálního. A hlavně podle mého názoru dříve hru rituálně vymažete z harddisku, nežli si nějaký speciální skill vůbec vyzkoušíte.

Zbraně, lektvary a tak vůbec
Jelikož jsme ale profíci a hru jsme poctivě vyzkoušeli, můžeme vám sdělit ještě několik detailů. Třeba to, že každá ze dvou postav má různé zbraně, které postupně nachází a může mezi nimi přepínat. Vcelku klasicky se bojovník ohání spíše těžšími kousky, jako je třeba sekera či kyj, amazonka se zase bude prohánět s lukem, kuší nebo třeba dvěma lehkými meči.

další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii

Kromě toho jsou po celém levelu roztroušeny léčivé lektvary – slabé, které vám doplní pár hitpointů okamžitě, a silnější, které si můžete vzít s sebou a ve vhodnou chvíli vychlemtat pomocí klávesové zkratky. Pak tu máme flakónky na doplňování many, a také ikony pro použití výše zmíněných speciálních schopností postavy… Ještě něco? Aha, ještě šípy pro amazonku, jelikož na rozdíl od většiny akčních RPG zde není munice do luku či kuše neomezené množství.

Jsem přesvědčen o tom, že tuhle hru vážně nemá smysl dále rozebírat. Ano, jistě, jde o budgetový titul (20 dolarů), ale co je moc, to je příliš. Spousta freewarových her je lepších a více než u Call for Heroes se pobavíte i při exkurzi na hřbitov. Jedno se přesto autorů musí nechat - svojí hru nazvali vskutku velice trefně. Nikoho jiného nežli skutečné hrdiny, kteří snesou úplně vše, totiž ke hraní tohoto titulu povolat nelze.

Stáhněte si: Dema