Autor: Pavel Oreški Publikováno: 17.července 2009 | Verze hry: prodávaná/anglická/Wii Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() oficiální obrázky Z hlubin moře až do vesmíru Tak zní jeden z reklamních sloganů a autoři ho naplnili dokonale. V pirátském světě se podíváte pod hladinu moře, kdy je vaším úkolem na rozdíl od ostatních úrovní nikoliv shodit, ale naopak vypustit drahokamy na hladinu. Když se totiž dotknou dna, jsou navždy ztraceny. Do toho všeho se vám pletou podmořské potvory, které svými dlouhými chapadly ničí jen tak tak stojící stavby. Z podmořského světa se přehoupnete na hladinu, kde se odehrávají zajímavé bitvy pirátských lodí. Máte pod velením kanóny a úkolem je sestřelit protivníkovi diamanty dříve, než se to povede jemu, nebo rovnou potopit celou jeho loď. A později útočíte i na rozlehlé pevnosti. Klasickým „pozemským“ úrovním se nemá cenu věnovat, takže přejděme do oblak, mezi mrakodrapy. Na nich se nacházejí stavby z vrtkavých kostek a na nich stojí bojácné ovečky. Vy musíte sbírat pouze ty „dobré“ kostky a nechat stát ty odečítající vám body. Zároveň nesmíte z mrakodrapů shodit nebohé ovečky. No a nakonec se podíváte do vesmíru. Tam je v jakési krychli několik planet z pevných i rozbitných částic a samozřejmě diamanty. Cílem je dostat všechny třpytivé objekty z vymezeného prostoru. ![]() ![]() ![]() Je něco nového? Co se herních módů týče, nějaké novinky nastaly, není jich však mnoho. Celkově jde spíše o evoluci. Přibylo pár nástrojů, jako například prak, díky němuž se teď dá hrát minigolf nebo enormně explodující bomby. Kostky se také dočkali pár vylepšení. Zůstaly všechny ty nerozbitelné, extra tuhé, vybuchující, reagující na dotek nebo mizící. A k nim přibila jedna s názvem Virus. Jak už název napovídá, je nakažena jakousi kostko-nemocí. Když spojíte dvě dohromady a jich se dotýká další, původní zmizí a další onemocní. V herním prostoru přibyly různé pojízdné koberce nebo silová pole, která tu brání v pohybu, jindy ho podporují či různě ovlivňují. Celkově vzato, pokud jste hráli předchozí díl, budete okamžitě doma a pár novinek nadchne. Své dělají i zmíněná nová prostředí a jejich rozdílná gravitace. Velmi podstatné změny doznalo uspořádání jednotlivých úrovní. Jestliže dříve jste měli tři lokace v každém světě, tentokrát je jich šest, na druhou stranu obsahují mnohem méně úrovní. Je to trochu škoda, protože v prvním díle autoři více „vyprávěli“ příběh a třeba putování s gorilou za jejími mláďaty mělo něco do sebe. Ať to zní jakkoliv divně. Úrovně Zvýšil se ale počet levelů a to je jedině dobře. I když mi tedy přijdou o dost jednodušší, než v prvním díle. Trochu mě zaráží opět relativně malý počet multiplayerových map a to přesto, že jich je více než v jedničce. Přeci jen Boom Blox je hlavně party hra, kterou chcete prožívat s kamarády. Ve více hráčích je možné jak soupeřit, tak spolupracovat. Tentokrát je kooperace okořeněna tím, že každý má jiný nástroj. Jeden používá výbušniny, další bowlingovou kouli a třetí třeba prak. Nad řešením hádanek musíte mnohem více přemýšlet, je důležité zvolit přesné pořadí tahů. ![]() ![]() ![]() Vaší fantazii je k dispozici i velmi dobře provedený editor úrovní. Je trochu mrzuté, že od začátku nemáte k dispozici všechny předměty, ale musíte je vyhrát. Na druhou stranu vás to motivuje k dalšímu hraní. Stejně jako systém Achievmentů, který je na rozdíl od konkurenčních konzolí sledován pouze v rámci Boom Bloxu, ale i tak si za něj autoři zaslouží pochvalu. Internet Tím hlavním lákadlem druhého dílu je možnost velmi jednoduše sdílet uživateli vytvořené úrovně. Už vás teoreticky nemusí zajímat, že jste dohráli všechny levely připravené autory, prostě si najdete nové. To platí jak pro single, tak multiplayer. Už pár dní po vydání je k dispozici nepřeberné množství různě kvalitních výtvorů. Můžete je filtrovat dle oblíbenosti, počtu zahrání, jen nejnovější nebo si nechat vybrat náhodných dvanáct kousků. Po každém úspěšném dokončení úrovně se vás hra zeptá na váš názor, čímž se postupem času velmi dobře odděluje zrno od plev. Krásné na tom všem je, že úrovně se z internetu stahují v podstatě okamžitě, nikdy nečekáte u nějaké nahrávací obrazovky. K systému mám ovšem i výhrady. Je škoda, že si levely nemůžete opravdu „stáhnout“ do konzole a lze je hrát pouze tehdy, pokud jste připojeni. Škoda, že nejde ani nějak označit ty, které se vám líbí, abyste je příště nemuseli hledat. ![]() ![]() ![]() Závěr Co se zpracování týče, kdybyste spustili obě hry vedle sebe, neznalý člověk by nedokázal rozlišit, že jde o dva různé tituly. Zvuky, grafika a dokonce hudba jsou částečně recyklované. Ale abych tvůrcům nekřivdil, puzzle se skládají z více částí a i úrovně jsou podstatně větší než dříve. Grafika okolí je taktéž na vyšší úrovni. Možná by to v této době chtělo využít možností Wii Motion Plus, ale to už je spíše rýpání, než věc, která by mi opravdu chyběla. Související články: Boom Blox 1 recenze (2008) |
Pavel Oreški | |
autorovi je 25 let, hraní her se věnuje téměř patnáct let a nepohrdne jakýmkoli žánrem |