Autor: Dick Publikováno: 9.září 2005 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Rozsáhlý svět s tisícovkou možností ![]() Prozkoumávání samotného světa bez mapy by bylo jako zpívání operní árie bez not – jde to, ale většinou je to k ničemu. Právě pro tyto účely se vám již od začátku zaznamenává veškerý váš pohyb na opravdu přehledné mapce, v níž máte vyznačeny všechny nejdůležitější místa. Stejně tak do ní můžete vkládat vlastní poznámky či si rovnou plánovat trasy, po kterých byste se rádi vydali. Všemohoucí peníze a RPG prvky Bez peněz si ve hře ani neškrtnete. Bohužel, je to podobné jako v životě, ale je to tak. Hru sice začínáte s nějakým menším obnosem v kapse, ale pokud chcete přežít, je třeba si nějak zajistit stabilní příjem. Ono se to možná nezdá, ale čas od času je třeba podplatit nějakého toho úředníka, jindy zase se třeba nechat ošetřit v nemocnici a už nemluvě o úplně obyčejných věcech jako je třeba pořízení automobilu. V tomto ohledu se Realia nijak neliší od skutečného světa - předobraz jihoamerických států a jejich zkorumpovaných orgánů je docela věrný. ![]() ![]() ![]() RPG prvky mají v Boiling Point důležitou roli a není snad místo, kde byste na ně nenarazili. Vaše postava má několik oblastí, v nichž se může zlepšovat. Vedle toho přijde na řadu oblíbené obchodování, vylepšování zbraní nebo nutnost získání řidičského oprávnění na některé vehikly. Stejně tak se může na vaší výkonnosti podepsat aktuální zdravotní stav a pokud podceníte některá zranění, výsledek se dříve či později dostaví. Já se například jako čert kříži vyhýbal medikamentům. Bál jsem se totiž, že si na nich Saul vypěstuje návyk, kterého se jen těžko zbavím. Při jedné potyčce jsem byl ale zle zasažen do paže a – světe, div se – moje výkony v boji brzy poklesly a zraněnou rukou bylo těžší zamířit. Tomu se říká autentičnost! Neste následky svých činů ![]() Ale pozor, tím to nekončí – jednotlivé skupiny mají mezi sebou uzavřena dlouho či krátkodobá přátelství, proto je třeba pečlivě zvažovat každičký svůj krok. Při jednom z úkolů jsem musel chtě nechtě zaútočit na bandity, kteří byli v přátelském rozpoložení s mafií. A jelikož obě organizace spolu v tu dobu úzce spolupracovaly, neměli mě rádi ani jedni, ani druzí. Obecně se dá ale říci, že při vší opatrnosti se dají vztahy s jednotlivými frakcemi udržovat v jakés takés rovnováze. Znamená to však, že se budete minimálně pouštět do přímých bojových konfliktů a vašich cílů se budete snažit dosáhnout spíše diplomatickými způsoby. Dejte sbohem chybám První verze Boiling Pointu disponovala řadou chyb a nedostatků. To se naštěstí nyní nekoná, protože všechny zásadní problémy byly v české verzi opraveny. Občas jsem sice na něco podivného narazil (např. levitující postava), ale ruku na srdce, která hra je dokonalá? Zvláště pak při rozsáhlém světě jako je tento, kdy je takřka nemožné všechno odladit do nejmenších detailů. Oproti anglické verzi mě navíc potěšilo, že hra je mnohem více stabilní a jen tak nespadne ani po několika hodinách intenzivního prožitku. ![]() ![]() ![]() Lokalizace Ostravská firma US Action se postarala o překlad všech textů a manuálu do češtiny. Celá tato práce dopadla dle očekávání dobře, leč jisté menší rezervy tu pořád jsou. Manuál na první pohled vypadá v pořádku, ale pokud se do něj trošku zahloubáte, objevíte pár malých chybek a přepisů („orpavný patch“ místo „opravný patch“). Stejně tak mi nejde na rozum, proč se v druhé kapitole manuálu čtenáři vyká, kdežto v těch dalších se přešlo na familiérní tykání… ![]() Multiplayer a zpracování Rovněž mi to nedá, abych nenapsal alespoň kratičkou zmínku o hře a jejím vztahu k multiplayeru. Pokud jste Boiling Point hráli, nedivil bych se, kdybyste si právě klepali na čelo. Proč? Protože v něm žádný multiplayer nebyl. V manuálu hry se však objevila pro mě překvapující informace, že lokalizační tým přeložil i všechny multiplayerové hlášky, tudíž se dá předpokládat, že hra více hráčů v současné verzi existuje, jenom není přístupná. A kdoví, třeba páni vývojáři z Deep Shadows vydají v budoucnu nějaký další patch, který by tuto vítanou vlastnost přinesl. A asi nemusím dodávat, že by to nemuselo vypadat vůbec špatně… ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů I když jsem zpracování hry lehce nakousl již minule, neměl jsem možnost jej důkladně zhodnotit kvůli krvavým hardwarovým nárokům. Jelikož jsem se k našlapanější sestavě na testování hry dostal až později, mohu s klidným svědomím říci, že zpracování je skutečně nadprůměrné. V mnoha ohledech mu nemohou konkurovat ani některé dnešní hry, ale jak říkám, všechna krása něco stojí a i o minimální konfiguraci si spousta hráčů může nechat jen zdát. Nemáte-li tedy procesor tepající na frekvenci 1,8 GHz, 512 MB RAM a 64 MB grafickou kartu, rozhodně se nevyplatí na titul ani pomýšlet. Subjektivně se mi ale zdá, že hra s patchem 2.0 běhá rychleji než její předchůdce. Jinak byla také zdokonalena fyzika vozidel, umělá inteligence, vyváženost zbraní atd. Grafika je opravdu povedená, protože se před vámi otevře nádherný a neskutečně rozsáhlý svět, který nemá daleko realitě. Důkazem toho budiž i příhoda, kdy jsem na minutku odběhl od počítače a procházející kolega se mě ptal, co že to mám na monitoru za fotku :-) Především pak potěší uvěřitelně vypadající střídání se denní a noční doby nebo pěkně vymodelované zbraně. Totéž se ale nedá říci o některých texturách, které patch verze 2.0 neopravil a vypadají přinejmenším podivně. Závěr ![]() Stáhněte si: Videa, Trailery, Patch pro ang.verzi, Cheaty... Související články: Recenze anglické verze, Rozhovor, Novinky, Codename: Outbreak dojmy |
Dick | |
autorovi je 25 let a již od útlého dětství se zajímá o hry, hudbu a vše krásné; vedle dlouhých hodin před monitorem rád jezdí na horském kole a ulítává na gumových medvídcích |