Autor: Jiří Sládek Publikováno: 2.prosince 2007 | Verze hry: anglická/PC/finální Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Slušné mise I když by se mohlo zdát, že spojenecké mise budou do jedné útočné a vedení německých sil zase nabídne zejména defenzivní operace, není tomu naštěstí tak. Jelikož i pozdní fáze války byly okořeněny několika německými protiofenzívami, menšími či většími a úspěšnými tu více, tu méně, dočkáte se poměrně rozmanitých úkolů i v této hře. Čili, i v roli Spojenců budete bránit určité posty před dotírajícími Němci, a naopak jako velitel Wehrmachtu provedete několik útočných akcí. ![]() ![]() ![]() Jednotlivé mise jsou docela dynamické, jeden úkol střídá druhý, a i když se jedná o klasiku ve stylu dobij vesnici – odraz protiútok – eliminuj artilerii – obsaď nádraží, design scénářů není špatný. Navíc i lokality, které budete dobývat, jsou poměrně rozmanité – městečko či základna, to je poměrně klasika, ale dostanete se i do tuhých bojů o opevněné kopce, kde na vaše svěřence kromě bunkrů, zákopů plných odhodlaných nepřátel, protitankových děl i minometů a dalších nemilých překvapení čekají také ostnaté dráty, protitankové zátarasy a hlavně miny, které sice vaše obrněnce nemusí zničit, ale pokud jim zničí pásy, je to také dost špatné. Spojenci Jak už to v sérii Blitzkrieg tak bývá, nevyplácí se podceňovat nepřátelskou pěchotu – kromě dárků v podobě ničivých granátů mohou vaše tanky ohrozit hlavně protitanková komanda, která leckdy v záplavě pěšáků přehlédnete. A taková chyba se obvykle vymstí. Poměrně často se kromě vás a nepřítele na mapě objeví i umělou inteligencí řízené spojenecké jednotky, se kterými můžete koordinovat třeba útok na opevněný kopec. Je ale škoda, že se musíte vy přizpůsobit těmto podpůrným jednotkám, nikoliv naopak – přitom třeba možnost určit počátek společného ataku by se leckdy hodila. ![]() ![]() ![]() (Ne)osvědčený systém posil Systém posil dosti diskutovaný již při vydání Blitzkrieg II zde zůstal zachován, přičemž možnosti přivolání dodatečných jednotek se značně liší v jednotlivých misích; někde nepřivoláte posily vůbec, jinde máte jen několik málo bodů na jejich zavolání, jindy zase třeba i více než dvacet, takže si vychutnáte mohutné tankové bitvy s několika desítkami strojů. Musím říci, že původní princip zahrnující „core units“ a další jednotky specifické pro tu kterou misi, použitý v prvním díle Blitzkrieg, mě osobně seděl více, ale je to asi otázka vkusu. Příliš lineární V Liberation objektivně zamrzí, že na rozdíl od Blitzkrieg II i předchozího datadisku Fall of the Reich nedávají autoři hráči vůbec žádnou volnost co se týče postupu kampaní. Tam, kde dříve byla možnost volit z několika misí, nežli bylo možné dokončit danou kapitolu, a kde bylo možno vylepšovat velitele jednotlivých typů vojsk, je nyní jen pevně daná posloupnost scénářů a pevně dané jednotky v každém z nich. Plus samozřejmě posily, které si můžete volit z několika typů, ale to je stejně málo. ![]() ![]() ![]() ![]() Stáhněte si pro původní hru: Demo, Videa... Související články: Blitzkrieg II CZ recenze, Blitzkrieg II: Fall of the Reich recenze, Novinky |
Jiří Sládek | |
autor je manažerem www.hratelne.cz, Digitalne a dalších magazínů portálu Centrum.cz |