Autor: Matto Publikováno: 24.června 2004 | Verze hry: anglická/finální Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Scénáře nabízejí návštěvu samých zajímavých lokalit. Od mrazivého Norska, přes Rusko, mongolsko-čínské pomezí (zalovte v paměti, která zajímavá bitva se tam odehrála?), až po Barmu, Singapur či Šalamounovy ostrovy. Znalci již jistě pochopili, co nového datadisk v této oblasti vlastně přináší. Ano, je to nové prostředí a jednotky dálněvýchodního a tichomořského bojiště - tedy Japonci, Australané, anglické koloniální jednotky a američtí mariňáci. I přes svou nespornou originalitu mi scénáře přivodily lehké zklamání. Prakticky všechny jsou postaveny jako masová bitva velkého počtu jednotek, kdy ta výrazná přesila patří k počítačem řízené straně. Je pak poměrně obtížné si se scénářem nějak „pohrát“ a vychutnat si taktické detaily, i když na druhou stranu s prostým „označ všechny své tanky a pošli je na nepřítele“ zde také nepochodíte. ![]() Kampaň Jak již bylo řečeno, kampaň je v datadisku jen jedna, pro kterou byly slibovány slavné bitvy u Tripolis, Tobruku, El Alameinu, na Sicílii apod. Nutno říci, že i tady jsem nejprve musel prožít zklamání a všemu postupně přijít na chuť. Pokud znáte původní Blitzkrieg, asi víte, že tamní kampaně se skládaly z několika operací. Vždy to byla jedna předdefinovaná mise, jejíž splnění zpravidla zakončovalo operaci, a pak několik misí generovaných, kde vaše jednotky mohly nabrat zkušenosti či přijít k nějaké té nové výzbroji. Kampaň v BH se opět skládá z několika operací, ale mise jsou v ní jen ty předdefinované. Čili ne 18 misí plus množství generovaných, ale prostě „jen“ 18 misí a tečka. ![]() ![]() ![]() Hned první mise kampaně mě velmi otrávila. Jde o první boje v Ardenách v květnu 1940. K dispozici máte malý průzkumný oddíl a vaším úkolem je obsadit křižovatku silnic i s přilehlou vesnicí. Čas je omezen příjezdem nepřátelských posil, kdy se mise stává prakticky nesplnitelnou. Nezbývá tedy než spěchat, ale díky poměrně silné obraně nepřítele je to spojeno s těžkými ztrátami. A tak pokud misi chcete splnit, což předpokládám chcete, nezbývá než častý hmat na jednu z horkých kláves Quick Save a Quick Load. To považuji za velmi nešťastné a první mise mi radost opravdu neudělala. ![]() Umělá inteligence Dalším z nových atributů BH měla být vylepšená umělá inteligence. Popravdě řečeno, toto nemohu ani popřít ani potvrdit. V samostatných scénářích hrajete hlavně proti mase nepřátel a zde jsem nějaké zvláštnosti oproti dřívějšku nepozoroval. Co se kampaně týká, jde zase o pečlivě naskriptované scénáře, takže je opravdu těžké posoudit, jestli se počítač zachoval správně dle své AI či to prostě měl v zadání mise. Určitě by se to dalo poznat v generovaných misích, které nejsou skriptované a kde by se počítač skutečně musel řídit svou AI, ale ty zde žádné nejsou. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů ![]() Stáhněte si k původní hře Blitzkrieg: Demo, Patch, Videa, Češtinu... Související články: Blitzkrieg recenze (5/2003), Blitzkrieg II rozhovor (4/2004), Novinky |
Matto | |
autorovi je 31 let a pracuje v soukromé vývojářské firmě jako softwarový inženýr; specializuje se na válečné strategie nejlépe s tématem druhé světové, ale nepohrdne ani pěkným simulátorem ze stejného prostředí |