Autor: Warlock Publikováno: 24.listopadu 2007 | Verze hry: anglická/finální/PC Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Bohužel jsem se nikdy nedokázal zbavit pocitu, že se tvůrci snažili překrýt hluchá místa ve většině misí až příliš násilnou cestou a vše se častokrát zvrtlo v monotónní ničení jedné letky za druhou. Jinak jsem si totiž nedokázal vysvětlit desetiminutový limit na konci jedné z akcí, během něhož jsem si měl nasbírat co nejvíc bodů prestiže. Podobný dojem se dostavil i při obraně Káhiry, kdy z nebe doslova pršely německé obrněné transportéry na padácích a zábavnost jejich sestřelování se blížila k nule. Poté však přišla na řadu obří vzducholoď, která by se dala přirovnat ke klasickým bossům z FPS a po zničení jejích věží přišla na řadu vzduchotechnika. Ta byla však přístupná pouze na chvíli během vypouštění další eskadry z útrob kolosu. ![]() ![]() ![]() BA 2 překvapí leteckým modelem a v porovnání se simulátory vydaných během posledních pár let se řadí k těm nejreálnějším. Stále se nesmí zapomínat, že se pohybujeme v mezích arkádových simulátorů a onen větší odklon od běžného průměru znamená například zhoršené manévrování, pokud provádíte mnoho prudkých výkrutů za sebou nebo se snažíte velice rychle otočit stroj. Občas je dokonce tento styl letu považován za chybu vzniklou během konverze z konzolí, což považuji za nesmysl. Ve zbývajících částech leteckého modelu se nic nemění a v ničem si tak nezadá s Attack on the Pearl Harbor nebo Heroes of the Pacific. Z posledně jmenovaného titulu je navíc vidět drobná inspirace, co se týče shazování bomb a při střemhlavém náletu musíte se stíhačkou klesat pod určitým úhlem. HOTP však stále zůstává po stránce různých režimů shazování bomb jasnou jedničkou. Po vzoru prvních BA se o lepší úspěšnost akcí postará nejen skupinka kolegů, ale i takzvaná Follow Camera, kdy se po stisku pravého tlačítka myši začne pohled otáčet za vyznačeným nepřítelem a zjednodušuje se tak manévrování. Velet můžete nyní více stíhačům (zhruba pěti) a volit si, zda vás mají krýt či útočit na libovolné cíle. Pilotů se zvláštními schopnostmi naopak ubylo a z původní trojice zbyl prakticky jenom útočný stíhač, který na povel odrovná jakéhokoli nepřítele. Obranný či opravárenský parťák tentokrát zůstal na zemi a jediného zalepení děr v trupu se občas dočkáte v průběhu ukládání checkpointů. ![]() ![]() ![]() Za každé sestřelené letadlo nebo splněný úkol získáváte body prestiže, které následovně utrácíte za vybavení vašeho stroje. Ve většině simulátorů záležitost spíše unikátní a běžnou praxí je stále ještě postupné odemykání strojů nebo účinnějších zbraní. Tomu se BA rovněž nevyhnuli, ale dělají to s daleko větší grácií. Navíc se postupem času dostanete až k experimentálním kouskům techniky a třeba váš zaměřovač bude automaticky vypočítávat dráhu letu nepřítele. Vylepšení tak mají opravdový vliv na hru a to se cení.
Draze vykoupená krása Trochu smutným konstatováním je fakt, že vývojáři si nedali mnoho práce s optimalizací konverze na PC. Přestože BA nabízí úžasnou grafiku a ve svém žánru jde o špičku, tuto krásu si užijete pouze na těch nejlepších strojích. Na sestavě Core2 Duo E6300, 3,3GB RAM, X1950 Pro jsem si mohl dovolit v rozlišení 1024x768 převážně střední detaily pouze s dvojnásobným vyhlazováním (minimální HW nároky zde). Zmínku si rozhodně zaslouží pečlivost, s jakou byly vytvořeny městské zástavby a moc již neschází, aby byly přímou kopií (i když zjednodušenou) skutečných metropolí. V málokterém simulátoru můžete mezi budovami zahlédnout náměstí, parky, kostely či jiné dominanty tolik charakteristické pro každé z měst. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Do nabídky mutliplayerových režimů přibyl Capture the Flag, jehož název mluví sám za sebe, a Epic Battle, ve kterém zajímáte základny rozeseté po celé mapě. Zbytek módů včetně kooperační kampaně se nijak neliší od prvního dílu a jejich podrobnější popis naleznete ve starší recenzi. Osobně byli dlouhou dobu mým favoritem na poli arkádových simulátorů Heroes of the Pacific. Po příchodu BA 2 jsem trochu na rozpacích. Druhý díl totiž přinesl systém vylepšování strojů, zajímavější mise a v neposlední řadě perfektní grafiku. HOTP tak zbyla už jenom různorodost režimů shazování bomb a podle toho důsledné rozlišování jednotlivých typů letounů. ![]() Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: Blazing Angels 1 recenze, Novinky |
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |