Autor: Gef Publikováno: 22.května 2006 | Verze: anglická/prodávaná Doba recenzování: pár dnů |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Určitě si pamatujete, že notná část hratelnosti Black & White 2 spočívala na bedrech objevování. Vidina třpytivé mamonu ponoukala k plnění různých úkolů a odbíhání k mnohdy svérázným minihrám. Nakupování nových kouzel, budov a schopností pro vaši prodlouženou chlupatou a čtyřnohou pravou ruku bylo opravu silným tahounem, který slovo stereotyp elegantně odsuzoval k roli zapovězeného tabu. A určitě si teď říkáte, jak se s tímhle stylem asi mohlo vypořádat tak hubeňoučké rozšíření. Vlastně nejlépe, jak to šlo. Nicméně, co si budeme nalhávat, ono to moc nešlo. Do začátku dostanete poměrně slušný obnos, za který si můžete nakoupit civilizační prvky, jež přesně odpovídají vašim představám o herním stylu. I po této iniciační injekci ještě zbývá slušná porce objektů motivujících k další honbě za dlouhým seznamem splněných úkolů. Problém je, že z 90% si pořizujete to, co už jste si jednou koupili v minulé kampani. Zábavnost je tedy přímo úměrná času od ukončení základní hry a nepřímo úměrná kvalitě vašich pamatovacích schopností. Ale zpět k novinkám. Můžete teď svým poddaným například rozšířit jídelníček o vypasená čuňata. A kdybyste náhodou zrovna neměli z čeho kuchtit klobásky, gulášek a jitrnice, je tu ještě jedno lehce nechutné řešení. Za pomoci nového kouzla lze z nepřátel vyrobit bučící či chrochtající stádo a nasměrovat je pod vývěsní štít s nápisem Jatka. Sice odklon od vegetariánské stravy herní systém vnímá jako sympatizování se zlem, ale co naděláte, sekat, trhat a okusovat se prostě nesluší nic, co nemá kořeny pod zemí a není to zelené (myšleno zaživa). Pokud se chcete svatouškovství držet zuby nehty, místo masokombinátu raději sáhněte po nemocnici obnovující zdraví v okolí zevlujících panáků. A aby ve vašem vzkvétajícím městě poddaní nebloudili, můžete jim cestu usnadňovat několika druhy ukazatelů. Mnohem větší dopad na hratelnost však čeká zabalený v magické zelené kouli s označením život. Ta kromě toho, že při dobré mušce umí vysublimovat i několik pluků kostrounů najednou, aniž by se kdokoli opovážil pokřikovat něco o zlu, dokáže v mžiku po okraj naplnit skladiště surovin. Není tedy třeba zdržovat se těžbou, stačí človíčky naverbovat k oltářům a nechat je do zblbnutí generovat manu. Výrazně se tím urychlí rozvíjení města, navyšování vlivu a mírové anexe sousedních měst. Podobná akcelerace výstavby se hodí hlavně proto, že tentokrát je pro mírové vítězství zapotřebí mnohem více vlivu, a tedy i mnohem rozsáhlejší města. Celkově svižnější styl datadisku pak podtrhuje i neustálé pořvávání nakvašeného boha nemrtvé protistrany doprovázené výpravami ozbrojených koster usilujících o zevrubnou prohlídku vašeho centra. Bohužel na umělé inteligenci se ani konverzí na zombifikovaný mozek nezměnilo zhola nic, a tak jsou ony návštěvy spíše turistického rázu bez zjevné snahy o cokoli jiného než vystrašení prostého lidu ohyzdností vysílaných bojovníků. Teprve až na poslední mapě dokáže počítačový soupeř účinně mařit vaše budovatelské úsilí. Konečně se totiž zmůže na epický div, s jehož pomocí domečky posílá na exkurze vyšších vrstev atmosféry. další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Stejně hyperaktivní jako řadoví kostrouni je i nemrtvá obluda. Výraz zvíře nepoužívám záměrně, jelikož tak se tomu chlupatému, zubatému, rozpadajícímu se cosi vzdáleně připomínajícímu nahnilou opici prostě říkat nedá. A tohle cosi má jediný smysluplný cíl, mlátit vašeho čtyřnožce. Budiž to hře přičteno k dobru, jelikož souboj v podání nové akvizice hráčova zvěřince - notně střelené želvy - za tu podívanou stojí. Wrestlingově naladěný plaz svého soupeře s oblibou válcuje krunýřem a ještě si u toho ze cviku buší pěstičkami do okolního ovzduší. Překocení na hřbet provádí efektní výskokem s půlvrutem na vrcholu a vůbec mu nevadí, že se v devadesáti procentech tímhle manévrem nestrefí do soupeře. Zkrátka radost pohledět. U Battle of the Gods se rozhodně nudit nebudete, i když minule se Black & White 2 celkově hrál lépe. Například nové minihry jsou však snad ještě zábavnější než ty původní. Ať už se jedná o praktickou ukázku elektrické vodivosti kostlivců nebo o polechtání dávno zarezlých matematických závitů, neubráníte se pobavenému úsměvu ani zaujetí pro vyřešení hádanky či dosažení nejlepšího skóre. Otázkou ovšem je, proč namísto neskrývaného odírání zákazníků nebylo těch pár prvků nabídnuto navíc už v základní hře. Stáhněte si: Trailer, Ostatní downloady k B&W2 Související články: Novinky, Black & White 2 recenze |
Gef | |
autorce je 29 let, pracuje jako redaktorka populárně vědeckého časopisu a z her na ní mají smůlu hlavně strategie a RPG |