Bandits: Phoenix Rising - recenze
6/10
zdroj: tisková zpráva

Bandits: Phoenix Rising - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

21. 10. 2002 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Post-apokalyptická budoucnost je vděčným námětem mnoha počítačových her a nejinak je tomu i u střílečky Bandits: Phoenix Rising s ozbrojenými vozidly a šílenými chlapíky za volantem a ve střílně.

Autor: ABE
Publikováno: 21.října 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Post-apokalyptická budoucnost je vděčným námětem mnoha počítačových her. Nejinak je tomu i u hry Bandits: Phoenix Rising, která se odehrává v době, kdy je celá civilizace v troskách a přeživší lidé jsou rozděleni do několika navzájem proti sobě bojujících gangů. Jediným relativně bezpečným místem je město Jericho, kde se hrstka lidí pokouší znovu vzkřísit civilizaci tak, jak ji známe. Gangy se však do města nedostanou, takže si obživu musejí hledat mimo městské zdi.

Vzájemné potyčky jednotlivých skupin jsou na denním pořádku. Bojuje se zde o všechno - o území, kořist nebo prostě jen tak. Jedním z těchto gangů je i partička, která si říká Wolfpack. Vy hrajete za jeho dva šéfy, Fennence a Rewdalfa. Fennenc je skvělý řidič a vlastně Wolfpack řídí spíše on, protože když přijde na řadu myšlení, je rozhodování na něm, na rozdíl od Rewdalfa, který je sice expertem na zbraně, ale jinak nic nebere vážně a na všechno má vtipné narážky.

 Život banditů
Hra začíná tím, jak se naši hrdinové vydávají na území gangu Flaming Pumpkins ukrást stroj na destilaci pálenky z kaktusů. Kaktusy rostou skoro všude a proto by se Wolfpacku toto zařízení velmi hodilo. Již první mise dává tušit, o čem vlastně celá hra bude - o přepadávání, loupení, ochraně zboží a vzájemných bitvách bojově upravených vozidel. V jedné misi musíte například přepadnout konvoj, který převáží cenný náklad. Konvoj ale samozřejmě není bez ochrany, takže napřed je třeba zneškodnit vozidla gangu, který konvoj chrání. Hned v následující misi máte za úkol eskortovat tento konvoj na vlastní území a hlavně ho ochránit před nájezdy nepřátelských banditů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

V jiné misi zase infiltrujete nepřátelskou základnu, což není zrovna jednoduchá věc. Frontální útok je nesmyslný, takže nezbývá nic jiného než najít zadní vchod, rychle zničit komunikační anténu, aby nebyl spuštěn poplach a poté otevřít přední vrata, aby do základny mohla vjet spřátelená armáda a dokončit dílo zkázy. Takto bych mohl pokračovat ještě dlouho, protože celkem vás čeká něco málo přes 20 misí a úkoly, které v nich plníte, jsou opravdu různorodé. Za zmínku stojí snad ještě alespoň závod, který absolvujete ze začátku hry, a který byl pro mě osobně mnohem více flustrující než tolikrát v poslední době zmiňovaný závod v Mafii.

 Zvláštní ovládání
Zvětšit zdroj: tisková zpráva K obtížnosti tohoto závodu a vlastně celé hry nejvíce přispívá ovládání vlastního vozidla. Pokud to ještě nevyplynulo z předcházejícího textu, tak v Bandits ovládáte bojové vozidlo a současně ovládáte jak Fennence (řízení), tak Rewdalfa (střelba). Podobný systém hraní byl použit už ve stařičkém Interstate '82 a ani v něm nebylo ovládání zrovna ideální. Bohužel v Bandits je ještě horší. Je sice pěkné, že autoři umožnili ovládat zvlášť řízení auta a zvlášť střelbu, ale v praxi je tento model nepoužitelný. Jakmile totiž střílíte jiným směrem, než jedete, ztratíte absolutně přehled o tom, kam vlastně jedete.

Naštěstí je tu druhá možnost a to je střílet jen tím směrem, kterým zrovna jedete. I ten však má svoje mušky nebo spíše mouchy. Auto se sice tímto způsobem mnohem lépe řídí, ale zase se špatně střílí, protože se neustále musíte obracet k nepřátelům předkem auta. Možným řešením je kombinovat oba dva způsoby, ale já osobně jsem se raději uchýlil jen k druhému způsobu ovládání a ten první úplně zavrhl. Takže jsem nakonec na klávesnici ovládal pouze rychlost a myší jsem určoval směr pohybu. Opravdu nedoporučuji zkoušet ovládat zatáčení do stran pomocí klávesnice, protože by jste mohli v návalu vzteku něco zničit (vím, o čem mluvím :)

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Tento problém částečně řeší multiplayer, protože v něm jsou všichni hráči handicapováni stejným problémem s ovládáním. Celkově mě multiplayer bavil trochu více než hra jednoho hráče, ale jelikož nabízí pouze klasický a týmový deathmatch na devíti mapách, nemá žádnou šanci ohrozit současné krále multiplayerového hraní. Na druhou stranu se o to Bandits asi ani nesnaží a multiplayer je ve hře opravdu jen jakýsi bonus. Pokud se přesto rozhodnete Bandits po síti vyzkoušet (což doporučuji), můžete tak učinit buďto po lokální síti nebo přes internet a to až ve 20 hráčích najednou. Nicméně, sami autoři doporučují k optimálnímu hraní pouze 8 hráčů.

 Tři odlišná auta
Zvětšit zdroj: tisková zpráva S ovládáním bezprostředně souvisí auta a k dispozici zde jsou tři naprosto odlišné vozy. Ne však všechny najednou, ale postupně získáváte lepší a lepší auto. Hru začínáte s bojovou tříkolkou, na kterou lze připevnit tři různé zbraně, o kterých bude řeč později. Vozidla se od sebe odlišují několika základními vlastnostmi - pohyblivostí, počtem zbraní a pancéřováním. Platí, že čím je auto více obrněné, tím více pobere zbraní, ale zase je méně pohyblivé.

Nepřátelských vozidel není o mnoho více. Ze začátku na vás útočí rychlé čtyřkolky s kulomety a trochu větší buginy s raketomety. V dalších fázích hry nepřátelé disponují účinnějšími zbraněmi a obrněnějšími vozidly. Možná se to zdá jako málo, ale v tomto případě platí, že někdy je méně vlastně více. Bohužel umělá inteligence protivníků není na moc vysoké úrovni. Kooperativní útok jim nic neříká a využívají spíše své pohyblivosti a toho, že lidský protivník má občas nemalé problémy s ovládáním a zaměřováním.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Vysoká obtížnost
Kapitolou samo o sobě jsou bossové, kteří se vyskytují v několika misích. Ti sice také nepobrali mnoho inteligence, ale zato jsou vždy ověšeni těžkými zbraněmi a silným pancéřováním. A zde opět narážíme na obecný problém s ukládáním hry. Ukládat totiž lze jen po ukončení mise, během hraní to možné není. A jelikož je většina misí dost dlouhá a těžká, dokáže opravdu naštvat, když na konci narazíte na bosse, který vás smete ze zemského povrchu několika málo střelami. Potom nezbývá nic jiného, než celou misi opakovat a na konci zkusit jinou strategii na jeho zneškodnění. Jistě si dokážete představit, jak po několikátém opakování jedné a té samé mise začne hra nudit.

S počtem zbraní je to trochu lepší. Na nejlepší auto můžete naskládat až šest druhů zbraní - jednu na otočnou věž, dvě dopředu, dvě na stranu a jednu dozadu. K základnímu vybavení patří kulomet, který má neomezený počet nábojů. K dalším zbraním patří brokovnice, různé raketomety a samozřejmě také všelijaké pokladače min a podobně. Obecně se zbraně dají rozdělit do dvou skupin podle toho, který typ střeliva používají.

 Pěkný engine, hloupé chyby
Na grafickém enginu je na rozdíl od ovládání vidět, že si s ním autoři opravdu pohráli. Jedná se o vylepšený engine z jejich předchozí hry Ballistics. Krajina sice působí trochu jednotvárně, ale na druhou stranu post-apokalyptický svět by asi měl takhle nějak vypadat. Sem tam můžete narazit na rozpadající se trosky budov nebo osamělé mosty a hezky vypadají také pouštní základny jednotlivých gangů. Je jen trochu škoda, že krajinu lze deformovat jen některými typy střeliva, kterými většinou disponují jen nepřátelští bossové.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Ještě lépe než krajina však vypadají samotná vozidla. Sice se na nich neprojevuje žádné poškození, ale jinak jsou vyvedeny do nejmenších detailů. Vždy přesně poznáte, kterými zbraněmi zrovna disponujete. Všechno se krásně pohybuje a otáčí předně podle toho, jak chcete. Auta jsou stručně řečeno pastvou pro oči. Samozřejmě pokud máte dostatečně výkonný počítač, ale i na mém Athlonu XP 1800+ s GeForce2 MX a 256 MB RAM hra běžela na plné detaily v rozlišení 1024x768 naprosto plynule.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Bohužel ani engine není naprosto bez chyb. Holé kopce se snaží trochu oživit kaktusy a stromy. Je pro mě ale záhadou, že kaktusem vaše auto naprosto v klidu projede, ale malý stromek spolehlivě zastaví i nejtěžšího obrněnce, kterého budete řídit. Vím, že je to chyba malá, ale rýpnout jsem si prostě musel, protože mě to několikrát opravdu naštvalo. Celkovou atmosféru perfektně dotváří hudba, která se svým stylem ke hře opravdu hodí. K tomu si ještě představte Rewdalfovo žvatlání, zvuk motoru a střílejících zbraní, a máte přesnou představu o zvukové kulise hry.

Stáhněte si: Demo (136 MB), Video (5,5 MB), Cheaty

Související články: Novinky, Rozhovor (9/2002)

 
ABE
připravil: jd




 
 
Smarty.cz

Verdikt:

Bandits rozhodně nejsou špatnou hrou, nejsou ale bohužel ani hrou nijak výjimečnou. I přesto by se Bandits mohli zařadit na špičku 3D automobilových bojových her, nebýt podivného ovládání.

Nejnovější články